Zo de afregeling van de lampen is nagekeken in de Auto5 in Hasselt.
De uitlijning is ook al opnieuw gebeurd bij banden Lambrecht in Houthalen.
Heb eens gevraagd wat zij dachten van de velgen en volgens een kerel daar, is het grootste probleem de bandenmaat, buiten dat het hart van de velg een beetje uitsteekt. De rand zit wel net binnen de kassen, maar vanuit het hart gaan de spaken lichtjes naar buiten.
Het zijn dus 18" velgen 8 breed, Hierop licht een "gestretchte" 215/35/R18 en deze wijkt dus net meer dan 2% af van de 195/55/R16 standaard velgen volgens een klein rekenblad in excel...

, maar dat kan toch zowiezo niet kloppen, als een band "gestretcht" wordt, gaat de omtrek toch net een beetje kleiner worden?
Om goed te zijn zou het een 215/40/R18 of 225/35/R18 moeten wezen van band... Wa ne zever eigenlijk he...
Die man raadde me aan om de 215/40 te steken, zodat je toch een klein beetje meer demping hebt, al houd ik niet van die gestretchte look en zou ik er eigenlijk de juiste maat op willen, met velgrandbeschermer, maar dat zou dus een 235 zijn en al helemaal niet meer goed... Dus denk ik toch maar voor de 215/40 te gaan, als ze van het uitsteken niets zeggen vrijdag...
Grtz