advertentie Le Vin du Bâché reclame

1993 - Peugeot 309 - Steven

Moderator: P-unit

Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Neeje, vandaag doen ik nix niemeer...
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

water helpt om leer te laten krimpen

wel zien dat je achteraf het terug terdege voedt
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

bedankt voor de tip Flappy, maar moet ik dit opvatten als:

de hoes een paar uur in een emmer water laten weken, en dan laten drogen en hij is kleiner? en dan een keer goed behandelen met leercrème? Of is enkele minuten al genoeg?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

dat moet ge zien natuurlijk

hetgeen ge kunt doen is: nat maken en dan met haardroger terug droog maken. Door de hitte krimpt het leer. Maar ook niet te warm stoken natuurlijk.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Aangezien ik vandaag toch maar een halve dag moest werken heb ik me nog wat met de bumper bezig gehouden. Nog wat fouten uitgeschuurd enzo en plasticplamuur op de herstelde bumpersteun gezet.

Net flappy zijn raad ook eens ff uitgeprobeerd. 8) De hoes helemaal doorweekt in een emmer water en daarna met een heatgun terug drooggeblazen. Eerste keer was hij wel iets of wat beter van vorm, maar nog niet helemaal zoals ik het wou dus nog een keer herhaald en nu begint het er toch al op te lijken!

Nog een nachtje laten rusten en dan nog eens bekijken of ik er vrede mee kan nemen. :)

Nog eens bedankt voor de tip flappy!
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

plooien int leer?

ik maak slopel zetels en wij "strijken" die plooien eruit
is wel een speciaal stoomstrijkijzer maar gewoon een keukenhanddoek rond een gewoon stoomstrijkijzer doen en strijken maar
niet op 1 plek blijven staan , blijven bewegen anders gaat het "profiel" uit het leer ( TE warm dan )
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

@Taz Devil: slopel zetels :lol: :lol:! Er zaten idd een paar plooien in, maar die zijn er eigenlijk volledig uit nu. het grootste probleem was dat de hoes precies groter was dan de hoofdsteun, omdat die ergens tussen had gezeten. Waarschijnlijk is de mousse dus veel compacter geworden en het leer een beetje uitgerekt...
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

vandaag weer even tijd gehad en de voorbumper volledig in de verf gezet. Ik had er eind vorige week al een laag opgezet, maar er moesten nog een paar dingen bijgeschuurd worden.

Als het weer het toelaat, morgen monteren.

Foto's volgen

groeten, steven!
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Update voorbumper!

Bericht door Steven »

Afbeelding

meer en duidelijkere foto's volgen als de sierlijsten erin zitten en de auto nog eens deftig gepoetst is! :wink:

Alle comments zijn welkom.

groeten!
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

:thumbup:
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Bericht door KrisKe »

mooi mooi, geeft hem een stuk meer 'cachet' :wink:
Peugeot drive=>the way of live

Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Nog niet gepoetst en ook maar gewone GSM-foto's, maar met sierlijstjes en aangesloten verlichting!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
groeten, steven!
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

kleine update: spiegels van een 205
Afbeelding
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

klokje

Bericht door Steven »

Dankzij Joske eindelijk een digitaal klokje gevonden voor in de middenconsole. Natuurlijk kon ik niet wachten om het te installeren. Vol hoop het dashboard opengedaan, maar natuurlijk bleek mijn vermoeden te kloppen: Peugeot was indertijd extreem zuinig met bekabeling :roll: Er zit dus geen stekker in. Khad het kunnen weten want voor de kofferverlichting waren ook geen kabels en/of stekkers aanwezig.

Van de week dus maar ff uitzoeken welke signalen ik nodig heb en waar ik ze best van kan aftakken. Ik denk dat zo'n klokje een + constant, een + contact, een massa en een signaal van de dimlichten nodig heeft. Of zit ik hier fout? Moest iemand meer info hieromtrent hebben, dan hoor ik het graag! Elektrische schema's, tips, ... alles is welkom

Het gaat dus over een dergelijk klokje:
Afbeelding 8) 8) 8) 8)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

klokje en composet

Bericht door Steven »

al ff geleden dat ik nog iets gepost heb, ondertussen zit het klokje al in het dashboard en heb ik de voorste luidsprekers vervangen door een set met aparte tweeter. Vroeger zat er een standaard 2-weg in met de tweeter in het midden van de luidspreker, nu dus een compo met aparte midi en tweeter + filter. Ik moet zeggen dat het toch weer net dat ietsje meer doet aan het geluidsbeeld.

Ondertussen is ze ook weer gekeurd voor een jaar en liggen de speedlines er al terug onder.
Afbeelding
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “30x”