1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
Moderator: P-unit
-
205tunerke
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
voila weer tijd voor een update
we hebben reeds 2 setjes motorsteunspacers gemaakt en gestoken
eentje bij deze 205 en 1 setje bij kriske zen gti
resultaat is geweldig
blok komt een 8mm omhoog, wat zich vertaald in een cardanhoek vermindering van 10°
alles past juist motorsteun aan boit moet je beetje bijvijlen of slijpen maar dat is het enige
pics weldra te zien hier of in kriske zen topic
we hebben reeds 2 setjes motorsteunspacers gemaakt en gestoken
eentje bij deze 205 en 1 setje bij kriske zen gti
resultaat is geweldig
blok komt een 8mm omhoog, wat zich vertaald in een cardanhoek vermindering van 10°
alles past juist motorsteun aan boit moet je beetje bijvijlen of slijpen maar dat is het enige
pics weldra te zien hier of in kriske zen topic
Enig gebrek aan vermogen wordt gecompenseerd door de waanzin van de bestuurder.
dit is een foto ervan
de linkse zijn de spacers

de rechtse nen steun +het prototype
We hebben samen het idee gehad,
(wel meer koen dan ik)
eerst een prototype van 3mm er tussen gestoken, en toen reed ik er geen meer kapot
toen had koen het lumineuse idee ze dikker te maken...
SUPER cardan staat 10graden minder of zo, perfect zo bij mijne, en koen zijne
Dankjewel maatje, je hebt het idee tot het volgende niveau gebracht
de linkse zijn de spacers

de rechtse nen steun +het prototype
We hebben samen het idee gehad,
(wel meer koen dan ik)
eerst een prototype van 3mm er tussen gestoken, en toen reed ik er geen meer kapot
toen had koen het lumineuse idee ze dikker te maken...
SUPER cardan staat 10graden minder of zo, perfect zo bij mijne, en koen zijne
Dankjewel maatje, je hebt het idee tot het volgende niveau gebracht
-
205tunerke
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
-
205tunerke
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
-
205tunerke
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
afgelope week was ik plots pinker glas aan passagierkant kwijt.
dus dan hebben we maar 2 nieuwe witte pinkertjes gestoken.
Voor de rest was ik zaterdag naar de renault rollenbank sessie in goes geweest, als enige peugeot, kriske heeft op laatste moment moeten afhaken...
Het resultaat gemeten aan de wielen was in mijn ogen gunstig:
54pk op maar liefst 4250 toeren
103Nm koppelop 2150 toeren

dus dan hebben we maar 2 nieuwe witte pinkertjes gestoken.
Voor de rest was ik zaterdag naar de renault rollenbank sessie in goes geweest, als enige peugeot, kriske heeft op laatste moment moeten afhaken...
Het resultaat gemeten aan de wielen was in mijn ogen gunstig:
54pk op maar liefst 4250 toeren
103Nm koppelop 2150 toeren

Enig gebrek aan vermogen wordt gecompenseerd door de waanzin van de bestuurder.
-
205tunerke
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
ja na 200000km zo'n waardes vond ik ook wel proper.
had gedacht aan 45pk of zo
wel het nodige gegeschuur eer we binnen waren.
maar het was wel lachen.
allemaal opgevoerde R5 turbokes, clio rs, megane gt...
en nadien een dozein hondakes crxkes en zo
en daartussen een dieseltje...
ze hebben uiteindelijk de te optimistische pk schaal tot 200pk verkleint kwestie dat er toch iets op de grafiek stond
echt aanrader
had gedacht aan 45pk of zo
wel het nodige gegeschuur eer we binnen waren.
maar het was wel lachen.
allemaal opgevoerde R5 turbokes, clio rs, megane gt...
en nadien een dozein hondakes crxkes en zo
en daartussen een dieseltje...
ze hebben uiteindelijk de te optimistische pk schaal tot 200pk verkleint kwestie dat er toch iets op de grafiek stond
echt aanrader
Enig gebrek aan vermogen wordt gecompenseerd door de waanzin van de bestuurder.
-
205tunerke
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40