2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Moderator: P-unit
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
De 407 heeft kuren de laatste tijd...
-brandstofverbruik bijna een liter hoger dan de boordcomputer doet vermoeden (berekend verbruik bijna 7 liter bij normale rijstijl)
-regeneraties tot soms wel 3x per 100km
-verhoogd oliepeil...
lekkende verstuiver(s)? iemand suggesties?
-brandstofverbruik bijna een liter hoger dan de boordcomputer doet vermoeden (berekend verbruik bijna 7 liter bij normale rijstijl)
-regeneraties tot soms wel 3x per 100km
-verhoogd oliepeil...
lekkende verstuiver(s)? iemand suggesties?
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
roetfiler verzadigd?
-
- Pug Driver
- Berichten: 932
- Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
- Locatie: Heusden-zolder
- Contacteer:
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Hoe weet je trouwens dat hij aant regeneren is? merk je dat dan? ik heb dat nog nooit gemerkt bij mijne of werkt dat anders bij de nieuwere generatie?
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
verhoogd oliepeil is gevaarlijk he, ik weet dat je moest opletten wanneer je een trekhaak plaatste dit ook kon gebeuren (de bijgeplaatste BSR module zorgde dan voor problemen)
worden er veel korte afstanden gereden?
worden er veel korte afstanden gereden?
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Afstanden dagelijks 15 km heen en terug gewestwegen, maar minstens een keer per week afstanden van 30-40-50km snelweg... Trekhaaksysteem is toch volledig onafhankelijk, niet dan? Gebruikt toch alleen de signalen van de lichten, of zit ik verkeerd? gebruikt gewoon een constante plus, de canbus high-low signalen en een tussenstekker bij de achterlichten... is een bosal kabelset, geen originele
In dedonax zijn topic gelezen dat hij de motorsoftware ooit heeft laten updaten en dat zijn 407 sindsdien veel minder vaak regenereert.
Peil zit nu iets boven het maximum en, voor zover ik mij herriner zorg ik altijd dat ik onder de maximum blijf... Ik begin natuurlijk aan mezelf te twijfelen...
Plaatselijke dealer heeft zijn jaarlijks verlof, in het kort eens een afspraak maken om hem aan de pc te hangen.
In dedonax zijn topic gelezen dat hij de motorsoftware ooit heeft laten updaten en dat zijn 407 sindsdien veel minder vaak regenereert.
Peil zit nu iets boven het maximum en, voor zover ik mij herriner zorg ik altijd dat ik onder de maximum blijf... Ik begin natuurlijk aan mezelf te twijfelen...
Plaatselijke dealer heeft zijn jaarlijks verlof, in het kort eens een afspraak maken om hem aan de pc te hangen.
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Regeneren merk je bij een 1.6Hdi heel goed... je hoort hem dan zwaarder brommen en minder "stabiel" draaien, ook merk je meteen de warmte op die onder de auto uitkomt als je de deur opendoet, daarnaast worden ook de zware verbruikers ingeschakeld om de motor zwaarder te belasten (koelventilator, achterruitverwarming, ...) Koelventilator draait dan ook op volle toeren om de warmte te verdrijven.Dries schreef:Hoe weet je trouwens dat hij aant regeneren is? merk je dat dan? ik heb dat nog nooit gemerkt bij mijne of werkt dat anders bij de nieuwere generatie?
5000 km geleden heeft hij nog aan de pc gehangen en waren alle waardes goed. Zeg natuurlijk nooit nooit, maar dan verwacht ik meer tegenstrubbelingen, zoals meldingen en eventuele noodloop.Gertjan schreef:roetfiler verzadigd?
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Velgen staan er prachtig onder.
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Bedankt, ik ben er zelf ook nog altijd tevreden over! Wel steeds meer aan het twijfelen om hem een drietal centimeter te verlagen... Zou heel mooi staan maar ik wil er eigelijk de nadelen niet bijnemen...
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Gisteren de bruggen van de verstuivers eens nagetrokken, de eerste verstuiver is kurkdroog en zat ook gewoon vast... Rond de drie andere lag wel wat vettigheid maar volgens mijn gedacht niks zorgwekkends... deze verstuivers vielen wel allemaal een slag bij te trekken... (volgens de garage natrekken op 30Nm)
Motor loopt precies rustiger nu... Als het effectief lekkende verstuivers zijn dan is het bijtrekken toch maar tijdelijk dus zullen we daar binnenkort de dichtingen maar eens van vervangen, maar ik ben toch eens benieuwd hij hij zich de komende tijd zal gedragen...
Motor loopt precies rustiger nu... Als het effectief lekkende verstuivers zijn dan is het bijtrekken toch maar tijdelijk dus zullen we daar binnenkort de dichtingen maar eens van vervangen, maar ik ben toch eens benieuwd hij hij zich de komende tijd zal gedragen...
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Als het niet lekt laat ze dan beter zitten! Als ge 1ne of meer hebt wat vastzitten en kapotblijven bij nutteloos losdoen dan zult ge het u beklagen.
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Eindelijk een paar fatsoenlijke foto's genomen van de coupé velgen onder de sw!
Laatst gewijzigd door Steven op za 10 jan 2015, 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Pug Driver
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Staan er dik onder.
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Ik ben vrij zeker dat de troep die errond ligt van de verstuivers komt, nu zijn ze bijgetrokken en loopt de motor precies rustiger, minder gekletter... Zolang ze nu zo blijven, laat ik ze idd ook zitten, maar ik heb al vaker gehoord dat het na een tijd zou terugkomen als ze alleen maar bijgetrokken worden... We zien wel... Het was nog geen echte dikke zwarte drap dus heel hard zullen ze wel niet gelekt hebben zeker... Ik ben er geen expert in maar probeer zoveel mogelijk zelf te doen met wat advies en gezond verstand.Jurgen schreef:Als het niet lekt laat ze dan beter zitten! Als ge 1ne of meer hebt wat vastzitten en kapotblijven bij nutteloos losdoen dan zult ge het u beklagen.
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Als het echt van dat harde zwarte koolaanslag is dan kunt ge best de dichtingen vervangen. Maar alvorens dit te doen de motor goed heet rijden dan komen ze er makkelijker uit!
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
en hopen dat de bussen blijven zitten