Pagina 3 van 25

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: vr 07 sep 2012, 20:32
door peugeotfreak
alles is ondertussen in orde hans haast alles is van een 1.6 gti gekomen,
vandaag het probleem met het aanlopen van de banden tegen de draag arm ook opgelost gekregen, achteras nog eens uiteen getrokken en alles nog eens goed zuiver gemaakt en terug ineen gestoken en daar was het probleem dus mee opgelost

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: vr 07 sep 2012, 21:54
door KrisKe
zie je wel :)

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: vr 07 sep 2012, 23:06
door peugeotfreak
jep idd dat as dus het probleem thanks voor de tip 8)

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: vr 28 sep 2012, 19:08
door peugeotfreak
ik heb hier weer wat minder goed nieuws, ik heb hem gisteren nog eens even laten draaien en toen merkte ik dat ze via het expansievaatje borrelde, ik dacht eerst aan lucht op het systeem ik heb pas de interieur radiator vervangen dus alles nog eens ontlucht, maar het borrelen bleef :N dus nu vrees ik dat de koppakking er aan is, volgende week ga ik eerst nog even de compressie testen en dan zie ik wel verder wat ik er aan ga doen, ik begin het een klein beetje beu teworden dat er steeds iets mis is

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: vr 28 sep 2012, 21:44
door seune
mijn medeleven ;) kunt ook is u bougies bekijken he of die water gehad hebbe..
en als hem toch opgekuist is.. go for 1400 1500 of 1600 jonge ! :p

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 29 sep 2012, 00:39
door KrisKe
is niet altijd direct het slechtste nieuws,

soms lijkt het borrelen maar het kan ook gewoon de rondstroom van je circuit zijn;) mijn tuke had er ook last van en verbruikte raar genoeg geen ml water ;) (en doempen deed hem ook niet)

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 29 sep 2012, 08:16
door peugeotfreak
het lijkt echt precies alsof er iemand met een rietje in het vatje aan het blazen is, kan een compressie test dit uitsluiten?

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 29 sep 2012, 10:24
door PUG(z)OT
je zou eigenlijk met een "snuffelaar" boven het expantievatje moetren gaan hangen, die meet dan of er CO gassen in de uitlaat zitten

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 29 sep 2012, 10:51
door peugeotfreak
ah ok, dus dan toch maar eens naar een garage rijden er bij :N

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 29 sep 2012, 23:46
door DIMMA
komt wel goed! ma leuk is iets anders

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 10:48
door PUG(z)OT
och als je toch grote werken aan het doen bent kan dit er ook nogwel bij, zonde zou zijn als hij achter een jaartje helemaal klaar is en dan zoiets ontdekt... dan kan je je propere wagen terug beginnen losgooien ;)

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 10:50
door peugeotfreak
dat is ook waar maar ik de planning was geweest van die afgelopen zomer op de baan tebrengen, nu zal het moeten wachten tot na de winter

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 10:55
door PUG(z)OT
zo een planning lukt toch nooit, "komende zomer" da heb ik ook al een paar keer gebruikt da zinneke... :D

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 11:25
door seune
same here.. maar bezie het positief he da's een jaar dat ge er zeker van bent da ge nergens bent opgeknalt ermee :lol:

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 13 okt 2012, 21:08
door peugeotfreak
weer dus en akelige ontdekking gedaan (ik had al een donker bruin vermoeden maarja je hoopt altijd dat het niet zo is), de compressie test is gebeurt en ik heb dus bijna niks compressiedruk, even wat waardes gruwel even mee cil. 1 had 4 bar cil. 2 had 3 bar en cil. 3 en 4 hadden beide 2 bar, na veel onderzoek en heb ik gevonden dat ik bij een optimale motor over de 16 bar moet zitten dus motorblok kan ik er weer uittrekken, ik heb alleen geen flauw idee waar ik het compressie verlies moet gaan zoeken, buiten eventueel klepzettingen iemand iedeen ?

voor het eenvoudig gaan werken aan de motor ben ik dan opzoek naar een motorbok iemand die eentje weet staan?