advertentie Nova reclame

2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Moderator: P-unit

Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Jethro »

Knappe sw, je bent er een full-option van aant maken zeker? :D
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

haha, nee zover ga ik het niet drijven, dan had ik beter een full-option gekocht :D

Verbruik zonder roetfilter ligt voorlopig bijna een halve liter lager en dat terwijl ik de laatste dagen veel met de aanhanger heb gereden, das dus positief!

Vandaag de zomervelgen er terug onder geduwd, ziet er toch weer een stuk beter uit. 8)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Ondertussen heb ik nog het een en ander geprobeerd. We geraken niet over de schrijfbeveiliging dus aan de software kunnen we zelf niks doen, dus heb ik geprobeerd om een drukverschil te simuleren en dan blijft de foutmelding uit het systeem maar ik krijg het drukverschil niet stabiel genoeg om een regeneratieproces volledig te omzeilen. Soms ging het op de gewone gewestwegen een paar dagen goed maar op autostrade begon hij dan toch weer, soms werkte het niet op de gewestwegen en wel op autostrade. De gulden middenweg zal er wel ergens zijn maar ik heb het er een beetje mee gehad dus ik ga mij toch terug op de software richten.
Maandag gaat hij binnen bij iemand die normaal wel over de schrijfbeveiliging zou geraken. We zullen zien :)
Dries
Pug Driver
Berichten: 932
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Dries »

En waar gaat ge daarvoor gaan?
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Geen succes... Op aanraden van een aantal mensen bij CTH geweest, das voor mij vlakbij en volgens velen een goed adres. Maar het lukt hem ook niet... Dus we gaan er weer mee verder :)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door jurgen_s »

ik ken er een paar in frankrijk die het wel kunnen :mrgreen:

doe-het-zelf mannen maar wel met een grote passie voor de techniek
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Persoonlijk had ik het gevoel dat het voor hem ook niet echt moest... Ik schat dat hij gewoon snel de drukverschilsensor eruit gekegeld heeft maar geen verdere aanpassingen gedaan heeft... natuurlijk hangt heel het regeneratieproces af van veel meer factoren dus ja... :roll:

Ik ken iemand die een hele map heeft aangepast, maar het probleem daar is dat we die map er gewoon niet in krijgen. Zijn software laat niet toe om mijn stuurdoos te overschrijven... ze kan uitgelezen en gekopieerd worden maar niet overschreven... geeft een hele rare foutmelding. :?

Hij heeft het vermoeden dat er ooit in het verleden een stuurdoos ingeduwd is die eigenlijk niet thuishoort in mijn auto. Eerst en vooral klopt het softwarenummer niet met degene die in een 407 hoort te zitten. En indien je hem uitleest met peugeotplanet is de motorsoftware volgens hen ook van een peugeot 307... dus das weer een andere denkpiste... :)

Als het op lange termijn niet lukt om hem volledig weg te schrijven kan ik hem nog altijd origineel zetten eh.. Maar ik zou hem er het liefst volledig tussenuit flikkeren. :D

Ondertussen begint ook de rechtse fuseekogel geluid te maken dus ik ben ook een van de vele gelukkigen die ze mag gaan vervangen. We weten dus nog wat doen de komende weken :+
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Gisteren even tijd genomen voor de 407 en de fuseelager rechts voor vervangen. De voorste remblokken waren nog goed, maar de schijven hadden wel een deftige rand. De planning was eigenlijk om de blokken op te rijden en dan alles tesamen te vervangen, maar omdat de schijven er toch af moeten om het lager te verwijderen heb ik ook maar in een keer de remschijven en blokken vernieuwd. Ik had hem van de week al eens opgekrikt en een beetje aan het wringen geweest en toen leek de speling eigenlijk nog mee te vallen, maar toen de lager los was van de draagarm viel pas op hoeveel speling deze had! Al bij al een kleine 2 u werk, ik had erger verwacht. De linkse lijkt voorlopig nog ok dus die heb ik laten zitten, maar andere verhalen horende zal die ook nog wel eens volgen.

Rijdt weer een pak strakker nu :) Geen bonk meer bij vluchtheuvels of dwarsrichels en geen trillingen meer boven de 120
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Nog even een plaatje bij het praatje:
Afbeelding

Vandaag ook nog iets anders gekocht:
Afbeelding
Afbeelding

Ik wou eigenlijk de ruiten laten tinten maar dat zag de vriendin niet zitten, kwestie van minder zicht rondom in de donkere dagen enzo, en aangezien zij het merendeel van de tijd met de 407 rondhost hebben we deze opmerking dus maar ter harte genomen en zijn we voor the next best thing gegaan: Privacy Shades.

Het voordeel is dat je ze er dus in de winter of donkere herfstdagen gewoon kan uitklikken. Van de week eens kijken of het ook een beetje netjes staat.

Fotootje volgt! 8)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door jurgen_s »

precies iemand in gekakt :mrgreen:
vtom
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 20:30

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door vtom »

heb die privacy shades ook gekocht! TOP hoor.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

die privacy shades zijn ook bij peugeot te krijgen, is echt mooi, jammer dat het niet bestaat voor een 406 sedan, is ideaal nu met een kinderzitje achteraan...voor de vriendin haar 307 ga ik het ook bestellen denk ik
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Wesley, verkoopt Peugeot ook hele sets? Ik dacht alleen voor de twee achterste zijruiten. En voor de sedan ook de achterruit.
Duurder zullen ze alleszins wel zijn en deze zijn van kwaliteit echt heel goed. :)

Ondertussen zitten ze er al een dikke week in. Plaatsing is heel eenvoudig en met het zonnige weer van de afgelopen dagen hebben we er al hopen plezier aan beleefd. Pasvorm is ook heel goed. Enige nadelen zijn de zeer onduidelijke handleiding... die lijkt wel 8 keer gekopieerd en dan op een half A4 blad geprint... :? En dat de shade voor de achterruit uit twee aparte delen bestaat. Geeft wel weer als voordeel dat ze makkelijker op te bergen zijn...

Al bij al zeer tevreden van! 8)
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Axel »

ik heb mijn zonnewering (achterste ruit + achterste zijruiten) in de tijd (lees: 8 jaar geleden) gekocht bij Peugeot, maar daar heb ik me nog geen minuut voor beklaagd. Was ongeveer zelfde prijs, maar een rolsysteem voor de achterste ruit vind ik toch handiger dan 2 aparte delen.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

ik heb laatst een setje gezien van een 508, maar was enkel voor de zijruiten.
heb je mss een foto van hoe het geplaatst is in de wagen, en ook een foto langs binnen van de achterruit, stoort dit niet in je spiegel?
Gesloten

Terug naar “40x”