2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
Moderator: P-unit
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
ik 'mag' ook altijd gaan tanken met mijn vrouw haar wagentje (Fiat Grande Punto, 1.2i)
ze heeft daar schrik van (eerst sleutel draaien, dan tankdop: telkens 2x links voor open, 2x rechts voor toe, ze onthoudt het nooit)
maar ze rijdt zo weinig (vroeger meer) dat het niet erg vaak moet gebeuren
enkel de wegen die ze kent, winkels in de buurt, bijna nooit op autostrade
ze is nog net van de leeftijd (56) dat ze haar rijbewijs op het gemeentehuis kon halen zonder ooit rijschool of examen gehad te hebben
en zo bekeken rijdt ze in feite zeer goed (alleen insteken voor parkeren langs een straat lukt met de beste wil vd wereld niet, geen 'achteruit sturen': enkel vooruit er in, bij voldoende ruimte - maar de parkeergarage met verdiepen van UZ Gent lukt probleemloos, door diene 'spiraal' naar boven !?!)
overigens: sjieken bak man, en 130pk uit een 1.2
da's wat anders dan de 65pk van ons Fiatje (maar dat is een 'vrijloper': bij breuk distributieriem gaat er niets kapot, bij een auto die meer stilstaat dan rijdt vervang je die riem niet zo snel, ge komt eenvoudig nooit aan die km's)
ze heeft daar schrik van (eerst sleutel draaien, dan tankdop: telkens 2x links voor open, 2x rechts voor toe, ze onthoudt het nooit)
maar ze rijdt zo weinig (vroeger meer) dat het niet erg vaak moet gebeuren
enkel de wegen die ze kent, winkels in de buurt, bijna nooit op autostrade
ze is nog net van de leeftijd (56) dat ze haar rijbewijs op het gemeentehuis kon halen zonder ooit rijschool of examen gehad te hebben
en zo bekeken rijdt ze in feite zeer goed (alleen insteken voor parkeren langs een straat lukt met de beste wil vd wereld niet, geen 'achteruit sturen': enkel vooruit er in, bij voldoende ruimte - maar de parkeergarage met verdiepen van UZ Gent lukt probleemloos, door diene 'spiraal' naar boven !?!)
overigens: sjieken bak man, en 130pk uit een 1.2
da's wat anders dan de 65pk van ons Fiatje (maar dat is een 'vrijloper': bij breuk distributieriem gaat er niets kapot, bij een auto die meer stilstaat dan rijdt vervang je die riem niet zo snel, ge komt eenvoudig nooit aan die km's)
Laatst gewijzigd door 807-508SW op di 21 apr 2015, 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
Mijn ouders zijn 57 en 59 en die hebben toch een rijexamen afgelegd...
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
Gemoeten? Mijn vrouw heeft 1 jaar met een voorlopig rijbewijs gereden, gelijk zo de baan op. Daarna rijbewijs, klaar. Maar ja, op den boeren-buiten....
Enfin off-topic
Enfin off-topic
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
Dat weet ik nt...
Enne Off topic? Welkom bij de club, maar dat leer je nog [emoji6] [emoji632]
Enne Off topic? Welkom bij de club, maar dat leer je nog [emoji6] [emoji632]
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
off topic is the way to go
ik heb het al ergens anders gezegd: we zijn hier geen strafkamp. Zolang het niet uit de hand loopt, gaat ge niemand horen klagen hier.
ik heb het al ergens anders gezegd: we zijn hier geen strafkamp. Zolang het niet uit de hand loopt, gaat ge niemand horen klagen hier.
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
Oh anders parkeer ik 508 en 807 wel achter elkaar en loop ik daar 'n aantal toerkes rond se
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
Mooie aankoop Jurgen, vrouwtje gaat tevreden zijn.
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
zo is de oude vertrokken:
de dweil op de bodem was om het tapijt eronder proper te houden. De vrouw stond er even naar te kijken: blinkt wel mooi. Het is een leuke auto geweest.
Ingestapt en naar de garage gereden met twee auto's want ik kon niet blijven bij de aflevering.
de dweil op de bodem was om het tapijt eronder proper te houden. De vrouw stond er even naar te kijken: blinkt wel mooi. Het is een leuke auto geweest.
Ingestapt en naar de garage gereden met twee auto's want ik kon niet blijven bij de aflevering.
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
En waar is de nieuwe?
Blinkt wel fel nog !
Blinkt wel fel nog !
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
amai zo 'ne schonen bak nog !
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
in de toonzaal stond de nieuwe te blinken. A4'tje achter de ruit met de tekst 'auto is verkocht' en netjes op slot zodat andere klanten niet stiekem erin konden gaan neuzen.
ik ben dan met de jongste vertrokken naar zijn tennisles. 3 kwartier later stond de vrouw er ook. Later op de parking viel de nieuwe auto wel onmiddellijk op: grijs, grijs, donker grijs, nog donkerder grijs, zwart, wit en dan BLAUW, maar niet zomaar blauw maar magnetic blauw en ja magnetisch is het wel want het houdt uw blik toch wel even gevangen.
Bij thuiskomst snel wat crappy foto's gemaakt. Deftige foto's volgen later nog tot het zonneke terug komt piepen.
ik ben dan met de jongste vertrokken naar zijn tennisles. 3 kwartier later stond de vrouw er ook. Later op de parking viel de nieuwe auto wel onmiddellijk op: grijs, grijs, donker grijs, nog donkerder grijs, zwart, wit en dan BLAUW, maar niet zomaar blauw maar magnetic blauw en ja magnetisch is het wel want het houdt uw blik toch wel even gevangen.
Bij thuiskomst snel wat crappy foto's gemaakt. Deftige foto's volgen later nog tot het zonneke terug komt piepen.
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
binnenkant met de typische rode stiksel voor de gt line
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
Prachtige wagen echt waar,het kleur is om te
Heel veel plezier ermee en een dikke proficiat.
Heel veel plezier ermee en een dikke proficiat.
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
de C4 is van 2008 en ik heb er de afgelopen week alles aan gedaan om die zo blinkend te krijgen. Alles is onder handen genomen.
De buitenkant is in 5 stappen behandeld: groffere polijstkorrel, fijner polijstkorrel, eind polijstpasta, glaze (allen machinaal) en als laatste Pete's 53 black pearl van Chemical Guy's speciaal voor donkere lakken. Rubbers zijn schoongemaakt en behandeld geweest met Trim Restorer van Poorboy's. Ook de harde plastiek onderdelen van de binnenkant zijn daarmee behandeld geweest, nadat de auto aan de binnenzijde zeer grondig was gestofzuigd (overal ben ik geweest en waar ik niet bij kon met een borsteltje het vuil naar een plek geborsteld waar ik er wel bijkon. Alle plastiek is grondig gereinigd geweest met een APC en daarna met de trim restorer behandeld. Passagierszetel had wat last van pluisvorming en daar heeft mijn baardtrimmer ervoor gezorgd dat het oppervlakte quasi terug egaal is geworden.
Banden zijn gedaan met GS24 bandenschuim: reinigt de rubber heel diep en laat een waterafstotende laag na die toch wel vrij lang houdt. Velgen en wieldoppen zijn schoongemaakt met velgenreiniger en waar er nog zwarte plekjes achterbleven heeft iron-x gel die ook nog weggekregen.
Daarnet vlak voor het afhalen van nieuwe de auto nog eens gewassen, gedroogd met droogdoek en met quick detailer na behandelt om een heel diepe blijvende glans te krijgen. Tesamen met de waxlaag krijg je dan een zeer zacht lakoppervlakte.
Ik ben van het principe: we hebben toen een propere auto gekregen toen we die kochten en nu gaat die ook proper en verzorgd terug buiten. Ook al blijft de auto niet bij garage Kenens waar we hem gekocht hebben en gaat die waarschijnlijk naar een opkoper, maakt dat voor mij niets uit. Ik heb mijn principes daarover. Joris Kenens zei dat ik 1 van de 5 klanten was per jaar die dit deed. Wel... liever zo dan een stort af te geven en nog verwachten dat ge de hoofdvogel ermee kunt afschieten als het op overname aankomt.
Not on my shift!!
De buitenkant is in 5 stappen behandeld: groffere polijstkorrel, fijner polijstkorrel, eind polijstpasta, glaze (allen machinaal) en als laatste Pete's 53 black pearl van Chemical Guy's speciaal voor donkere lakken. Rubbers zijn schoongemaakt en behandeld geweest met Trim Restorer van Poorboy's. Ook de harde plastiek onderdelen van de binnenkant zijn daarmee behandeld geweest, nadat de auto aan de binnenzijde zeer grondig was gestofzuigd (overal ben ik geweest en waar ik niet bij kon met een borsteltje het vuil naar een plek geborsteld waar ik er wel bijkon. Alle plastiek is grondig gereinigd geweest met een APC en daarna met de trim restorer behandeld. Passagierszetel had wat last van pluisvorming en daar heeft mijn baardtrimmer ervoor gezorgd dat het oppervlakte quasi terug egaal is geworden.
Banden zijn gedaan met GS24 bandenschuim: reinigt de rubber heel diep en laat een waterafstotende laag na die toch wel vrij lang houdt. Velgen en wieldoppen zijn schoongemaakt met velgenreiniger en waar er nog zwarte plekjes achterbleven heeft iron-x gel die ook nog weggekregen.
Daarnet vlak voor het afhalen van nieuwe de auto nog eens gewassen, gedroogd met droogdoek en met quick detailer na behandelt om een heel diepe blijvende glans te krijgen. Tesamen met de waxlaag krijg je dan een zeer zacht lakoppervlakte.
Ik ben van het principe: we hebben toen een propere auto gekregen toen we die kochten en nu gaat die ook proper en verzorgd terug buiten. Ook al blijft de auto niet bij garage Kenens waar we hem gekocht hebben en gaat die waarschijnlijk naar een opkoper, maakt dat voor mij niets uit. Ik heb mijn principes daarover. Joris Kenens zei dat ik 1 van de 5 klanten was per jaar die dit deed. Wel... liever zo dan een stort af te geven en nog verwachten dat ge de hoofdvogel ermee kunt afschieten als het op overname aankomt.
Not on my shift!!
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
En daarjuist al klein ritje mee gedaan.
De driecilinder heeft een leuke ronk, maar vooral: rijdt als een diesel. Da's helemaal niet negatief bedoeld, maar het koppel komt heel vroeg vrij (1750 toeren). Doortrekken is er nog niet bij en we gaan het de eerste 1000 km's heel rustig houden. Daarna mag er in de toeren getrokken worden tot tegen het rood, maar zeker niet in hogere toerentallen blijven plakken.
De vrouw vindt 'm ook veel vlotter dan de C4 (pak kilo's minder en 20 pk meer), dus het is wachten tot haar eerste boete (inderdaad, die heeft nog nooit een boete gehad).
De driecilinder heeft een leuke ronk, maar vooral: rijdt als een diesel. Da's helemaal niet negatief bedoeld, maar het koppel komt heel vroeg vrij (1750 toeren). Doortrekken is er nog niet bij en we gaan het de eerste 1000 km's heel rustig houden. Daarna mag er in de toeren getrokken worden tot tegen het rood, maar zeker niet in hogere toerentallen blijven plakken.
De vrouw vindt 'm ook veel vlotter dan de C4 (pak kilo's minder en 20 pk meer), dus het is wachten tot haar eerste boete (inderdaad, die heeft nog nooit een boete gehad).