Pagina 3 van 6

Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306

Geplaatst: di 29 dec 2015, 21:49
door silverlion306
Voila, antwoord op de vraag :mrgreen:

Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306

Geplaatst: vr 01 jan 2016, 15:07
door GT'tje
Thx. En dan 1.000km doen met de 90PK versie. Goed gedaan! :Y

Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306

Geplaatst: vr 01 jan 2016, 21:29
door silverlion306
Ik durf nochtans al eens wat sportiever rijden dan de gemiddelde chauffeur, en bij optrekken durf ik wel al eens hoger in toeren gaan :mrgreen:

Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306

Geplaatst: za 02 jan 2016, 10:19
door GT'tje
Naar mijn mening is dat zelfs niet slecht voor een diesel om eens hoger te gaan in toeren. Ik doe het ook regelmatig (en enkel bij warme motor natuurlijk).

Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306

Geplaatst: za 02 jan 2016, 10:32
door PUG(z)OT
wat is hoog? voorbij het rode is gewoon TE hoog, alles ervoor is erop berekent :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306

Geplaatst: za 02 jan 2016, 19:32
door 807-508SW
GT'tje schreef:Naar mijn mening is dat zelfs niet slecht voor een diesel om eens hoger te gaan in toeren. Ik doe het ook regelmatig (en enkel bij warme motor natuurlijk).
ik ook, dat doet de e-HDi bak automatisch in de S-stand, ook bij rustiger optrekken

voortdurend zo snel mogelijk naar een hogere versnelling gaan, laat de motor nooit 'ademen' en kan niet goed zijn voor het clean blijven van de EGR-klep

Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306

Geplaatst: za 02 jan 2016, 20:43
door silverlion306
Tot net voor het rode :mrgreen:

Lijkt me eerlijk gezegd voor ieder soort motor beter om pas te schakelen bij hogere toeren. Ik vergelijk het met fietsen; al je te snel naar een te hoge versnelling schakelt doet dat na een tijd toch wreed pijn in de benen.

Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306

Geplaatst: zo 03 jan 2016, 00:32
door 807-508SW
exact, je benen moeten dan teveel koppel (trekkracht) leveren

vermogen = koppel x toerental

bij laag toerental moet het vermogen meer van het koppel komen - wat évengoed brandstof kost, maar ook de krukaslagers zwaarder belast

Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306

Geplaatst: ma 04 jan 2016, 15:31
door GT'tje
PUG(z)OT schreef:wat is hoog? voorbij het rode is gewoon TE hoog, alles ervoor is erop berekent :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tot voor het rood he :lol: Met mijne automaat geraak ik zelfs niet in het rood :lol:
Maar als ik doortrek is het meestal tot 4.000trm. Later doet hij niet veel meer. Vanaf 4.500 staat hij in het rood.

Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 16:04
door silverlion306
Vluchtig wat interieurfoto's genomen

Stuur heeft wel wat afgezien van de tand des tijds

Afbeelding

Houder voor een gsm uit de oertijd moeten we ook eens verwijderen :mrgreen:

Afbeelding

Radio...
Afbeelding

... met casettedeck!!! :lol: Oldscool baby :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Enkel de verlichting van de radio werkt niet meer, maar in de toekomst keer kijken of ik deze niet kan vervangen door een cd versie

Afbeelding

en de tellertjes :lol:

Afbeelding


Bij mooi weer eens wat betere en meer foto's nemen ;)

Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 16:27
door jurgen_s
zoeken voor een lederen stuurke

zoveel gaat dat niet kosten tweedehands

Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 18:17
door Steven
Ik zou die gsm houder er niet uitgooien, ik zou een bijpassende gsm zoeken. :mrgreen: Dik retro. :Y :+

Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 19:20
door silverlion306
Over die gsm heb ik ook al zitten denken :mrgreen: Het valt me wel op dat dit vrij goed afgewerkt is. Zou Peugeot dit ooit als aftermarket aangeboden hebben?

Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 21:52
door PUG(z)OT
jep :Y

Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306

Geplaatst: di 12 jan 2016, 06:08
door silverlion306
Iemand trouwens idee waarvoor dat ronde vlak boven die gsm houder dient? :)