dat bakje boven de radio, is dat de asbak enzo?
1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Moderator: P-unit
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
dan heb je de verkeerde auto
dat bakje boven de radio, is dat de asbak enzo?
dat bakje boven de radio, is dat de asbak enzo?
-
silverlion306
- Pug Driver
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
I love the 90's, but I'm born in the 80's
Ja, dat is asbakje enzo
Ja, dat is asbakje enzo
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
en als ge een setje gaat halen om gsm schermen mee te reinigen en terug te laten blinken, kunt ge dat gebruiken voor uw display 
-
silverlion306
- Pug Driver
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
De voortgang aan de 309 ligt nu al een hele tijd stil, dit door de aankoop van een huis
Deze is dus zeker niet dood, integendeel. Nu krijgt hij eindelijk zijn verdiende dak boven het hoofd
Nu had ik nog een klein vraagske: zijn er hier mensen met een cartrailer die het transport van de 309 van Tongeren naar Tienen kunnen verzorgen? Natuurlijk niet voor niets
PM maar indien er iemand dit zou kunnen.
Nu had ik nog een klein vraagske: zijn er hier mensen met een cartrailer die het transport van de 309 van Tongeren naar Tienen kunnen verzorgen? Natuurlijk niet voor niets
-
silverlion306
- Pug Driver
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
En we hebben de 309 in Tienen gekregen in zijn nieuwe thuisplaats met een dakje boven zijn hoofd. Joske gaat niet meer kunnen aanbellen bij mijn schoonouders met de vraag of die 309 te koop staat
Nog enkele laatste foto's van in zijn verblijfplaats in Tongeren alvorens hij de depanage opging richting Tienen



En het Pug Drivers stickertje die er ook al tijdje opstaat

Nog enkele laatste foto's van in zijn verblijfplaats in Tongeren alvorens hij de depanage opging richting Tienen



En het Pug Drivers stickertje die er ook al tijdje opstaat

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
dus ze gaat nu droog staan 
-
silverlion306
- Pug Driver
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Jep, en dat gaat hem deugd doen!
Die onverwachte winter buiten vorig jaar was toch niet goed voor hem vrees ik 
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
water op zich is geen probleem, zolang er maar geen zout bijzit
de koude is niet zo heel goed voor de rubbers want die worden daar hard van. Zolang ge ze dan niet teveel gebruikt kan het niet veel kwaad.
de koude is niet zo heel goed voor de rubbers want die worden daar hard van. Zolang ge ze dan niet teveel gebruikt kan het niet veel kwaad.
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
water op zich is geen probleem, zolang er maar geen zout bijzit
de koude is niet zo heel goed voor de rubbers want die worden daar hard van. Zolang ge ze dan niet teveel gebruikt kan het niet veel kwaad.
de koude is niet zo heel goed voor de rubbers want die worden daar hard van. Zolang ge ze dan niet teveel gebruikt kan het niet veel kwaad.
-
silverlion306
- Pug Driver
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Vandaag na zeer lange tijd en met vol goede moed me nog eens met het startprobleem bezig gehouden. Had naar een Peugeot garage gemaild met vraag of ik nog een pompje voor een 309 kon kopen of bestellen bij hen maar helaas... Wel konden ze me het referentienummer geven van het pompje. Dus met dit nummer dan maar een nieuw pompje gekocht op het www. Dit bleek dan een ander pompje te zijn dan degene dat ik al eerder gekocht had (ziet er nochtans hetzelfde uit).
Dus die vandaag maar eens gemonteerd en opnieuw proberen starten. Helaas...
Daar ging al mijn goede moed. Benzinefilter blijft droog, lijkt simpelweg geen benzine te krijgen. Ook al zit de bak 1/2 vol en zit er nieuwe benzinepomp op. Ook eens door de benzine leiding naar de naftbak geblazen en hoor de belletjes borrelen in de tank. Dus geblokeerd zit deze leiding niet veronderstel ik (een mens doet rare dingen als hij moedeloos word...). Ik heb geen flauw idee meer hoe ik deze nog aan de praat moet krijgen
Help, de wanhoop nabij

Dus die vandaag maar eens gemonteerd en opnieuw proberen starten. Helaas...
Daar ging al mijn goede moed. Benzinefilter blijft droog, lijkt simpelweg geen benzine te krijgen. Ook al zit de bak 1/2 vol en zit er nieuwe benzinepomp op. Ook eens door de benzine leiding naar de naftbak geblazen en hoor de belletjes borrelen in de tank. Dus geblokeerd zit deze leiding niet veronderstel ik (een mens doet rare dingen als hij moedeloos word...). Ik heb geen flauw idee meer hoe ik deze nog aan de praat moet krijgen
Help, de wanhoop nabij
-
Donny
- Pug Driver
- Berichten: 4776
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
pomp eens rechtstreeks aansturen en kijken tot waar u benzine krijgt (wees wel voorzichtig)
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
meet eerst eens of ge stroom krijgt aan uw pomp
voor hetzelfde geld zit ge ergens met een kabelbreuk en kunt ge nog veel pompjes kopen eer die benzine gaat trekken
ook in het achterhoofd houden dat de benzine die nu in de naftbak zit er misschien al een jaar inzit. Benzine wordt slecht na een tijd en dat gaat u zeker niet helpen om de auto gestart te krijgen.
voor hetzelfde geld zit ge ergens met een kabelbreuk en kunt ge nog veel pompjes kopen eer die benzine gaat trekken
ook in het achterhoofd houden dat de benzine die nu in de naftbak zit er misschien al een jaar inzit. Benzine wordt slecht na een tijd en dat gaat u zeker niet helpen om de auto gestart te krijgen.
-
silverlion306
- Pug Driver
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Het is een mechanisch pompke
Benzine zit er inderdaad al een jaar in. Kan dit echt zo verslechteren op die tijd?
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
bij mechanische pomp moet je zien of je de nok nog ziet op en neer gaan. Maw haal die pomp er eens af en laat uw toekomstige vrouw de motor eens starten. Zie of de nok van de pomp nog naar boven en beneden gaat. Anders raad ik u aan om in de plaats een electrische te steken.
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
let er wel op dat ge een elektrische steekt die speciaal gemaakt is voor carbu motoren hé !
heeft een 309 mss ijzeren leidingen ? mss eentje toegepitst ofzo ? al eens geprobeerd met een bedon of zoiets dergelijks ? dan kunt ge dat eventueel ook nog eens boven u motor houden dan hebt ge al bijna geen pomp meer nodig ook ni het KAN dat u pomp teveel lucht zuigt ook en de naft nie opgezoge krijgt (te weinig toeren met de demareur) maar da komt ni zoveel voor dacht ik