1993 - Peugeot 309 - Steven
Moderator: P-unit
Aangezien ik vandaag toch maar een halve dag moest werken heb ik me nog wat met de bumper bezig gehouden. Nog wat fouten uitgeschuurd enzo en plasticplamuur op de herstelde bumpersteun gezet.
Net flappy zijn raad ook eens ff uitgeprobeerd. De hoes helemaal doorweekt in een emmer water en daarna met een heatgun terug drooggeblazen. Eerste keer was hij wel iets of wat beter van vorm, maar nog niet helemaal zoals ik het wou dus nog een keer herhaald en nu begint het er toch al op te lijken!
Nog een nachtje laten rusten en dan nog eens bekijken of ik er vrede mee kan nemen.
Nog eens bedankt voor de tip flappy!
Net flappy zijn raad ook eens ff uitgeprobeerd. De hoes helemaal doorweekt in een emmer water en daarna met een heatgun terug drooggeblazen. Eerste keer was hij wel iets of wat beter van vorm, maar nog niet helemaal zoals ik het wou dus nog een keer herhaald en nu begint het er toch al op te lijken!
Nog een nachtje laten rusten en dan nog eens bekijken of ik er vrede mee kan nemen.
Nog eens bedankt voor de tip flappy!
plooien int leer?
ik maak slopel zetels en wij "strijken" die plooien eruit
is wel een speciaal stoomstrijkijzer maar gewoon een keukenhanddoek rond een gewoon stoomstrijkijzer doen en strijken maar
niet op 1 plek blijven staan , blijven bewegen anders gaat het "profiel" uit het leer ( TE warm dan )
ik maak slopel zetels en wij "strijken" die plooien eruit
is wel een speciaal stoomstrijkijzer maar gewoon een keukenhanddoek rond een gewoon stoomstrijkijzer doen en strijken maar
niet op 1 plek blijven staan , blijven bewegen anders gaat het "profiel" uit het leer ( TE warm dan )
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
@Taz Devil: slopel zetels ! Er zaten idd een paar plooien in, maar die zijn er eigenlijk volledig uit nu. het grootste probleem was dat de hoes precies groter was dan de hoofdsteun, omdat die ergens tussen had gezeten. Waarschijnlijk is de mousse dus veel compacter geworden en het leer een beetje uitgerekt...
klokje
Dankzij Joske eindelijk een digitaal klokje gevonden voor in de middenconsole. Natuurlijk kon ik niet wachten om het te installeren. Vol hoop het dashboard opengedaan, maar natuurlijk bleek mijn vermoeden te kloppen: Peugeot was indertijd extreem zuinig met bekabeling Er zit dus geen stekker in. Khad het kunnen weten want voor de kofferverlichting waren ook geen kabels en/of stekkers aanwezig.
Van de week dus maar ff uitzoeken welke signalen ik nodig heb en waar ik ze best van kan aftakken. Ik denk dat zo'n klokje een + constant, een + contact, een massa en een signaal van de dimlichten nodig heeft. Of zit ik hier fout? Moest iemand meer info hieromtrent hebben, dan hoor ik het graag! Elektrische schema's, tips, ... alles is welkom
Het gaat dus over een dergelijk klokje:
Van de week dus maar ff uitzoeken welke signalen ik nodig heb en waar ik ze best van kan aftakken. Ik denk dat zo'n klokje een + constant, een + contact, een massa en een signaal van de dimlichten nodig heeft. Of zit ik hier fout? Moest iemand meer info hieromtrent hebben, dan hoor ik het graag! Elektrische schema's, tips, ... alles is welkom
Het gaat dus over een dergelijk klokje:
klokje en composet
al ff geleden dat ik nog iets gepost heb, ondertussen zit het klokje al in het dashboard en heb ik de voorste luidsprekers vervangen door een set met aparte tweeter. Vroeger zat er een standaard 2-weg in met de tweeter in het midden van de luidspreker, nu dus een compo met aparte midi en tweeter + filter. Ik moet zeggen dat het toch weer net dat ietsje meer doet aan het geluidsbeeld.
Ondertussen is ze ook weer gekeurd voor een jaar en liggen de speedlines er al terug onder.
Ondertussen is ze ook weer gekeurd voor een jaar en liggen de speedlines er al terug onder.