2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:50
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF zonder F - Steven
Ok thx,ik ga morgen ees testen bij iemand
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF zonder F - Steven
Hier ook nog eens even updaten, of downdaten het is maar hoe je het bekijkt.
Na het reinigen en het oplossen van de lekkage aan de verstuivers liep de motor veel rustiger. Een paar weken later liep hij, volgens mijn gehoor toch weer anders. Even de motorkap open getrokken en de eerste verstuiver was terug nat.. terug lekkage dus. Ondertussen is hij al terug binnen geweest. De verstuiver hebben ze er toen terug uitgehaald en een dikker brandplaatje voor in de plaats gestoken. Volgens de garage zou de zitting al eens uitgefreesd zijn waardoor dit nodig was. Ging weer een paar dagen goed, maar nu lekt hij terug. Garagist heeft geen idee hoe hij het moet oplossen en ik eerlijk gezegd ook niet... Misschien binnenkort toch maar eens zelf aan wagen.
Na het reinigen en het oplossen van de lekkage aan de verstuivers liep de motor veel rustiger. Een paar weken later liep hij, volgens mijn gehoor toch weer anders. Even de motorkap open getrokken en de eerste verstuiver was terug nat.. terug lekkage dus. Ondertussen is hij al terug binnen geweest. De verstuiver hebben ze er toen terug uitgehaald en een dikker brandplaatje voor in de plaats gestoken. Volgens de garage zou de zitting al eens uitgefreesd zijn waardoor dit nodig was. Ging weer een paar dagen goed, maar nu lekt hij terug. Garagist heeft geen idee hoe hij het moet oplossen en ik eerlijk gezegd ook niet... Misschien binnenkort toch maar eens zelf aan wagen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF zonder F - Steven
ge moet die draadteasen vervangen en de onderkant die je in de cilinderkop schoeft insmeren met iets wat de olie tegenhoudt (beroepsgeheim geschonden )
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Bedankt voor het advies! Goed advies slaan we niet in de wind. Vandaag dus maar alle spullen besteld. Waaronder dus ook de kolomboutjes, de moeren, de retourleidingen, de hogedrukleiding, ... De hele rimram. Als ik er zin in heb zaterdag eens werk van maken.
Ook in een keer maar een nieuwe krukassensor besteld. Kijken of die het probleem van het "doodvallen" kan oplossen.
Ook in een keer maar een nieuwe krukassensor besteld. Kijken of die het probleem van het "doodvallen" kan oplossen.
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF zonder F - Steven
Heb je misschien nog goede tips die in acht te nemen zijn bij het oplossen van dergelijke lekkage? Mag ik vragen welk product er in de garage gebruikt wordt om die kolombouten af te dichten? Een goede draadafdichting van Loctite?PUG(z)OT schreef:ge moet die draadteasen vervangen en de onderkant die je in de cilinderkop schoeft insmeren met iets wat de olie tegenhoudt (beroepsgeheim geschonden )
Alvast bedankt!
Mvg, Steven
-
- Pug Driver
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
http://www.loctite.nl/loctite-5284.htm? ... 2627026945
zou al niet slecht moeten zijn
zou al niet slecht moeten zijn
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
het is idd iets van loctite, een donkere stroperige pasta om op de draad te doen, zit in een metalen potje dat je met een borsteltje moet aanbrengen, zal proberen de nummer eens te bezien als ik er aan denk morgen
let op wanneer je deze teasen losdraait, de kopjes van de inwendige torxen kunnen wel eens afbreken, ( bestel u 8 nieuwe teasen) dus steek iets in de gaten van de injectoren (ik gebruik wielbouten)
let op wanneer je deze teasen losdraait, de kopjes van de inwendige torxen kunnen wel eens afbreken, ( bestel u 8 nieuwe teasen) dus steek iets in de gaten van de injectoren (ik gebruik wielbouten)
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Afgelopen weekend de verstuiver van de eerste cilinder er nog eens uit gehaald en alles nog eens een keer proper gemonteerd. Alles vervangen vanaf het brandplaatje tot en met de hogedrukleiding en de retourleidingen toe. Wel een hoop werk maar hopelijk niet zonder resultaat.
Ook de krukassensor vervangen omdat de auto af en toe nogal eens last had van "doodvallen" als je vb. ergens een straat wilde opdraaien. Heel ergerlijk en zelfs gevaarlijk. Toen de krukaspulley er af was gezien dat die ook niet meer helemaal fris was (de laag tussenin begon zich een weg naar buiten te banen ) dus die ook maar vervangen en ook de multiriem meegenomen.
Als volgende op de planning ook maar eens werk gaan maken van het vliegwiel en de koppeling. Vliegwiel begint te piepen bij het stilleggen van de motor en de koppeling pakt ook niet meer zo soepel aan als pakweg een jaar geleden. Ik weet alleen nog niet of ik het zelf ga doen of ga laten doen... Blijft toch een k*kwerk om op een smeerput te doen...
Ook de krukassensor vervangen omdat de auto af en toe nogal eens last had van "doodvallen" als je vb. ergens een straat wilde opdraaien. Heel ergerlijk en zelfs gevaarlijk. Toen de krukaspulley er af was gezien dat die ook niet meer helemaal fris was (de laag tussenin begon zich een weg naar buiten te banen ) dus die ook maar vervangen en ook de multiriem meegenomen.
Als volgende op de planning ook maar eens werk gaan maken van het vliegwiel en de koppeling. Vliegwiel begint te piepen bij het stilleggen van de motor en de koppeling pakt ook niet meer zo soepel aan als pakweg een jaar geleden. Ik weet alleen nog niet of ik het zelf ga doen of ga laten doen... Blijft toch een k*kwerk om op een smeerput te doen...
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Respect dat je dat allemaal zelf doet!
Van jou durf ik direkt een wagen kopen, dan ben je zeker dat hij in orde is!
Van jou durf ik direkt een wagen kopen, dan ben je zeker dat hij in orde is!
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Bedankt. Ik kan gelukkig wel altijd rekenen op de hulp van mijn vader. Als ik ergens tegenaan loop waar ik niet uit raak weet hij meestal wel raad. Ik heb ook het geluk dat mijn ouders een hele fijne garage hebben met smeerput en vrijwel alle gereedschap dat je kan wensen om aan een auto te sleutelen. Maakt het leven toch ook een stuk makkelijker.
Ook het forum en advies van anderen helpt meestal wel om nieuwe inzichten te krijgen of tips en tricks te leren, dus dat is ook altijd mooi meegenomen.
Ook het forum en advies van anderen helpt meestal wel om nieuwe inzichten te krijgen of tips en tricks te leren, dus dat is ook altijd mooi meegenomen.
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Vorige week is de km-teller 195.000km gepasseerd dus afgelopen weekend heb ik hem nog eens getrakteerd op een nieuwe oliefilter en een paar liter olie.
Ik zou het niet mogen zeggen want dan brengt het waarschijnlijk ongeluk, maar de verstuiver is ook nog altijd droog en proper. "hout vasthouden, afkloppen"
Ook al eens stiekem aan het rondkijken geweest om deze te vervangen door iets jonger, maar hij brengt toch niks meer op dus ik kan hem beter nog een paar jaar doorrijden...
Ik zou het niet mogen zeggen want dan brengt het waarschijnlijk ongeluk, maar de verstuiver is ook nog altijd droog en proper. "hout vasthouden, afkloppen"
Ook al eens stiekem aan het rondkijken geweest om deze te vervangen door iets jonger, maar hij brengt toch niks meer op dus ik kan hem beter nog een paar jaar doorrijden...
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Ondertussen aan het rondkijken voor een nieuw vliegwiel en koppeling maar twijfel nog tussen een vast of terug een 2-massavliegwiel... Iemand ervaringen met een ombouw naar vast vliegwiel in een 1.6hdi?
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Bij sommige kits kun je de koppeling en drukgroep niet apart krijgen (weet niet meer of het valeo of luk was), dus als je de koppeling binnen 195000 km nog eens moet vervangen kan het zijn dat je terug een kit met vliegwiel moet bestellen.
Verder gewoon een vast vliegwiel erin, het verschil met een dubbel ga je niet merken.
grtz
btw als je wat handig bent hoeft de versnellingsbak er niet volledig uit bij een 407. Als het een 5-bak is kun je die een aantal cm opschuiven en zo de koppeling en vliegwiel uithalen. Anders moet het subframe eruit.
Verder gewoon een vast vliegwiel erin, het verschil met een dubbel ga je niet merken.
grtz
btw als je wat handig bent hoeft de versnellingsbak er niet volledig uit bij een 407. Als het een 5-bak is kun je die een aantal cm opschuiven en zo de koppeling en vliegwiel uithalen. Anders moet het subframe eruit.
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Als je een kit met vast vliegwiel van Valeo monteert kan je de koppeling nadien inderdaad niet los krijgen. Voor de prijs zou ik het trouwens niet doen, een kit met 2-massavliegwiel is momenteel zelfs goedkoper dan een 4Pkit van Valeo.
Ik dacht laatst gelezen te hebben dat de bak er onderuit kan zonder het subframe te demonteren, enkel de verbindingsstang tussen het subframe zou los moeten, klopt dit niet?
Ik dacht laatst gelezen te hebben dat de bak er onderuit kan zonder het subframe te demonteren, enkel de verbindingsstang tussen het subframe zou los moeten, klopt dit niet?
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Azo, ik dacht dat de kits nog wat goedkoper waren.
Ik heb al veel versnellingsbakken uitgehaald van 407 en altijd het subframe gedemonteerd. Ik denk niet dat de bak kan passeren anders (differentieel zit tegen het subframe.)
En als het enkel is om de koppeling en vliegwiel te wisselen is, gewoon de bak aan de kant leggen op de aluminium poot die tussen bumper en subframe loopt, scheelt toch wat werk.
Schakelkabels kunnen dan ook blijven zitten, want de kunnen ook soms moeilijk doen.
Verbindingsstang tussen subframe zowiezo demonteren. Voor tgemak vant sleutelen.
Ik heb al veel versnellingsbakken uitgehaald van 407 en altijd het subframe gedemonteerd. Ik denk niet dat de bak kan passeren anders (differentieel zit tegen het subframe.)
En als het enkel is om de koppeling en vliegwiel te wisselen is, gewoon de bak aan de kant leggen op de aluminium poot die tussen bumper en subframe loopt, scheelt toch wat werk.
Schakelkabels kunnen dan ook blijven zitten, want de kunnen ook soms moeilijk doen.
Verbindingsstang tussen subframe zowiezo demonteren. Voor tgemak vant sleutelen.