Pagina 36 van 48

Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 14:37
door 205tunerke
Afbeelding
eentje uit oude doos :roll:

Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 16:39
door PUG(z)OT
vind het ook knappe retro wielekes 8)

Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 16:53
door Jethro
Ik ook, moesten ze wat breder zijn had ik wel een bod gedaan :D

Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke

Geplaatst: ma 27 aug 2012, 00:29
door KrisKe
mooi he :mrgreen:

Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke

Geplaatst: ma 27 aug 2012, 19:26
door Donny
Heb ik ook altijd mooie wielen gevonden, de Borbet b ook, die hebben daar ook wat van weg.

Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke

Geplaatst: vr 31 aug 2012, 10:40
door 205tunerke
thnx voor posititieve reacties
@jethro: kom maar ne keer passen he.

betreffende CTI ombouw naar SERVOSTUUR
ben zelf begonnen met de ombouw op de cti.
ik ga voor de setup zoals bij een 97 of 98er toegepast werd op 205, dus met elektrischepomp links in het vooronder.
maar nu kan ik vrij weinig info vinden hoe het origineel gemonteerd zit...
en de pomp van een 205 vinden is een speld in een hooiberg...

heb dus gekozen voor de pomp van een 106 met het losse vloeistof reservoir.
overlaatst een beugeltje in elkaar gelast.
dat word gemonteerd aan de binnenzijde van het linkse chassisbeen, aan het sleepoog daar.
de pomp komt bij de cti rechtstaant net achter de radiator voor de versnellingsbak.
(mogelijk zal ik de pomp verticaal moeten laten hangen voor cirquit te ontluchten daar het bij 106 horizontaal gemonteerd zit)
verders gebruik ik de losse kabelboom van op 106 dewelke vrij pasklaar is.
dikke draad naar + batterij, andere dikke(oogje) naar massa en dan nog stuurdraadje met + na contact de welke de pomprelais schakelt.
het vulreservoir ga ik proberen zoals bij 106 vooraan aan de slotplaat te plaatsen.

verders heb ik het:
korte koppelstuk van stuurhuis aan stuurkolom van 205 met servo
bekrachtigd stuurhuis van 309 gti
koelkrul van 205 diesel



zo zou het reservoir komen
Afbeelding
kabelboompje
Afbeelding
pomp plus steun, niet het mooiste maar zeker stevig genoeg
Afbeelding
effe gepast op de dakloze sloper
Afbeelding



originerle beugels klemmen rond de rubber blokken.
zoals het nu is kan de pomp nog steeds wat leven tov de steun daar deze er gewoon op hangt.
ook komt er tussen de pompsteun en het chassis een 5mm dikke rubber om trillingen op te vangen.
verders kan ik deze pomp niet horizontaal plaatsen, daar het chassis daar te laag is en de pomp in mijn mening dan veel te laag uit komt. in huidige opstelling steekt de pomp een 3cm onder de bril uit...
moest ik het verder naar passagierskant plaatsen zou ik het hoger kunnen hangen al wordt het dan knap lastig een stevige bevestiging kunnen maken voor de pomp daar deze toch wel wat weegt en de 205 vooraan niet zo stevig is...


kleine correctie doorvoeren.
origineel bij 205 zit de pomp identiek zoals ik ze nu geplaatst heb, met het pompgedeelte bovenaan.
verschil in setup is het volgende 106 pomp heeft een 2e lage druk aansluiting voor het vul reservoir.
bij de 205 setup staat het vulreservoir in de lage drukzijde van het cirquit.
Afbeelding

Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke

Geplaatst: vr 31 aug 2012, 10:46
door seune
zoveel gewicht extra :shock: tzal wel leuk zijn als het af is 8)

Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke

Geplaatst: vr 31 aug 2012, 11:38
door 205tunerke
cti is voor te cruizen he, die 10kg meer mag ik eigenlijk wel afvallen :roll:

Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke

Geplaatst: vr 31 aug 2012, 12:25
door PUG(z)OT
fijne update als het eenmaal werkt denk ik :Y tis toch sleuren zo zonder servo he :D

Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke

Geplaatst: zo 02 sep 2012, 11:03
door Jethro
205tunerke schreef:thnx voor posititieve reacties
@jethro: kom maar ne keer passen he.
Kzal binnekort nog is uwe kant uitkomen

Knappe werken, this ne schonen update aan de CTI

Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 13:06
door 205tunerke
PUG(z)OT schreef:fijne update als het eenmaal werkt denk ik :Y tis toch sleuren zo zonder servo he :D
jah zo'n 195 breed is wel wa werken achter het stuur tijdens manouvers...
zou echt wl pak aangenamer rijden.
denk dat ik het servostuur achter schakelaar ga zette en ni rechtstreeks achter pomp, om de pomp een beetje te sparen...
al weet ik binnekort op de sloop ne 205 1.6 binnen komen, dus met beetje geluk kan ik dar wa leidingen en zo van gebruiken...


'twerk aan 205jes ligt nu wel allemaal stil aangezien ze vrijdag nieuw ramen komen steken in het huis.
op raam 1 na zijn ze er al uit, maar doeme wat een K*TWERK...
ook nog 1 strik terug op te voegenvan de zijgevel al laat men metser het afweten...

Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke

Geplaatst: vr 28 sep 2012, 16:57
door 205tunerke
zullen er zondag niet bij kunnen zijn. :-(
raam lv cti is terug kapot...

voor de rest niet veel meer aan 205jes gedaan.

Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke

Geplaatst: vr 28 sep 2012, 18:10
door jurgen_s
en daarom komt ge niet? Ducktape eraan en afkomen dedoeme!!

Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke

Geplaatst: vr 28 sep 2012, 21:34
door seune
vind het ook maar ee nzwakke uitvlucht ze.. als ik telkens mee ne prul moet thuis blijve zou ik zelf ni moge buitekome vo naar men werk te rijde.. :lol:
zie maar dat ge er bent ;)

Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke

Geplaatst: za 29 sep 2012, 00:37
door KrisKe
dan rijde enkel me de sequel eh;)

ik rij zowiezo me gtike nog is ne keer :)