2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon
Moderator: P-unit
Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon
ik heb mijne gti dit weekend.
als je wilt moeten wij dan samen een een fotoschoot gaan doen.
als je wilt moeten wij dan samen een een fotoschoot gaan doen.
Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon
als ik eens ergens tijd vind, why not
ondertussen al enkele kleine aanpassingen gemaakt:
spiegels in carrosseriekleur (die chroom flaporen vond ik iets te marginaal ogen)
voetverlichting veranderd naar rode leds (om bij de tellerplaten te passen)
kofferverlichting veranderd naar helder witte leds (nu ZIE ik eindelijk iets in het donker)
En zelf de navigatie voorzien van een update met flitslocaties/palen in Europa.
En ook in mijn stapel velgen gekeken welke ik voor de winter ga gebruiken...
Alle 15-ers waren uitgesloten mbt de grote remschijven/klauwen.
17" vond ik dan weer net iets te duur uitvallen qua banden (zeker qua winterbanden)
Dus dan maar gegaan voor de 16" die perfect passen, ook de look staat mij wel aan (foto's volgen pas in de winter :p )
Qua banden zijn het Bridgestone Blizzak LM32's geworden in 195/55/16 87H
(had de LM30's op de 306 en vond deze best wel goed)
Verder, bijna 5000km, dus bijna tijd voor een eerste onderhoud (niet verplicht, maar ik sta er op). Na het eerste onderhoud gaan we hem eens op de testbank zetten ook, zien hoeveel pony's er nu echt staan te trampelen onder de motorkap
Verbruik, het opgegeven verbruik van 5.9l is zoals gedacht, volledig er fout.
Gemengd gebruik en meestal rustig rijden (natuurlijk soms eens op de gas staan, daarvoor is het een GTi ) geeft de BC momenteel aan 8.6l.
Enkel stad (hoe rustig ge ook rijd) is niet onder de 10l te krijgen, enkel snelweg krijg ik hem ook niet onder de 7l (écht rustig rijden maar ook geen 90kmh in 6de natuurlijk)
Op zich nog geen moment spijt van de aankoop, rijdt geweldig, zit goed, enz...
Wat is er minder?
De koffer is (vergeleken met de 306) toch een stuk kleiner. En het is een wagen voor mensen die meestal alleen of met 2 zijn. op de achterbank raken vergt enige lenigheid (méér dan in de 306 opnieuw) en er is vrij weinig plaats.
De optionele JBL, deze is OK, zeker als je het verschil met de gewone speakers hoort, maar hij voldoet eigenlijk niet aan mijn eisen... Te weinig bass en dan vooral niet diep genoeg gaan (logisch gezien het een 6" sub is). De speakers zelf zijn relatief goed, ook net iets te weinig 'kick'.
Aan het bass-gedeelte werk ik nog, heb hier al iets voor zonder weer een volledige install te hoeven steken. (heb hier echt geen zin meer in)
De SMEG (touchscreen) ben ik minder tevreden van... Muziek onderbreekt wanneer je intensief op de navigatie bezig bent. Start traag op, werkt te traag naar mijn zin, te weinig afregelopties, algemeen te weinig opties voor een 'multimediasysteem' eigenlijk. Enz... (kan hier nog even over door gaan)
De lak dan, waardeloos... Er komen krassen in van naar te kijken...
Maar dat blijkt bij zowat alle nieuwe wagens zo te zijn...
ondertussen al enkele kleine aanpassingen gemaakt:
spiegels in carrosseriekleur (die chroom flaporen vond ik iets te marginaal ogen)
voetverlichting veranderd naar rode leds (om bij de tellerplaten te passen)
kofferverlichting veranderd naar helder witte leds (nu ZIE ik eindelijk iets in het donker)
En zelf de navigatie voorzien van een update met flitslocaties/palen in Europa.
En ook in mijn stapel velgen gekeken welke ik voor de winter ga gebruiken...
Alle 15-ers waren uitgesloten mbt de grote remschijven/klauwen.
17" vond ik dan weer net iets te duur uitvallen qua banden (zeker qua winterbanden)
Dus dan maar gegaan voor de 16" die perfect passen, ook de look staat mij wel aan (foto's volgen pas in de winter :p )
Qua banden zijn het Bridgestone Blizzak LM32's geworden in 195/55/16 87H
(had de LM30's op de 306 en vond deze best wel goed)
Verder, bijna 5000km, dus bijna tijd voor een eerste onderhoud (niet verplicht, maar ik sta er op). Na het eerste onderhoud gaan we hem eens op de testbank zetten ook, zien hoeveel pony's er nu echt staan te trampelen onder de motorkap
Verbruik, het opgegeven verbruik van 5.9l is zoals gedacht, volledig er fout.
Gemengd gebruik en meestal rustig rijden (natuurlijk soms eens op de gas staan, daarvoor is het een GTi ) geeft de BC momenteel aan 8.6l.
Enkel stad (hoe rustig ge ook rijd) is niet onder de 10l te krijgen, enkel snelweg krijg ik hem ook niet onder de 7l (écht rustig rijden maar ook geen 90kmh in 6de natuurlijk)
Op zich nog geen moment spijt van de aankoop, rijdt geweldig, zit goed, enz...
Wat is er minder?
De koffer is (vergeleken met de 306) toch een stuk kleiner. En het is een wagen voor mensen die meestal alleen of met 2 zijn. op de achterbank raken vergt enige lenigheid (méér dan in de 306 opnieuw) en er is vrij weinig plaats.
De optionele JBL, deze is OK, zeker als je het verschil met de gewone speakers hoort, maar hij voldoet eigenlijk niet aan mijn eisen... Te weinig bass en dan vooral niet diep genoeg gaan (logisch gezien het een 6" sub is). De speakers zelf zijn relatief goed, ook net iets te weinig 'kick'.
Aan het bass-gedeelte werk ik nog, heb hier al iets voor zonder weer een volledige install te hoeven steken. (heb hier echt geen zin meer in)
De SMEG (touchscreen) ben ik minder tevreden van... Muziek onderbreekt wanneer je intensief op de navigatie bezig bent. Start traag op, werkt te traag naar mijn zin, te weinig afregelopties, algemeen te weinig opties voor een 'multimediasysteem' eigenlijk. Enz... (kan hier nog even over door gaan)
De lak dan, waardeloos... Er komen krassen in van naar te kijken...
Maar dat blijkt bij zowat alle nieuwe wagens zo te zijn...
Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon
ik kan u mbt de lak enkel maar de raad geven om bij een carrossier een paar lagen extra vernis te laten zetten. Die kan dan opteren voor een wat hardere vernis zodat krassen minder kans hebben.
Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon
Zalige kleur en mooie afwerking!
Veel plezier ermee!
Veel plezier ermee!
Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon
Spiegels in carrosseriekleur is iets wat ik zelf ook zou doen. Is toch net iets subtieler. Voor de rest wil ik gerust nog veel meer foto's zien van de auto!
Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon
allez, omdat ge aandringt
Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon
Blijft een zalig model eh, zeker in deze kleur!
Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon
@dragoon
hoe heb jij dat gedaan met die spiegels?
gwn de orginele laten herspuiten of andere spiegelkappen gekocht?
want ik vindt het niet zo echt schoon die chrome
hoe heb jij dat gedaan met die spiegels?
gwn de orginele laten herspuiten of andere spiegelkappen gekocht?
want ik vindt het niet zo echt schoon die chrome
Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon
geen idee, de garage heeft da gefixt voor mij.
chroom spuiten is niet zon geweldig idee dacht ik
chroom spuiten is niet zon geweldig idee dacht ik
Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon
ja heb morgen toch een dagje verlof dan ga ik er toch eens langs.
Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon
ter vergelijking, de curve volgens peugeot:
Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon
laten chippen?
Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon
healthcheck
kijkt es goe naar de gegevens...
haalt nog geen 180pk
kijkt es goe naar de gegevens...
haalt nog geen 180pk
Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon
Daarom dat ge nooit de "boekjes" moet geloven...
Vond dit toch wel schandelijk, das efkes +20pk dat ge tekort komt, hopelijk laat uwen dealer rap iets weten wat ze ervan zeggen bij den hoofdzetel, want dit is echt triest.
Vond dit toch wel schandelijk, das efkes +20pk dat ge tekort komt, hopelijk laat uwen dealer rap iets weten wat ze ervan zeggen bij den hoofdzetel, want dit is echt triest.