Re: waarde 309 gti
Geplaatst: wo 14 jan 2015, 02:09
Grootste ziektes bij de 309 gti16's zijn:
Roest in de wielkassen, vooral de achterste.
Roest in de kofferbalk achteraan (waar de bumpervijzen zitten)
Roest aan de brilletjes vooraan, al is dit minder voorkomend (mijne heeft het niet).
Dan heb je nog:
Achteras, deze zakt door en je gaat er bijna geen vinden die al niet doorgezakt is of op het punt staat van doorzakken, is de grootste ziekte bij deze wagens.
Als je 1 of beide achterste wielen in de kas ziet zitten, is deze waarschijnlijk doorgezakt en dan moet je een revisie uitvoeren of een nieuwe as zoeken.
Aan de motor komt niet snel iets aan, al ga je waarschijnlijk wel alle darmen moeten nakijken, er zal er altijd wel eentje zijn dat lekt of verduurt is na al die jaren (bij mij de benzineleidingen aan het motorblok en ik heb ineens ook performance waterdarmen besteld van REDOX).
Ook zit er in je wielkas aan de (ik dacht) passagierskant een ijzer doorvoerbuisje van koelwater, deze ga je wss ook moeten vervangen want deze zijn meestal verroest.
Mijn 309 GTI16 heb ik 2 jaar geleden nog (als ik het goed herinner) 3000 euro betaald, uiteraard met werk aan. Roest achteraan in de wielkas en koffer, achteras moest vernieuwd worden en motor had een grondige opknapbeurt nodig (riemen, filters, vloeistoffen, dichtingen, etc...). Hij heeft dan ook wel 218.000km...
Verder waren er geen grote problemen aan de mijne, alles werkte nog (dashboard, verlichting, electronica, remmen, enz...) en hij reed nog ook, maar nu ligt die al een tijdje stil wegens werken aan de motor en wat financiele tegenslagen spijtig genoeg.
Roest in de wielkassen, vooral de achterste.
Roest in de kofferbalk achteraan (waar de bumpervijzen zitten)
Roest aan de brilletjes vooraan, al is dit minder voorkomend (mijne heeft het niet).
Dan heb je nog:
Achteras, deze zakt door en je gaat er bijna geen vinden die al niet doorgezakt is of op het punt staat van doorzakken, is de grootste ziekte bij deze wagens.
Als je 1 of beide achterste wielen in de kas ziet zitten, is deze waarschijnlijk doorgezakt en dan moet je een revisie uitvoeren of een nieuwe as zoeken.
Aan de motor komt niet snel iets aan, al ga je waarschijnlijk wel alle darmen moeten nakijken, er zal er altijd wel eentje zijn dat lekt of verduurt is na al die jaren (bij mij de benzineleidingen aan het motorblok en ik heb ineens ook performance waterdarmen besteld van REDOX).
Ook zit er in je wielkas aan de (ik dacht) passagierskant een ijzer doorvoerbuisje van koelwater, deze ga je wss ook moeten vervangen want deze zijn meestal verroest.
Mijn 309 GTI16 heb ik 2 jaar geleden nog (als ik het goed herinner) 3000 euro betaald, uiteraard met werk aan. Roest achteraan in de wielkas en koffer, achteras moest vernieuwd worden en motor had een grondige opknapbeurt nodig (riemen, filters, vloeistoffen, dichtingen, etc...). Hij heeft dan ook wel 218.000km...
Verder waren er geen grote problemen aan de mijne, alles werkte nog (dashboard, verlichting, electronica, remmen, enz...) en hij reed nog ook, maar nu ligt die al een tijdje stil wegens werken aan de motor en wat financiele tegenslagen spijtig genoeg.