De openklappende achterruitjes zijn ze vergeten.
208 van scoops-shops tot Product
Moderator: P-unit
-
Joske
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Peugeot heeft volgens mij in de 3 deurs versie 1 heel heel heel grote fout gemaakt.
De openklappende achterruitjes zijn ze vergeten.

De openklappende achterruitjes zijn ze vergeten.
Re: 208 van scoops-shops tot Product
dan liever een open dak
dat stond bij de 205 in de zomer toch altijd open
dat stond bij de 205 in de zomer toch altijd open
Re: 208 van scoops-shops tot Product
vandaag gaan testrijden... en zeer aangenaam verrast. Straks eens een verslagje schrijven daarover
Re: 208 van scoops-shops tot Product
g*dv****
ik heb nog altijd niks gehoord
ik heb nog altijd niks gehoord
Re: 208 van scoops-shops tot Product
ben gewoon naar de garage gereden zonder afspraak en heb aan joris gevraagd: zeg, hoe zit dat met die testrit?
Sleutels meegekregen en een half uur gaan rijden
Sleutels meegekregen en een half uur gaan rijden
Re: 208 van scoops-shops tot Product
ah vandaar da ik u daar ben tegengekomen
op de parking stond er ene 208 zag er goed uit
op de parking stond er ene 208 zag er goed uit
Re: 208 van scoops-shops tot Product
allé, ge had me dan toch herkend. Ik zag u eerst raar opkijken toen ik u goedendag zei 
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Dus vandaag gaan testrijden en zeer aangenaam verrast.
En dat je minder gewicht meezeult, heb ik goed gevoeld. De testwagen was een 1.4 hdi. In de 207 had die het niet makkelijk omdat die teveel gewicht moest meezeulen. Niets van dat in de 208. Het is geen scheurijzer maar de auto kon makkelijk mee met het verkeer op het linkerrijvak van de autosnelweg. Wegligging is wat ik van een peugeot verwacht: voldoende comfortabel om de meeste oneffenheden in het wegdek goed op te vangen maar toch nog voldoende sportief om de bochten hard genoeg te kunnen aansnijden. Het kleine stuurtje draagt daartoe in ruime mate bij. Het is zeer direct, geeft de juiste feedback ondanks zijn electrische bekrachtiging. De voortrein duikt met plezier naar de binnenzijde van de bocht en geeft je het vertrouwen voor het snelle bochtenwerk.
Interieur heeft hier en daar harde plastics, maar tijdens het rijden zelf merk je daar niets van. De geteste auto had een aparte aanraakscherm. Ik heb bewust niet de handleiding gelezen om te zien hoe makkelijk ik er mee overweg zou kunnen. En dat viel uiteindelijk heel goed mee. Iemand die vertrouwd is met een smartphone zal ook hier snel zijn weg weten vinden. Enkel voor de oudere weggebruikers zal het meer gewenning vragen om het op een degelijke manier te kunnen bedienen. Plaatsaanbod is ruim. Met mijn 1.93m en de bestuurdersstoel (voor mij toch) in de juiste positie gezet, kon ik toch nog vrij normaal op de achterste zetelrij plaatsnemen. De achterste passagiers kunnen zonder problemen hun voeten kwijt onder de voorste zetels. Vermits ik maar een half uurtje met de wagen heb kunnen rijden heb ik niet volledig voor mij de perfecte zitpositie kunnen vinden. Tijdens het rijden heb ik die een paar keer veranderd. Elke keer wat beter, maar nooit goed genoeg. Toch nog eens nakijken bij een volgende bezoek aan de garage...
Eindbalans is voor mij zeker geslaagd!
En dat je minder gewicht meezeult, heb ik goed gevoeld. De testwagen was een 1.4 hdi. In de 207 had die het niet makkelijk omdat die teveel gewicht moest meezeulen. Niets van dat in de 208. Het is geen scheurijzer maar de auto kon makkelijk mee met het verkeer op het linkerrijvak van de autosnelweg. Wegligging is wat ik van een peugeot verwacht: voldoende comfortabel om de meeste oneffenheden in het wegdek goed op te vangen maar toch nog voldoende sportief om de bochten hard genoeg te kunnen aansnijden. Het kleine stuurtje draagt daartoe in ruime mate bij. Het is zeer direct, geeft de juiste feedback ondanks zijn electrische bekrachtiging. De voortrein duikt met plezier naar de binnenzijde van de bocht en geeft je het vertrouwen voor het snelle bochtenwerk.
Interieur heeft hier en daar harde plastics, maar tijdens het rijden zelf merk je daar niets van. De geteste auto had een aparte aanraakscherm. Ik heb bewust niet de handleiding gelezen om te zien hoe makkelijk ik er mee overweg zou kunnen. En dat viel uiteindelijk heel goed mee. Iemand die vertrouwd is met een smartphone zal ook hier snel zijn weg weten vinden. Enkel voor de oudere weggebruikers zal het meer gewenning vragen om het op een degelijke manier te kunnen bedienen. Plaatsaanbod is ruim. Met mijn 1.93m en de bestuurdersstoel (voor mij toch) in de juiste positie gezet, kon ik toch nog vrij normaal op de achterste zetelrij plaatsnemen. De achterste passagiers kunnen zonder problemen hun voeten kwijt onder de voorste zetels. Vermits ik maar een half uurtje met de wagen heb kunnen rijden heb ik niet volledig voor mij de perfecte zitpositie kunnen vinden. Tijdens het rijden heb ik die een paar keer veranderd. Elke keer wat beter, maar nooit goed genoeg. Toch nog eens nakijken bij een volgende bezoek aan de garage...
Eindbalans is voor mij zeker geslaagd!
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Ik volg de mening van Jurgen. Ik ben zelf ook zeer aangenaam verrast.
Deze morgen een proefrit gedaan met de nieuwe 208. Een zwarte 1.6 e-hdi.
Volledig leder, zetelverwarming, nav, panoramisch dak,... Het zat er allemaal op.
Prestaties waren goed, ik moet er wel bijvertellen dat de wagen in kwestie maar 52km op de teller had staan ook. Stuurgevoel is zowel op de 207 als de 208 identiek. De auto gaat waar jij het wilt. Het kleine sportieve stuur is wel even wennen maar ligt goed in de hand.
Ondanks de 208 iets korter is dan de 207 is de binnenruimte zo goed als hetzelfde gebleven.
Mijn mening: als de 208GTI uitkomt ga ik mij moeten inhouden om hem NIET te kopen
...
Deze morgen een proefrit gedaan met de nieuwe 208. Een zwarte 1.6 e-hdi.
Volledig leder, zetelverwarming, nav, panoramisch dak,... Het zat er allemaal op.
Prestaties waren goed, ik moet er wel bijvertellen dat de wagen in kwestie maar 52km op de teller had staan ook. Stuurgevoel is zowel op de 207 als de 208 identiek. De auto gaat waar jij het wilt. Het kleine sportieve stuur is wel even wennen maar ligt goed in de hand.
Ondanks de 208 iets korter is dan de 207 is de binnenruimte zo goed als hetzelfde gebleven.
Mijn mening: als de 208GTI uitkomt ga ik mij moeten inhouden om hem NIET te kopen
-
Donny
- Pug Driver
- Berichten: 4776
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Vandaag ook testritje gedaan met 1.4HDI.
Rijdt idd zeer goed wat betreft stuurgevoel, redelijk geruisloos en heel comfortabel.
Filtering van oneffenheden kon iets beter, maar dit zal autm in orde komen na 10-20.000km als de schokbrekers ingereden zijn.
Ruim voldoende plaats om voor en echter iemand van 1.8 m te plaatsen.
Op enkele punten na enkel maar positieve opmerkingen.
Persoonlijk voor mij de verbeterpunten, de deuren hebben nog steeds maar 2 standen, binnenin geeft de witte c-stijl bij het naar opzij kijken een reflectie waardoor men denkt dat er een wagen hangt, en de stoel zou men iets lager moeten kunnen instellen.
Wat betreft design is de snuit me iets te hoog tov de lengte van de snuit.
Rijdt idd zeer goed wat betreft stuurgevoel, redelijk geruisloos en heel comfortabel.
Filtering van oneffenheden kon iets beter, maar dit zal autm in orde komen na 10-20.000km als de schokbrekers ingereden zijn.
Ruim voldoende plaats om voor en echter iemand van 1.8 m te plaatsen.
Op enkele punten na enkel maar positieve opmerkingen.
Persoonlijk voor mij de verbeterpunten, de deuren hebben nog steeds maar 2 standen, binnenin geeft de witte c-stijl bij het naar opzij kijken een reflectie waardoor men denkt dat er een wagen hangt, en de stoel zou men iets lager moeten kunnen instellen.
Wat betreft design is de snuit me iets te hoog tov de lengte van de snuit.
Re: 208 van scoops-shops tot Product
dwarse naden werden inderdaad iets minder goed verteerd
maar ik heb ook op een baantje gereden waar ik weet dat er tussen de betonplaten een ferm niveau verschil zit in de bocht. De duitse firmasletten waar ik mee gereden heb, kregen daar een ferme klap in de ophanging, gingen een halve meter opzij en je voelde dit goed in je stuur.
Met de 208 heb ik me effe afgevraagd of de baan niet hersteld was: klein tikje in de ophanging, niet afgeweken van de rijlijn en geen trek in het stuur.
maar ik heb ook op een baantje gereden waar ik weet dat er tussen de betonplaten een ferm niveau verschil zit in de bocht. De duitse firmasletten waar ik mee gereden heb, kregen daar een ferme klap in de ophanging, gingen een halve meter opzij en je voelde dit goed in je stuur.
Met de 208 heb ik me effe afgevraagd of de baan niet hersteld was: klein tikje in de ophanging, niet afgeweken van de rijlijn en geen trek in het stuur.
-
306xtreme
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 22:18
- Locatie: dorne (limburg)
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
vandaag dus de 208 mogen testen maar zit toch met gemengde gevoelens
in bree stond de 1.4 hdi 3 deurs
de verkoper zei hier zijn de sleutels ik ga ff mee voor uitleg te geven over de auto
uitleg was gedaan en toen zei em ga nu maar testen enja als ik iets test dan word dat getest
ik vertrek heel rustig en rij rechtstreeks het centrum van bree in daar liggen al wat heuveltjes dus test was goed
dan de vierbaanse op waar je 120 mag natuurlijk door na de 156km ahja het is een test he
hij kan vlotjes mee in het verkeer maar een 1.4 is toch te min vond ik
dan de baanvast test enja zoals ik dacht plakken doen em niet en zeker op een rotonde niet de kont is 2x uitgebroken
nu de punten van 0 tot 10 volgens mijn ervaring een 7
de 208 rijd heel fijn (is altijd met nieuwe auto's) het stuurtje is ook heel plezant en ligt goed in de hand
de touchscreen vond ik heel mooi en de menu's die erop zitten was ook wel tof
interieur van de 208 ook mooi afgewerkt maar wat speelgoedauto achtig
de plaats in een 3 deurs is niet genoeg voor als je 2 kids hebt
kortom ik had er iets meer van verwacht en was eigenlijk een beetje blij dat ik terug in de 308 mocht zitten
maar ik denk dus dat het komt dat het een 1.4 hdi was en 3 deurs ik ga em zeker nog eens testen als er een andere beschikbaar is
heb ondertussen ook een shootje gedaan voor de mensen dan kunnen ze zien welk model ik had
dit is dus mijn mening he don't shoot me


rest van de foto's vind je hier
http://s811.photobucket.com/albums/zz33 ... 08%20test/
in bree stond de 1.4 hdi 3 deurs
de verkoper zei hier zijn de sleutels ik ga ff mee voor uitleg te geven over de auto
uitleg was gedaan en toen zei em ga nu maar testen enja als ik iets test dan word dat getest
ik vertrek heel rustig en rij rechtstreeks het centrum van bree in daar liggen al wat heuveltjes dus test was goed
dan de vierbaanse op waar je 120 mag natuurlijk door na de 156km ahja het is een test he
hij kan vlotjes mee in het verkeer maar een 1.4 is toch te min vond ik
dan de baanvast test enja zoals ik dacht plakken doen em niet en zeker op een rotonde niet de kont is 2x uitgebroken
nu de punten van 0 tot 10 volgens mijn ervaring een 7
de 208 rijd heel fijn (is altijd met nieuwe auto's) het stuurtje is ook heel plezant en ligt goed in de hand
de touchscreen vond ik heel mooi en de menu's die erop zitten was ook wel tof
interieur van de 208 ook mooi afgewerkt maar wat speelgoedauto achtig
de plaats in een 3 deurs is niet genoeg voor als je 2 kids hebt
kortom ik had er iets meer van verwacht en was eigenlijk een beetje blij dat ik terug in de 308 mocht zitten
maar ik denk dus dat het komt dat het een 1.4 hdi was en 3 deurs ik ga em zeker nog eens testen als er een andere beschikbaar is
heb ondertussen ook een shootje gedaan voor de mensen dan kunnen ze zien welk model ik had
dit is dus mijn mening he don't shoot me


rest van de foto's vind je hier
http://s811.photobucket.com/albums/zz33 ... 08%20test/
Re: 208 van scoops-shops tot Product
306xtreme schreef: plakken doen em niet en zeker op een rotonde niet de kont is 2x uitgebroken![]()
ge test dus wel ne gewone wagen voor dagelijks gebruik, en gene race-auto...
de wegligging van uwe 308 gaat echt niet beter zijn als die van de 208.
en dan nog eens het feit dat de 208 uit een ander reeks komt als de 308 is het appelen met peren vergelijken...
-
Den Hans
- Berichten: 2875
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
- Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Ik heb liever dat de kont uitbreekt dan dat je over je voorste wielen schuift richting borduur. Leer er mee leven en dan wordt dat plezant. 
-
Donny
- Pug Driver
- Berichten: 4776
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Vind ook dat ze vanachter moeten uitbreken, maar de mondale bestuurder heeft het liever vanvoor.