2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Moderator: P-unit
-
peugeot-gek
- Pug Driver
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Is dit de 205 waar van je soms over praat op de achtergrond.
nope, dit is de sloper.
De twee andere staan in de garage. Als die is uitgemest zal ik er eens een fotootje van trekken.
De twee andere staan in de garage. Als die is uitgemest zal ik er eens een fotootje van trekken.
auto netjes gewassen, was weeral een paar weken geleden. wel een paar keer gefoamed tussenin, maar daar krijg je enkel het grote vuil mee weg.
Geëindigd met een rondje quick detailer plus (dus met wat wax erin) en ze staat weer mooi te blinken op de oprit.
Geëindigd met een rondje quick detailer plus (dus met wat wax erin) en ze staat weer mooi te blinken op de oprit.
net een bomma op de parking aan het school van mijn dochtertje even een uitbrander gegeven. Ik stond aan de parkeerautomaat, zij langs mij. Neemt een ticketje en wil het in haar auto leggen. Zag het eigenlijk al van ver aankomen: tok, tok, tok... tot driemaal toe (wel zachtjes) met haar deur tegen die van mij. Ik zeg daarop: da's wel mijn auto. Die is al 10 jaar oud, staat nog altijd netjes en ik wil dat graag zo houden. Wat gemompel, mij niet meer durven aankijken. Enfin, na wat zenuwachtig rondgedraai: zal mijn handtas aan de andere kant gaan halen mijnheer.
Geen schade aan de lak uiteindelijk, maar ik hoop dat ze de volgende keer wat beter oppast.
Als 'extraatje' gemerkt dat het verstellen van mijn linker buitenspiegel niet meer werkt. Rechts wel. Ik vrees de controle eenheid in de deur die het laat afweten. Ik had ook al gemerkt dat voor het openen van mijn raam ik eerst even naar boven moest duwen en dan pas ging de raam open. Eens rondneuzen voor een tweedehandsje...
Geen schade aan de lak uiteindelijk, maar ik hoop dat ze de volgende keer wat beter oppast.
Als 'extraatje' gemerkt dat het verstellen van mijn linker buitenspiegel niet meer werkt. Rechts wel. Ik vrees de controle eenheid in de deur die het laat afweten. Ik had ook al gemerkt dat voor het openen van mijn raam ik eerst even naar boven moest duwen en dan pas ging de raam open. Eens rondneuzen voor een tweedehandsje...
vraagje voor de kenners
luchtmassameter is naar de zak. Iets te goed gekuist en nu permanente foutcode
.
Nu heb ik een VDO, maar zowel Pierburg, Hella en Billstein bieden met dezelfde referentienummers een LMM aan.
Eentje dat er qua kwaliteit bovenuit komt tov de concurrentie? Of is het gewoon allemaal dezelfde rommel?
luchtmassameter is naar de zak. Iets te goed gekuist en nu permanente foutcode
Nu heb ik een VDO, maar zowel Pierburg, Hella en Billstein bieden met dezelfde referentienummers een LMM aan.
Eentje dat er qua kwaliteit bovenuit komt tov de concurrentie? Of is het gewoon allemaal dezelfde rommel?
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Contacteer:
geen idee eigenlijk, prijsverschil is er wel mss ?
niet zoveel eigenlijk. Liggen allemaal heel dicht bij elkaar.
-
Donny
- Pug Driver
- Contacteer:
mmmm
hella - verstraler
bilstein - schokdemper
VDO - instrumenten
peirburg - carburateur
wat ligt er het korst bij
hella - verstraler
bilstein - schokdemper
VDO - instrumenten
peirburg - carburateur
wat ligt er het korst bij
ze doen blijkbaar allemaal wel meer dan wat we op het eerste gezicht van hen gewoon zijn
Pierburg is goed, zolang het een complete unit is en geen los element om in je bestaande huis te zetten, die geven vrijwel altijd problemen op termijn. Geen flauw idee waarom. Hella levert bij o.a. mercedes origineel LMM's dus die zullen ook wel niet slecht zijn. Met de andere merken heb ik geen ervaring, daar kan ik dus niks zinnigs over zeggen.
vandaag de nieuwe lmm toegekomen en geïnstalleerd deze morgen. foutboodschappen gewist
nu was ondertussen nog een ander probleem opgedoken: turbodarm had een scheur van 3 cm. Het was niet de hoofddarm maar die de intercooler passeert als de roetfilter moet worden proper gemaakt. Maar daar zit dus ook continu druk op. Omdat mijn favoriete garage dicht is (hey Kenens wanneer zijt ge terug open?) dan maar el cheapo proberen op te lossen. Eerst poging was met een plastieken mof van 40 mm doorsnede. Is vrij goed gegaan tot ik vandaag naar het zeetje moest de dochter gaan halen. Op de heenweg alles goed gegaan, maar in het terugkomen is iets voor Herentals de mof losgeschoten en zat ik midden in de avondspits zonder turbodruk. 90 km/h was nog ongeveer het max wat ik eruit kon halen met een hele hoop doemp achter mij. Bergop zag ik de snelheid nog meer teruglopen. Aan geel oost eraf en daar de vrouw gebeld of ze niet met de gereedschapskist tot daar wou rijden. Ondertussen al maar zelf beginnen klossen en met een stukje hout de darm toegemaakt aan de turbo zijde en zo de vrouw tegemoet gereden. Voldoende druk dat wel, maar opnieuw ferm dompen bij het optrekken.
Thuis gekomen en nog wat gezocht in de garage en nu de darm maar provisoir gerepareert met een oude uitlaatbuis. Steviger als de plastieken mof (die al helemaal was vervormd) en het lijkt te houden. Hopelijk kenens maandag terug open anders moet ik ergens anders gaan shoppen.
Maar de auto reed na de reparatie bijzonder goed. Deze week 2 maal zeetje gedaan en tussenin gemengd verkeer en ben 1300 km ver geraakt met de tank. Gemiddeld 5.5 gehaald met rustige vooruitziende rijstijl. Had nog 50 km over in de tank dus ik had nog verder geraakt.
Nu ja, nog niet mijn record gebroken van 1450 km's
nu was ondertussen nog een ander probleem opgedoken: turbodarm had een scheur van 3 cm. Het was niet de hoofddarm maar die de intercooler passeert als de roetfilter moet worden proper gemaakt. Maar daar zit dus ook continu druk op. Omdat mijn favoriete garage dicht is (hey Kenens wanneer zijt ge terug open?) dan maar el cheapo proberen op te lossen. Eerst poging was met een plastieken mof van 40 mm doorsnede. Is vrij goed gegaan tot ik vandaag naar het zeetje moest de dochter gaan halen. Op de heenweg alles goed gegaan, maar in het terugkomen is iets voor Herentals de mof losgeschoten en zat ik midden in de avondspits zonder turbodruk. 90 km/h was nog ongeveer het max wat ik eruit kon halen met een hele hoop doemp achter mij. Bergop zag ik de snelheid nog meer teruglopen. Aan geel oost eraf en daar de vrouw gebeld of ze niet met de gereedschapskist tot daar wou rijden. Ondertussen al maar zelf beginnen klossen en met een stukje hout de darm toegemaakt aan de turbo zijde en zo de vrouw tegemoet gereden. Voldoende druk dat wel, maar opnieuw ferm dompen bij het optrekken.
Thuis gekomen en nog wat gezocht in de garage en nu de darm maar provisoir gerepareert met een oude uitlaatbuis. Steviger als de plastieken mof (die al helemaal was vervormd) en het lijkt te houden. Hopelijk kenens maandag terug open anders moet ik ergens anders gaan shoppen.
Maar de auto reed na de reparatie bijzonder goed. Deze week 2 maal zeetje gedaan en tussenin gemengd verkeer en ben 1300 km ver geraakt met de tank. Gemiddeld 5.5 gehaald met rustige vooruitziende rijstijl. Had nog 50 km over in de tank dus ik had nog verder geraakt.
Nu ja, nog niet mijn record gebroken van 1450 km's
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Contacteer:
de garage is nog dicht tot en met de 25e... dat is idd ne tegenvaller als die darm door is, kunt ge niet veel aan doen, zelfs ducktape houdt dat niet 
Dat is netjes gereden, Jurgen. Misschien houd je herstelling wel totdat je favoriete garage terug op is.
Ik heb bij de 407 ooit zo'n slang gemaakt met een pleister voor een fietsband en stretch-fuse tape. Daar heb ik toen een aantal weken mee gereden zonder problemen. Bij nader inzien was dat wel een gaatje en geen scheur...