Bon, ook maar eens wa zinnige praat verkondigen zeker.
Ik heb mij geweldig geamuseerd, en de RCZ ook.
's morgens begonnen met de briefing. Andy heeft de spelregels in t kort uiteengezet en gezegd waar zoal op moet gelet worden. Daarna was het tijd voor de instructeursrondjes. Iedereen kreeg 3 rondjes een instructeur mee die heel fijn uitlegde waar de rempunten zijn, waar de ideale lijn ligt, waar ge voor welke bocht moet insturen. Heel leerrijk allemaal.
Nadien was het tijd voor de rondjes achter de safetycar. Met 5 tot 6 auto's achter de safetycar kreeg iedereen 1 rondje de kans om als eerste te rijden en zo de lijnen proberen te volgen.
Daarna was het tijd om aan het vrij rijden te beginnen. Eerst een paar rondjes rustig alleen de baan op geweest om de geleerde punten in praktijk te proberen omzetten. Na een rondje of 5-6 effe binnengekomen om wat te drinken en om alles effe wat te laten afkoelen. T was warm voor alles en iedereen.
Toen nog effe terug de baan om geweest samen met Wesly, hij heeft mij nog wat extra dingen verteld over waar insturen enzo, nog steeds heel leerrijk. Een rondje of 7 rustig opgebouwd, t ging steeds ietsje vlotter.
Toen binnengekomen en ingestapt bij Wesly in de 205 racer.
Na een kwartiertje begon het toch terug te kriebelen en heb ik de RCZ nog effe los gelaten.
Na het middageten nog een sessie met Donny en Denis meegereden en met iedereen die aanwezig was geprobeerd een praatje te maken. Voor ik het wist was het 17u en tijd voor mijn laatste uurtje van de dag. Ik had heel lang geleden een vriendin al eens beloofd dat ze wel eens mee mocht rijden op Zolder (met de vroemdag vlagde ze de vrijrijden sessie net af toen we wouden vertrekken)
Omdat ze met wat angsten zat 2 rondjes heel op het gemakje gereden ook om de auto terug wat op te warmen. Dan merk je dat bij een iets trager tempo je nog het meeste leert over het juiste rempunt en waar juist in te sturen.
Bij het begin van rondje 3 zei ze dat ik mocht gas geven, wat ik dan ook gedaan heb.
Nadien haar in de pits afgezet en zelf nog een rondje of 5 geknalt. Halfweg het uur nog effe 10min in de pits gestopt om wat te drinken en de auto wat rust te geven. De laatste 20min is die vriendin nog mee ingestapt, want t smaakte naar meer.
Om een geslaagde dag af te sluiten ben ik samen met Jürgen, Denis, Eelko en Frank nog een hapje gaan eten. Gezellig wat napraten over de dag.
Over het circuit. Het rempunt van de sterrenwachtbocht vind ik moeilijk net als het juiste moment van insturen, iedereen heeft daar een beetje een ander moment.
Bij het uitkomen van de Bianchi valt het echt hard op dat de RCZ een zware neus heeft.
Verder is het rempunt en insturen voor de Villeneuve ook niet eenvoudig, die chicane geeft een vreemd gevoel dat hoe ge die ook aanpakt ge er altijd te snel ingaat.
Foto's heb ik eigenlijk vergeten te maken. Had ik zo te zien beter wel effe gedaan want er is niemand die ne foto gemaakt heeft van de RCZ voor de Pug Drivers vlag.
Ze heeft de hele namiddag de aandacht getrokken naar t schijnt.