1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
Moderator: P-unit
1990 - Peugeot 405 1.9 Mi16 - Sidd
Hey, na lang aandringen van Flappy dan eindelijk eens mijn LANG, LANGE termijn project voorstellen.
Een fase 1 405 mi16 van 1990 met een XU9J4 blok
een katloze 160pk ( dezelfde motor die in de 309 GTI16 van Joske ligt)
met alles erop en eraan, zonnedak, volledig leren interieur, verwarmde stoelen..... (enige wat er ontbreekt zijn de elektrisch verstelbare stoelen)
De zoektocht:
Nadat ik op zeer jonge leeftijd geïnfecteerd ben geraakt door het Peugeot-virus was het al vlug mijn droom om een sportieve peugeot voor erbij te hebben. DE zoektocht startte voor een 205 GTi waardoor ook ook snel kennis maakte met een 309 GTi en diens snellere broertje de GTI16. Deze laatste was echter niet zo makkelijk te vinden. Totdat een vriend van me mijn huidige 405 liet zien op een Advertentie op Kapaza.
Na enkele mailtjes over en weer te sturen met de eigenaar uiteindelijk een schappelijke prijs overeen kunnen komen en ben ik hem al rijdend gaan ophalen in Mechelen. Simpel weg de nummerplaten van mijn 306je er op geschroefd en de sleutel in het contact.
Dit is ondertussen al bijna 3 jaar geleden, en werk ik af en toe er eens aan wanneer tijd en zin het me toelaten.
Een fase 1 405 mi16 van 1990 met een XU9J4 blok
een katloze 160pk ( dezelfde motor die in de 309 GTI16 van Joske ligt)
met alles erop en eraan, zonnedak, volledig leren interieur, verwarmde stoelen..... (enige wat er ontbreekt zijn de elektrisch verstelbare stoelen)
De zoektocht:
Nadat ik op zeer jonge leeftijd geïnfecteerd ben geraakt door het Peugeot-virus was het al vlug mijn droom om een sportieve peugeot voor erbij te hebben. DE zoektocht startte voor een 205 GTi waardoor ook ook snel kennis maakte met een 309 GTi en diens snellere broertje de GTI16. Deze laatste was echter niet zo makkelijk te vinden. Totdat een vriend van me mijn huidige 405 liet zien op een Advertentie op Kapaza.
Na enkele mailtjes over en weer te sturen met de eigenaar uiteindelijk een schappelijke prijs overeen kunnen komen en ben ik hem al rijdend gaan ophalen in Mechelen. Simpel weg de nummerplaten van mijn 306je er op geschroefd en de sleutel in het contact.
Dit is ondertussen al bijna 3 jaar geleden, en werk ik af en toe er eens aan wanneer tijd en zin het me toelaten.
Laatst gewijzigd door Sidd op di 12 apr 2011, 07:57, 4 keer totaal gewijzigd.
Het ophalen:
Een regenige zaterdag voormiddag, Samen met een vriend onderweg naar mechelen, met de nummerplaten van de 306 en een envelop met cash onder de arm. Daar aangekomen een kwartiertje zitten klommelen voor hem gestart te krijgen het geldvan eigenaar laten wisselen. en de rit van 120 km van Mechelen naar Riemst kon beginnen.
Te mechelen:
Te riemst
Tijdelijk moest de auto echter bij mijn schoonbroer gestald worden door plaatsgebrek, hierdoor heeft ie een tijdje op een prive parking gestaan.
* wordt vervolgt *
[/u]
Een regenige zaterdag voormiddag, Samen met een vriend onderweg naar mechelen, met de nummerplaten van de 306 en een envelop met cash onder de arm. Daar aangekomen een kwartiertje zitten klommelen voor hem gestart te krijgen het geldvan eigenaar laten wisselen. en de rit van 120 km van Mechelen naar Riemst kon beginnen.
Te mechelen:
Te riemst
Tijdelijk moest de auto echter bij mijn schoonbroer gestald worden door plaatsgebrek, hierdoor heeft ie een tijdje op een prive parking gestaan.
* wordt vervolgt *
[/u]
The whole Family
- 307 2.0 HDI 110PK (Daily)
- 405 1.9 MI16 160PK (Project Restoration)
- 307 2.0 HDI 110PK (Daily)
- 405 1.9 MI16 160PK (Project Restoration)
-
- Pug Driver
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 12:52
- Locatie: riemst-millen (B)
- Contacteer:
@flappy: hij heeft inderdaad al bijna 215k Km gelopen Maar het is altijd de bedoeling geweest om een revisie op de motor uit te voeren..acht ja het is de bedoeling dat ie helemaal uit elkaar gaat (en mischien zelfs een volledige nieuwe kleur....)
@Steven: Van ver ziet hij er inderdaad redelijk goed uit, van dichterbij zie je echter dat er behoorlijk wat kleine mankementjes zijn. ( voor die mankementen lees je de volgende post maar eens)
@PUG(z)OT: Behoorlijk verschil met hoe ie der nu uitziet he.. (met die dikke laag stof...)
@Steven: Van ver ziet hij er inderdaad redelijk goed uit, van dichterbij zie je echter dat er behoorlijk wat kleine mankementjes zijn. ( voor die mankementen lees je de volgende post maar eens)
@PUG(z)OT: Behoorlijk verschil met hoe ie der nu uitziet he.. (met die dikke laag stof...)
The whole Family
- 307 2.0 HDI 110PK (Daily)
- 405 1.9 MI16 160PK (Project Restoration)
- 307 2.0 HDI 110PK (Daily)
- 405 1.9 MI16 160PK (Project Restoration)
de eerste inspectie:
Enkele dagen na de aankoop heb ik de wagen een goed gewassen en fototjes genomen van de nieuwe aankoop, Het waren echter meer mankementjes dan ik verwachte.
Oa: gebarsten achterbumper, gedeukte pasagiersdeur, velgen die niet meer proper te krijgen waren en onder het vet van een gescheurde cardan zaten, mistlamp die vooraan ontbreekt, enz...
Echter zijn er bij de inspectie ook betere dingen aan het licht gekomen:
- Blijkbaar zit er ook een leuke sebring uitlaat onder,
- Een verlaging van H&R ???
- De "zeldzame" reflectorplaat tussen de achterlichten
- Een tellerunit tot 250km/u
- En een reserve boite in de koffer....
To be continued...
Enkele dagen na de aankoop heb ik de wagen een goed gewassen en fototjes genomen van de nieuwe aankoop, Het waren echter meer mankementjes dan ik verwachte.
Oa: gebarsten achterbumper, gedeukte pasagiersdeur, velgen die niet meer proper te krijgen waren en onder het vet van een gescheurde cardan zaten, mistlamp die vooraan ontbreekt, enz...
Echter zijn er bij de inspectie ook betere dingen aan het licht gekomen:
- Blijkbaar zit er ook een leuke sebring uitlaat onder,
- Een verlaging van H&R ???
- De "zeldzame" reflectorplaat tussen de achterlichten
- Een tellerunit tot 250km/u
- En een reserve boite in de koffer....
To be continued...
Laatst gewijzigd door Sidd op vr 17 jul 2009, 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.