little lion gonna lay low
Moderator: P-unit
@Geeraard Ik heb de wangen van de xs-stoelen hersteld, nu de hoezen nog.
Met bordeaux rood leer te laten bekleden, werd me wat te duur.
Ik heb even de hoezen los om de huidige stoelen getrokken, kijken of ik de kleur mooier vond:
Maar ik blijf het een lastige beslissing vinden, omdat het huidige interieur in nieuwstaat is.
Ik denk dat ik de xs-stoelen verkoop en dan wat ga sparen voor 205 gti stoelen, liefst griffe stoelen volledig leer.
@dt205 Schuivende Nankangs in de regen is wel link
Of zou ik dan beter bridgestone potenza's kunnen nemen in de zelfde maat?
Met bordeaux rood leer te laten bekleden, werd me wat te duur.
Ik heb even de hoezen los om de huidige stoelen getrokken, kijken of ik de kleur mooier vond:
Maar ik blijf het een lastige beslissing vinden, omdat het huidige interieur in nieuwstaat is.
Ik denk dat ik de xs-stoelen verkoop en dan wat ga sparen voor 205 gti stoelen, liefst griffe stoelen volledig leer.
@dt205 Schuivende Nankangs in de regen is wel link
Of zou ik dan beter bridgestone potenza's kunnen nemen in de zelfde maat?
Fresh and cleaned that is what every car should be!
als ik u was zou ik idd de bridgestones nemen. niet veel duurder maar wss wel veel beter.205beer schreef:
@dt205 Schuivende Nankangs in de regen is wel link
Of zou ik dan beter bridgestone potenza's kunnen nemen in de zelfde maat?
www.thonestuning.eu
[img]http://img385.imageshack.us/img385/5652/myridessx3.png[/img]
[img]http://img385.imageshack.us/img385/5652/myridessx3.png[/img]
Op autobandentest.com blijkt dat op alle punten de Nankangs beter scoren dan de bridgestones.
Bridgestone:
autobandentest.com:Gemiddelde uit 54 testbeoordelingen
Score: 1-best 6-worst ?2.8
Grip bij droge condities 1.8
Grip bij droge condities 1.9
Grip bij natte condities 3.1
Remeigenschappen bij natte condities 3.1
Grip bij sneeuw 5.4
Comfort 3.1
Geluid (binnen auto) 3.1
Geluid (buiten auto) 2.9
Slijtage band 3.4
Hoeveel kilometer gereden? 21.558
[Een lage score staat voor een goede prestatie]
Nankang:
autobandentest.com:Gemiddelde uit 192 testbeoordelingen
Score: 1-best 6-worst ?2.3
Grip bij droge condities 1.7
Grip bij droge condities 1.8
Grip bij natte condities 2.7
Remeigenschappen bij natte condities 2.7
Grip bij sneeuw 5.0
Comfort 2.4
Geluid (binnen auto) 2.3
Geluid (buiten auto) 2.1
Slijtage band 2.4
Hoeveel kilometer gereden? 13.740
[Een lage score staat voor een goede prestatie
Bridgestone:
autobandentest.com:Gemiddelde uit 54 testbeoordelingen
Score: 1-best 6-worst ?2.8
Grip bij droge condities 1.8
Grip bij droge condities 1.9
Grip bij natte condities 3.1
Remeigenschappen bij natte condities 3.1
Grip bij sneeuw 5.4
Comfort 3.1
Geluid (binnen auto) 3.1
Geluid (buiten auto) 2.9
Slijtage band 3.4
Hoeveel kilometer gereden? 21.558
[Een lage score staat voor een goede prestatie]
Nankang:
autobandentest.com:Gemiddelde uit 192 testbeoordelingen
Score: 1-best 6-worst ?2.3
Grip bij droge condities 1.7
Grip bij droge condities 1.8
Grip bij natte condities 2.7
Remeigenschappen bij natte condities 2.7
Grip bij sneeuw 5.0
Comfort 2.4
Geluid (binnen auto) 2.3
Geluid (buiten auto) 2.1
Slijtage band 2.4
Hoeveel kilometer gereden? 13.740
[Een lage score staat voor een goede prestatie
Fresh and cleaned that is what every car should be!
Zo ff kleine update.
Ik heb de hulpveren achter eronderuit gehaald, nu is hij 2cm gezakt .
Ik heb de trekhaak en de reserve band met houder eronder uit gehaald, de uitlaat hoger gehangen en nog veel kleine inperfecties gefixt.
Staat veel better ook al zeg ik het zelf en je kunt merken dat hij iets lichter is.
Ik heb de xs-stoelen weer inelkaar gezet, een heel werk, maar ik ga ze verkopen, omdat ze niet bij de rest passen.
En omdat de houdige stoelen in nieuwstaat zijn en deze niet.
Er zijn nu naar een maand wachten eindelijk 2 velgen gestraald, dit weekend gebeuren de andere 2, het kost me maar 15 euro, maar daar heb je wel geduld voor nodig
Hopelijk kan ik volgende week beginnen met het afdraaien van de stoeprandschade.
Ik wil nog zo veel, maar een auto is al duur genoeg voor een student. Dus de dure veranderingen moeten nog even op zich late wachten.
Ik heb trouwens een xs-dash, maar om nou alle draden 1 voor 1 te herleiden is ook zo'n werk, heeft iemand toevallig een ombouw schema? Anders zet ik enkel de toerenteller erin.
ff nog wat pics na de wasbeurt afgelopen zondag, hier nog met trekhaak en hulpveren.
Ik heb de hulpveren achter eronderuit gehaald, nu is hij 2cm gezakt .
Ik heb de trekhaak en de reserve band met houder eronder uit gehaald, de uitlaat hoger gehangen en nog veel kleine inperfecties gefixt.
Staat veel better ook al zeg ik het zelf en je kunt merken dat hij iets lichter is.
Ik heb de xs-stoelen weer inelkaar gezet, een heel werk, maar ik ga ze verkopen, omdat ze niet bij de rest passen.
En omdat de houdige stoelen in nieuwstaat zijn en deze niet.
Er zijn nu naar een maand wachten eindelijk 2 velgen gestraald, dit weekend gebeuren de andere 2, het kost me maar 15 euro, maar daar heb je wel geduld voor nodig
Hopelijk kan ik volgende week beginnen met het afdraaien van de stoeprandschade.
Ik wil nog zo veel, maar een auto is al duur genoeg voor een student. Dus de dure veranderingen moeten nog even op zich late wachten.
Ik heb trouwens een xs-dash, maar om nou alle draden 1 voor 1 te herleiden is ook zo'n werk, heeft iemand toevallig een ombouw schema? Anders zet ik enkel de toerenteller erin.
ff nog wat pics na de wasbeurt afgelopen zondag, hier nog met trekhaak en hulpveren.
Fresh and cleaned that is what every car should be!
@KvH, bedankt.
@ Den Hans
Jah, ik ben wel redelijk handig met elektra en kabelboom etc zit er ook bij. Maar veel signalen zijn anders bijv voor de temperatuur, meter of lampje is ander signaal voor nodig.
Ik ga toch enkel de toerenteller inbouwen, dat is ff voeding geven draadje naar de bobine, klokje weghalen en toerenteller plaatsen, nou jah "even".
@ Den Hans
Jah, ik ben wel redelijk handig met elektra en kabelboom etc zit er ook bij. Maar veel signalen zijn anders bijv voor de temperatuur, meter of lampje is ander signaal voor nodig.
Ik ga toch enkel de toerenteller inbouwen, dat is ff voeding geven draadje naar de bobine, klokje weghalen en toerenteller plaatsen, nou jah "even".
Fresh and cleaned that is what every car should be!
Even een kleine update.
Ik heb de toerenteller werkend en wel, enkel moet het klokje wat nu in de orginele dash zit, nog plaats maken voor de toerenteller.
Ik heb verlagingsveren -30mm met gti-schokdempersgekocht, dus verlaagd het bij mij -50mm. Samen maar 30euro
Ik heb het gti-spoilertje opgeknapt en er weer opgezet.
De velgen zijn naar 1.5 maand eindelijk gestraald.
Ik heb de stoeprandschade al afgedraait, en de radius eraan geslepen.
Morgen begin ik met het polijsten.
Het is een hoop werk, maar je wordt naar elke verbetering steeds enthousiaster.
Ik denk dat volgende maand de verlaging en de velgen eronder steken, want 4 nieuwe banden, spuiten, verlagen en uitlijnen kost veel, zeker voor een student.
Ik heb de toerenteller werkend en wel, enkel moet het klokje wat nu in de orginele dash zit, nog plaats maken voor de toerenteller.
Ik heb verlagingsveren -30mm met gti-schokdempersgekocht, dus verlaagd het bij mij -50mm. Samen maar 30euro
Ik heb het gti-spoilertje opgeknapt en er weer opgezet.
De velgen zijn naar 1.5 maand eindelijk gestraald.
Ik heb de stoeprandschade al afgedraait, en de radius eraan geslepen.
Morgen begin ik met het polijsten.
Het is een hoop werk, maar je wordt naar elke verbetering steeds enthousiaster.
Ik denk dat volgende maand de verlaging en de velgen eronder steken, want 4 nieuwe banden, spuiten, verlagen en uitlijnen kost veel, zeker voor een student.
Fresh and cleaned that is what every car should be!
Ik ben vandaag bij de peugeot dealer geweest en daar zeiden ze dat het bij een 205 waarschijnlijk niet uitgelijnd hoeft te worden, misschien enkel met andere velgen.
Dus voor de 22e ligt ie 5cm lager
Velgen komen een maandje later.
Als ik een scherpe rechtse bocht neem gaat de aandrijfas tikken, dus moet de linkeraandrijfas vervangen.
Ik ben vandaag begonnen met kruipolie in de torsie as te laten lopen, dit doe ik een week lang, dan moet de torsie-as hopelijk wel los te krijgen zijn. Ik ga het toch zelf proberen.
Dus voor de 22e ligt ie 5cm lager
Velgen komen een maandje later.
Als ik een scherpe rechtse bocht neem gaat de aandrijfas tikken, dus moet de linkeraandrijfas vervangen.
Ik ben vandaag begonnen met kruipolie in de torsie as te laten lopen, dit doe ik een week lang, dan moet de torsie-as hopelijk wel los te krijgen zijn. Ik ga het toch zelf proberen.
Fresh and cleaned that is what every car should be!
Eindelijk ligt hij wat lager
Maar veel is ie niet omlaag gegaan
Ik heb gti-voorpoten gekocht met -3cm gutmann veren, aangezien een gti standaard -2cm lager ligt zou mijn wagen -5cm zakken.
Praktijk is helelaas anders, hij is maar -2.5cm gezakt, dit komt vast omdat er bij een gti ongeveer 50kg extra op rust.
Ik heb ze er nu een dag onder zitten, maar ben wel vandaag naar Oss en terug gereden. Mooi om wat van jullie wagens in het echt te zien.
De wegligging daarintegen is duidelijk verbeterd en in comfort merk ik geen verschil
Ik heb nu 3 velgen gepolijst, hier heb 1tje:
Ik hier zie je het gti-spoilertje er weer terug op en een sierstukje gratis van de sloop.
Ik denk dat ik maar een schroefkitje ga kopen.
Ik kan voor een mooi prijsje een schroefset van een 306 krijgen passen deze ook?
Maar veel is ie niet omlaag gegaan
Ik heb gti-voorpoten gekocht met -3cm gutmann veren, aangezien een gti standaard -2cm lager ligt zou mijn wagen -5cm zakken.
Praktijk is helelaas anders, hij is maar -2.5cm gezakt, dit komt vast omdat er bij een gti ongeveer 50kg extra op rust.
Ik heb ze er nu een dag onder zitten, maar ben wel vandaag naar Oss en terug gereden. Mooi om wat van jullie wagens in het echt te zien.
De wegligging daarintegen is duidelijk verbeterd en in comfort merk ik geen verschil
Ik heb nu 3 velgen gepolijst, hier heb 1tje:
Ik hier zie je het gti-spoilertje er weer terug op en een sierstukje gratis van de sloop.
Ik denk dat ik maar een schroefkitje ga kopen.
Ik kan voor een mooi prijsje een schroefset van een 306 krijgen passen deze ook?
Fresh and cleaned that is what every car should be!