advertentie Nova reclame

2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Moderator: P-unit

Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Vandaag nog eens met de 407 op pad geweest en een vervelend geluidje linksvoor gehoord. Conclusie, de onderste fuseelager. Maarjah, die zat eraan te komen eh, vorig jaar had ik de rechtse al gedaan, ik had ze toen beter allebei gedaan. :D Ik weet dus weer wat doen als ik mij nog eens verveel. :roll: :+
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Door het verlengde weekend nog eens tijd gehad om onze zieke onder handen te pakken. Gisteren was het deftig weer dus onze patiënt op de operatietafel gegooid en er korte metten mee gemaakt. Nieuw gewricht geïmplanteerd en de revalidatie verliep wonderwel.

De patiënt:
Afbeelding

De operatietafel:
Afbeelding

de probleemzone:
Afbeelding

Gelukkig was de pen van de fusee niet geraakt en ook het raakvlak is nog heel goed, dus enkel een beetje opgekuist en in de zinkspray gezet:
Afbeelding

Vervelend akkefietje, vrij onverwachts schoot de as dan toch uit de bak en was er dus wat bakolie uitgelekt. Als we dan toch bezig zijn in een keer maar alles afgelaten en aan het infuus gehangen voor verse vloeistofkes!
Afbeelding

Hij bolt alweer vrolijk terug rond. Comfort alom. :+
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

dat is idd een tof werkje...

zie ik daar een buffervat voor je compressor? werkt dit goed?
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Sterk gezien! Dat is inderdaad een buffervatje. Bijna onmisbaar voor de moer van de aandrijfas. Daar gebruik ik een 3/4 luchtsleutel voor en die heeft altijd net dat extra zetje nodig en daar is dit de ideale oplossing voor! :Y Onze compressor staat in de kelder en ik schat dat er dan nogal wat verlies op de leiding zit...
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

zit met hetzelfde probleem eigenlijk, maar wij hebben maar een compressor van 25 liter, dusja, krijg er nog geen wiel mee los :D
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

onze compressor heeft nochtans een ketel van 200l en zelfs dan lukt het niet altijd zonder zo'n buffervat. Vooral zo'n 3/4 ratel moet heel snel heel veel lucht hebben. :Y
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4716
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Darl'mat »

Slang enz.. moeten ook dik genoeg zijn.
Dries
Pug Driver
Berichten: 932
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Dries »

Ja ik denk ook dat ge dan eerder dikkere darmen nodig hebt voor meer debiet.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

leidingen thuis zijn allemaal 12mm en koppelingen van 8, dus niet de standaard orion van 6mm. Natuurlijk als ik buiten aan het vodden ben gebruik ik meestal weer een verlenghaspel van 8mm... ochjah, het systeem met het buffervat werkt voor de rest prima. :)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

De 407 heeft mij vandaag weer eens bezig gehouden met een nieuw fenomeen. Mijn vriendin kwam vandaag thuis en zei dat de auto een melding gaf van de airbag. Ik heb hem dus even aan de computer gehangen maar ik krijg alleen een melding "storing bestuurdersairbag niveau 1 hoogste waarde - lokaal". Ik krijg er verder geen info bij... Beetje aan het rondzoeken geweest en over het algemeen wordt er verwezen naar het airbaglint in de COM2000... Zou normaal uit te meten zijn met een weerstand van 3 Ohm maar dat moet ik nog uitzoeken... Ik weet dus weer wat ik kan doen de komende dagen...
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

je moet niet zoeken... dat is de com inderdaad :? kostelijke grap
Joske
Pug Driver
Berichten: 5328
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Joske »

Da is wss nie dezelfde als van een 206? Die heb ik hier anders nog liggen met een kapotte pinkermodule. :Y
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

voor een 206 zijn er wss al een stuk of 10 verschillende dus... vrees van niet :)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Zoals Wesley zegt, er zijn 101 verschillende COM modules gebruikt bij Peugeot... Verschil tussen Valeo, Delphi en VDO, met en zonder ESP, andere functies, ... in Nederland zit iemand die deze modules "reviseert" met schijnbaar zeer degelijke resultaten dus even rondkijken. Meest voorkomende probleem is het overslaan van de pinker zoals Jo zegt, dit schijnt vrij simpel te verhelpen, daarnaast zijn er waarbij spontaan bepaalde functies zichzelf beginnen te bedienen, deze hebben een defecte printplaat en zijn echt om weg te gooien en een derde veelvoorkomend probleem is het airbag gedoe wat ik nu heb. Schijnt ook op te lossen... misschien doe ik hem zelf wel open... Wie niet waagt, niet wint. :)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Afgelopen week toch al eens heel even tijd gemaakt om dieper in de airbagstoring te duiken. Zeker uitsluiten dat het probleem in de COM module zit, dus een weerstand geknutseld van 4 Ohm.

Afbeelding

Met de weerstand in de stekker van de airbag blijft de melding uit dus het probleem zit hem zeker in de com...

Afbeelding

Ondertussen heb ik wel hier en daar al een paar reserve onderdelen verzameld... :mrgreen: Elk heeft zijn eigen probleem en het zijn verschillende merken, maar kom het begin is gemaakt. :D

Afbeelding

Een airbaglintje, op zich vrij makkelijk te openen en over te bouwen...

Afbeelding

Ik ben er echter nog niet helemaal over uit of ik hem volledig ga vervangen of enkel het airbaglint ga overbouwen... Ik ben er niet zo happig op omdat bij de mijne er een stuurhoeksensor voor de ESP in zit en ik weet niet zeker of ik daar iets grondig verkeerd mee kan doen. Nog even iets dieper op inlezen. :)

Wordt vervolgd. ;) Als het weer nog eens wat minder is, anders heb ik duizend en een andere zaken die ik liever doe... :)
Gesloten

Terug naar “40x”