Pagina 6 van 10

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 12 mar 2013, 20:18
door verbeke
jup, dat had de vorige eigenaar ook gezegd. Dat maakt de zoektocht alleen maar moeilijker :N

@205tuner: bedankt voor het gigantische schema :lol:

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 12 mar 2013, 22:36
door 205tunerke
@verbeke: graag gedaan, da is het meest complete en duielijkste elektrisch schema van 205 dat ge kunt hebbe.
moest ge nog hulp nodig hebben of zo...
als hij klaar is wil ik wel ne keer meerijden hé :9~

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: do 14 mar 2013, 19:54
door verbeke
Moet de luchtmassameter enkel aangesloten worden met de grote fiche of is er ook een massa ofzo nodig?

Ook nog een leuke vondst gedaan 8)

Afbeelding

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: do 14 mar 2013, 20:28
door PUG(z)OT
knappe vondst !

je lmm idd enkel met die brede stekker, ben je zeker dat je luchtmassameter zelf stuk is? heb al eens gezien dat de kabeltjes doorknikken aan de stekker, even de rubber naar achter trekken ;)

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: do 14 mar 2013, 21:25
door verbeke
Ik ben er bijna zeker van dat het de lmm is aangezien hij anders begint te draaien en uiteindelijk uitvalt. Nu heb ik reeds een andere lmm geplaatst, deze heeft hetzelfde, ik denk dat het dus ergens anders zit.

Starten lukt noet als de lmm is aangesloten, hooguit 3 slagen daarna is het weer gedaan. Ik denk dat ik het probleem elders moet zoeken, maar waar :cry:

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: do 14 mar 2013, 22:03
door PUG(z)OT
is uw ontstekingsvolgorde juist? ik ga der van uit dat ge dus een vonk en benzine hebt...

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: do 14 mar 2013, 23:14
door peugeotfreak
juiste ontstekings volgorde is 1-3-4-2 cilinder 1 vliegwiel kant

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: vr 15 mar 2013, 09:29
door verbeke
Benzine heb ik zeker, het ruikt er sterk naar, ontstekingsvolgorde moet ik eens controleren maar het zou me verwonderen aangezien hij draait als de lmm niet aangesloten is

EDIT: net de lmm nummer gecheckt, blijkbaar heb ik er een voor een 1.6 gti (020), kan dit de oorzaak zijn of is dat allemaal hetzelfde?

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: za 16 mar 2013, 09:51
door verbeke
Niemand die hier een antwoord op weet?

Ik zit er ook aan te denken dat ik nog een 1.6 ecu heb, geeft dat ook verschil? anders ga ik beide nieuw halen dezen middag.

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: za 16 mar 2013, 10:13
door PUG(z)OT
in principe moet dat gewoon draaien, maar vind het wel straf dat hij loopt zonder dat uwe lmm is aangesloten... bedoelt ge dan dat de stekker niet opsteekt of dat hij niet op de darm steekt... hij zit toch niet achterstevoor?

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: za 16 mar 2013, 10:40
door verbeke
Hij draait zonder dat de lmm op de darm zit, vanaf dat je de stekker erin steekt ( zelf zonder dat hij op de darm zit) gaat hij nog slechter draaien en valt dan uit.

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 14:53
door Den Hans
Ik zou eerst maar eens alles aansluiten en aandraaien zoals het hoort. Controleer dan of al je stekkers op de juiste sensors zitten. En dat de sensors de juiste waardes doorgeven.

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 15:22
door verbeke
hij draait ondertussen bijna zoals het hoort, enkel de klep voor extralucht zit vast, vandaag zal er een nieuwe besteld worden.

PS: Ik heb ooit nog een brommer gekocht bij U 8)

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 26 mar 2013, 13:19
door verbeke
De eerste 50km staan reeds op het blok, draait goed behalve op ralenti. Bij ralenti draaien gaat het goed als hij koud staat, naarmate hij warmer staat gaat hij hoger lopen, soms 2500 tr. Ik verdenk dus de choke of de aansturing hiervan. Ik heb gelezen dat een thermocontact de choke aanstuurt, klopt dit?

Past een contact van een 205 gti in mijn 405 sri blok?

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Geplaatst: di 26 mar 2013, 20:15
door seune
daar zou ik ook aan denken maar blijft hij op hoge toeren draaien of zakt hij na een tijd STIL staan af ?