Geplaatst: ma 10 mei 2010, 20:46
donderdag
stak het een beetje tegen...
309 assen besteld aangekrege
bekeken....
PAST NIET...
cardankop aan fusee past ni in niet 1.9 fussees
wil dus zegge 309 (diesel of gti)assen zijn dezelfde koppen aan 205 1.9 gti
dus zit er niks anders op als de nieuw cardans open te prutsen en de koppen van de 205 assen over te steken..
zo ver zo goed maar wil ik de lange "309" steken in 309 boite da er ondersteekt en u raad het al da past ni...
assen vergelijken en zijn identiek
nu bleek uiteindelijk de groeven voor in de boite geraakt te zijn...
groeven wa bijgewerkt en dan na 50 keer proberen eindelijk
de verlossende floep... lange as steekt
vervolgens korte as opereren
205 as open
KUT
205 as was geen spidan as als 309
kop niet uitwisselbaar...
aangezien de korte as weinig van der oren maakte vorige testrit en het al zaterdag avond was noodoplossing-> korte as niet aanpasse verlopig
205 op het zicht beetje uitgelijnd
en gister samen met "kriske" en nog paar maten gaan toeren.
ondertussen toch een 250km op zitten...
en moet zegge heb der vertrouwen in
resultaat is enerzijds logisch en anderzijds verrassend
logishe resultaat is de camber die ik wou
de verrassing zit em er in dat de 205 nu echter 1,5cm gezakt is...
achteraf bekeken wel logisch maar had er ni bij stil gestaan.
picje ter illustratie wat het verschil is.

en het kan zelfs zonder hefbrug en zelfs in de regen

sorry voor veel praatjes en weinig plaatjes
maar der kan maar iemand goed zijn met den uitleg
ook met uitspraken over baanligging ga ik wachten tot na de uitlijning
stak het een beetje tegen...
309 assen besteld aangekrege
bekeken....
PAST NIET...
cardankop aan fusee past ni in niet 1.9 fussees
wil dus zegge 309 (diesel of gti)assen zijn dezelfde koppen aan 205 1.9 gti
dus zit er niks anders op als de nieuw cardans open te prutsen en de koppen van de 205 assen over te steken..
zo ver zo goed maar wil ik de lange "309" steken in 309 boite da er ondersteekt en u raad het al da past ni...
assen vergelijken en zijn identiek
nu bleek uiteindelijk de groeven voor in de boite geraakt te zijn...
groeven wa bijgewerkt en dan na 50 keer proberen eindelijk
de verlossende floep... lange as steekt
vervolgens korte as opereren
205 as open
KUT
205 as was geen spidan as als 309
kop niet uitwisselbaar...
aangezien de korte as weinig van der oren maakte vorige testrit en het al zaterdag avond was noodoplossing-> korte as niet aanpasse verlopig
205 op het zicht beetje uitgelijnd
en gister samen met "kriske" en nog paar maten gaan toeren.
ondertussen toch een 250km op zitten...
en moet zegge heb der vertrouwen in
resultaat is enerzijds logisch en anderzijds verrassend
logishe resultaat is de camber die ik wou
de verrassing zit em er in dat de 205 nu echter 1,5cm gezakt is...
achteraf bekeken wel logisch maar had er ni bij stil gestaan.
picje ter illustratie wat het verschil is.

en het kan zelfs zonder hefbrug en zelfs in de regen

sorry voor veel praatjes en weinig plaatjes
maar der kan maar iemand goed zijn met den uitleg
ook met uitspraken over baanligging ga ik wachten tot na de uitlijning







