Pagina 1 van 1

3 liter V6 HDI

Geplaatst: di 30 dec 2008, 10:16
door Darl'mat
Jaguar mag de spits af bijten wat betreft deze update van de 2.7 HDI.
De opvolger voor de 2.7 HDi komt er dus aan.
Het zal een 3 liter zijn met 2 turbo's (net als op de2.7), 1 turbo met variable geometrie en 1 vaste.
Het ding zal leverbaar zijn in 2 vermogens. 230-240 pk en 270-280pk.
Het verbruik zal lager liggen dan bij de huidige 2.7.
Vermoedelijk leverbaar bij PSA eind 2009.

Geplaatst: di 30 dec 2008, 10:30
door christophe407
geeft mij maar de laatste

Geplaatst: di 30 dec 2008, 11:32
door jurgen_s
psa krijgt de laagste vermogens...

Geplaatst: di 30 dec 2008, 12:16
door Gtiler
laagste vermogens of niet
ze zen toch nog indrukwekkend 8)
vind ik e

Geplaatst: di 30 dec 2008, 12:16
door Dragoon
valt wel aan te passen ook zeker :P

Geplaatst: za 13 jun 2009, 12:36
door Joske
De drie liter grote biturbodiesel van de Jaguar XF vervangt nu ook de 2.7 V6 HDi in de Citroëns C5 en C6. Hij is veel krachtiger en toch zuiniger.

De Citroëns C5 en C6 zien hun 2.7 V6 HDi vervangen door de Euro V-motor die eerder in de Jaguar XF werd voorgesteld. De V6 krijgt twee turbo's en levert 240 pk (177 kW), wat een winst van 36 pk betekent. Hij is gekoppeld aan een zestrapsautomaat en wordt uiteraard met een roetfilter geleverd. Hij is iets anders afgesteld in de Franse auto's dan in de Britse sedan. Hij levert namelijk "slechts" 450 Nm (tegenover 500 Nm in de Jaguar), maar wel over een toerenbereik van 1.600 tot 3.600 o/m. In Brit "piekt" hij daarentegen bij 2.000 o/m. Bovendien staat al vanaf slechts 1.400 o/m al 400 Nm ter beschikking. Het mag dan ook geen verbazing wekken dat beide Citroëns met deze motor een normverbruik van slechts 7,4 l/100 km laten optekenen, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 195 g/km, tegenover 225 g/km in de oude C5 2.7 en 230 g/km in de C6. Toch verstookt diezelfde motor in de Jaguar nog minder, want die stoot slechts 179 g/km uit. Wat de prestaties betreft, accelereert de C5 3.0 V6 HDi in 7,9 seconden naar 100 km/h terwijl de C6 8,5 seconden nodig heeft. Later wordt deze motor ook in de 407 berline, SW en coupé van zustermerk Peugeot gelepeld.

Bron: Autogids.be

Geplaatst: za 13 jun 2009, 12:59
door Den Hans
1.400 o/m al 400 Nm
Damn...

Geplaatst: za 13 jun 2009, 13:24
door happy
de specificaties van de nieuwe motors klinken enorm veelbelovend!
de pk waarden van onze gti klinken met de dag belachelijker :?

Geplaatst: za 13 jun 2009, 14:34
door Taz Devil
maar de 0-100 tijden van uwe gti tov die diesels niet
tenzij ze die natuurlijk ook in een kleintje steken die motor :p

Geplaatst: za 13 jun 2009, 21:34
door jurgen_s
ge kunt moeilijk 850kg vergelijken met 1.8 ton :wink:

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 02:40
door happy
306 weegt wel 1240 kg :?

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 20:51
door Big-J
Hij is gekoppeld aan een zestrapsautomaat
ZUCHT.......................

Geplaatst: zo 14 jun 2009, 21:15
door jurgen_s
waarom zuchten? Zulke blokken zijn het beste met een automaat.

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 14:30
door Axel
Inderdaad, niks te zuchten, niets zo comfortabel als nen automatique :wink:

Mijne volgende wordt toch ene met 2 ipv 3 pedalen, zeker weten.

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 17:45
door PUG(z)OT
kan ik inkomen, op ne bepaalde leeftijd zijt ge rapper de pedalen kwijt e :wink: :lol: