advertentie Nova reclame

2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Moderator: P-unit

Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Joske »

Onze pa had da de 406 ook van Peugeot, laten inbouwen bij de aankoop. (wel alleen aan de achterruit)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Ondertussen weinig nieuws te melden....
Winterbanden liggen er al een tijdje terug onder... binnen dit en 10.000km is hij toe aan een nieuwe distributieriem dus dan zullen we de hele bataklan maar in een keer mee vervangen zeker, span- en looprollen, waterpomp en de multiriem met de spanner.
Zijn er dingen waar speciaal op gelet moet worden bij een 1.6 Hdi en het vervangen van de distributie?

Nog een opmerkelijk feit: Het motorstoringslampje en de melding "storing emissiesysteem" worden niet meer weergegeven. :D Op een zonnige herfstdag is hij er gewoon mee gestopt. :mrgreen:
De foutcodes zitten er nog wel in want als je start brandt het motorstoringslampje +/- 5 seconden (teken dat er foutmeldingen in het geheugen zitten) en als je hem uitleest krijg je ongeveer 6 roetfiltergerelateerde meldingen waaronder ondermeer de melding "gat in roetfilter" Briljant... Op tijd en stond +/- 1 keer om de 400km wil hij nog eens regenereren maar dat is de enige bijwerking voor de rest.
Ik ben benieuwd wat dit begin volgend jaar op de keuring gaat geven bij de roetmeting. :)
Dries
Pug Driver
Berichten: 932
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Dries »

ben ook benieuwd, ik heb geen probleem gehad vorig jaar met de vorige 406 en die had ook nog is meer uitstoot door de chip. als de tijd er is, doe ik het weer met de huidige 406.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Afgelopen weekend nog eens werk van gemaakt. Hij kan er weer ff tegen. Distributieset, multiriemset en een onderhoudje.
Afbeelding

Ik weet niet hoe het bij andere modellen is maar bij een 407 is er echt deftig veel plaats! Viel me echt mee.
Afbeelding

Omdat ik toch bezig was heb ik de roetfilter ook nog aangepast.

Ik had vorige keer enkel een kanaal gemaakt in het midden van de roetfilter. Achteraf gezien niet heel slim aangezien de rest zich rustig opvult met roet omdat hier bijna geen doorstroming is. De laatste maanden had ik dus ook echt last van serieuze zwarte wolken bij stevig doorhalen... Op de foto's is ook duidelijk te zien waarom...
Afbeelding
Afbeelding
De randen die je ziet zijn dus echt "vlokken" roet...
Nu heb ik hem volledig leeggehaald en ziet hij er dus zo uit:
Afbeelding

Hij kan er dus weer even tegen... 8)
Jurgen
Berichten: 728
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 22:46

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Jurgen »

en hoe klinkt dat?
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Stationair net hetzelfde, bij gas geven merk ik geen verschil qua geluid, niet "sportiever" ofzo, alleen als je een constante snelheid rijdt, vb. 80km/h in 5de iets minder stil in de auto maar zeker niet abnormaal.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door jurgen_s »

wel een dikke resonantiepijp :mrgreen:
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Ik ging winkelen en bracht mee:

Afbeelding

-een setje instaplijsten
-een verstelbare armsteun
-2 zonnekleppen
-wielmoerkapjes
-een intacte pookhoes
-instapverlichting
-de bumperlippen

Kleine prullen zeg maar :)

Mijn pookhoes was nogal fel beschadigd en de rechtse zonneklep was ook niet meer heel proper en het kapje om de spiegel af te schermen ontbrak! Ook de bumperlippen hingen er bij mijn 407 niet onder...

Allemaal zaken die al zo zijn sinds ik hem kocht en na bijna 2 jaar komt er dan toch schot in de zaak! :mrgreen: De armsteun en de instaplijsten zijn gewoon een leuke extra. :D De instapverlichting is voor als ik mij eens verveel...
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

En hij is weer goed voor een jaar. :+
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door jurgen_s »

hoeveel km's nu?
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

175000!
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Vorig weekend terug de zomersloffen onder deze geduwd! Veel beter! :Y
Afbeelding

Ondertussen bijna 180.000km op de klok en sinds de roetfilteraanpassing geen foutmeldingen meer gekregen. Mooi. 8)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door jurgen_s »

staan 'm goed die sloefen
Dries
Pug Driver
Berichten: 932
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Dries »

Heel ferm met die velgen. Hoe heb je het nu werkend gekregen met de roetfilter er uit?
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Eigenlijk geen idee! :mrgreen: Hij heeft het zelf uitgezocht. Ik heb allerlei dingen geprobeerd, maar niks wat echt langdurig goed ging. Drukverschilsensor afkoppelen, bedriegen met een verschildruk, vb. filtertje in de ene leiding zodat hier een andere druk gemeten wordt, softwarematig, maar dat was ook geen succes,... Altijd kwam na verloop van tijd weer een melding boven. Heeft ongeveer een half jaar geduurd en toen is hij er mee gestopt. :D

Ik heb al verschillende maanden geen melding meer gehad. Heel af en toe doet hij nog eens een regeneratie, maar veel minder als vroeger. De foutmeldingen zitten wel nog in de ECU, als ik hem uitlees komen er ongeveer 7 foutmeldingen uit, allemaal roetfilter gerelateerd, maar ik heb er verder geen last van. 8)

Verbruik ligt rond de 6l/100km (kan beter want de madam rijdt ermee rond), aangenaam veel vlotter onder in toeren, veel minder regenereren als vroeger, (toen deed hij het wel abnormaal veel dus 100% goed is dat filter geval bij mij nooit geweest. :+ ) af en toe een zwarte pluim als je even doorsleurt in een lagere versnelling, maar voor de keuring glansrijk geslaagd. Ik zeg dus: Niks meer aan doen! :mrgreen:
Gesloten

Terug naar “40x”