advertentie C&C reclame

RCZ Coupe

Alle nieuwigheden en actualiteit rond het merk zelf

Moderator: P-unit

_Tom_
Berichten: 1180
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 12:17

Bericht door _Tom_ »

de tijden van toen kunt ge ook niet meer vergelijken met die van nu.
waar kunt ge nog door rijden? om de 200 m ligt er een rondpunt of vluchtheuvel...

waarom moeten het immens veel pk's zijn? waar gaat ge al die pony's loslaten denkt ge? 1 keer op een jaar op circuit? dan zijn het toch dure paardjes in mijn ogen...
Big-J
Berichten: 520
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 19:51
Locatie: Zichem

Bericht door Big-J »

@_Tom_ :

De ene heeft liever een snellere wagen dan een 1.6 dieseltje dat zuinig is he.
Ik ben ook zo iemand, ik heb het graag snel, ik wou in Peugeot blijven maar er waren geen nieuwe (ik wou een nieuwe wagen) wagens met een goede motor naar mijn zin, en toen had je de RC's enzo nog niet...
Je kan gelijk hebben dat ge die pk's niet snel kunt loslaten, maar af en toe kun je dat degelijk wel, en dan geniet je er des te meer van...

Ik zeg juist hetzelfde over klassebakken, waarom een luxebak kopen van +35.000 euro soms met airco, elecktrische zetels, regensensoren, speciale vering voor comfort, lederen zetels, enz..... terwijl er zelfs mensen zijn die de helft van dat alles nogeens niet gebruiken??
Das dan ook duur en je hebt er ook niet veel aan als je dat toch niet gebruikt.

Dan geef ik mijn geld liever aan iets met pk's waar je gas mee geeft, dan al die luxe-zooi die na een paar jaar toch stuk gaat en veel geld kost en dan ben je ookal evenver in de kosten...

Ieder zijn ding, de ene leeft graag snel, de andere wilt luxe, nog een andere wilt zuinig en goedkoop, ...

Als je weet wat mijn volgende wagen word, dan sla je me dood want die heeft immens veel pk's :lol: (Ford Mustang GT500 bwj. 2010)
Jeep Grand Cherokee SRT8
_Tom_
Berichten: 1180
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 12:17

Bericht door _Tom_ »

tuurlijk, ieder zijn ding. ik rij ook eens graag stevig door. maar ik geniet ook van mijne airco, lederen zetels, zetelverwarming, ...

als constructeur moet je nu eenmaal compromissen sluiten tussen pk's, wegligging en comfort en vooral het milieu ( nee ik ben helemaal gene groene, maar ze worden er wel toe verplicht)

en zeker in deze tijd vind ik het gewaagd om zo een model op de markt te brengen.

en als je het nu graag hebt of niet, de diesels gaan een veel grotere rol spelen.

maar terug ontopic,

ik vind het ne dikke bak! en ik kan niet wachten tot ik er eens mee kan gaan rijden
Chris De Backer
Pug Driver
Berichten: 153
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:08
Locatie: Meerdonk
Contacteer:

Bericht door Chris De Backer »

flappy schreef:Face it: die 7 seconden is al meer dan genoeg in het dagdagelijkse verkeer. Maw 98% van de tijd gaat ge aan het stoplicht als eerste wegzijn. Ben ik nu trouwens ook met mijn 1.7 ton en 'maar' 136pk.
Met mijn 206je diesel van meer dan 10 jaar ben ik 9/10 ook als eerste weg bij de lichten. Alleen iemand met nen dikken bak vind het niet zo leuk, en zet de achtervolging in... dan kan ik niet mee natuurlijk. En die heeft amper 69pk, gewoon "pedal to the metal"
180 Peugeot miniaturen te koop
[url]http://users.telenet.be/ontheroad/salepeugeot[/url]
Joske
Pug Driver
Berichten: 5329
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Bij Peugeot staat in het voorjaar van 2010 de RCZ in de showrooms. En dit zijn de allereerste officiële foto´s en gegevens van deze unieke Franse auto. Peugeot laat weten dat men de auto dusdanig bijzonder vindt dat er voor het eerst is gekozen voor een naam waarin geen ´nul´ of ´dubbel nul´ is opgenomen. Peugeot noemt de coupé kortweg RCZ.

De RCZ wist als conceptcar al het nodige opzien te baren. De Fransen hadden dan ook nauwelijks keus en moesten de auto wel in productie nemen. Gelukkig nauwelijks gewijzigd, want het productiemodel draagt nog steeds bijna alle spannende details van de conceptcar. We zien onder meer de ´double bubble´ in het dak en de brede achterzijde.

Drie motoren
Peugeot levert de RCZ vanaf zijn marktintroductie met een 156 pk sterke 1.6 liter benzinemotor, een 163 pk sterke 2.0 liter dieselmotor en als absoluut topmodel een 200 pk sterke turbogeblazen 1.6 liter viercilinder benzinekrachtbron.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron: Autowereld.com
Jumping_Jack_Flash
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 17:01
Locatie: Tienen

Bericht door Jumping_Jack_Flash »

flappy schreef:
Face it: die 7 seconden is al meer dan genoeg in het dagdagelijkse verkeer. Maw 98% van de tijd gaat ge aan het stoplicht als eerste wegzijn. Ben ik nu trouwens ook met mijn 1.7 ton en 'maar' 136pk.
da komt omdat ge maar 2% van de tijd naast mij staat... 1.5 ton (volle dieselbak en bestuurder inbegrepen) en 170 pk :lol:

en als de intercooler erop staat gaan we voor 190 pk...
bekijk mijn Kapaza zoekertjes http://www.kapaza.be/results/userid/ZBVZXHWPEC/
pugske
Berichten: 712
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: kuringen
Contacteer:

Bericht door pugske »

Jama, een alfa is ook geen echte auto he. :wink:
Shad0w
Berichten: 57
Lid geworden op: za 07 jun 2008, 12:00

Bericht door Shad0w »

ferme bak amai, zwart staat hem enorm goe, ben content dat hij er nog uitziet als de concept :)

edit: meer pics en ook info (en pics) over de hybride versie: http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/ ... oupe?noidm
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

dit is toch wel een van de mooiste peugeots ooit naar mijne mening :shock: (staat zeker in mijn top 50) :lol:
supamonkey4x
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 00:02

Bericht door supamonkey4x »

en nu maar beginnen te sparen zou ik zeggen. Of uw vrouw, kinder, huis en een orgaan verkopen. Nieren doen het goed zeiden ze op Top Gear. :lol:
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Een long kon ge volgens die mannen ook missen :P
supamonkey4x
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 00:02

Bericht door supamonkey4x »

en een paar vinger, als ge een automaat neemt ook uw linkerbeen enz. :)
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4720
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Bericht door Darl'mat »

Het individualiseringsprogramma is erg uitgebreid. Een carbon dak of dakbogen in chroom, zwart of zandkleur zijn maar enkele voorbeelden. We vermeldden de 18- of 19-duims velgen al, maar ook het interieur is in verscheidene uitvoeringen beschikbaar. Heel wat carrosserieonderdelen kunnen zwart gelakt worden en naast de spiegelkappen in carbon kan je ook nog eens kiezen uit een heleboel koetswerkdecoraties.
(Bron Vroom.be)
Pug 3zéro6
Berichten: 83
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 17:49
Locatie: Hamont en Heusden (O-VL)

Bericht door Pug 3zéro6 »

gaat toch niet zo goedkoop worden denk ik. Ik denk dat ge rond de 30000 euro gaat mogen rekenen voor de diesel en de sterkste benzine.
Als ge het vergelijkt met de toppers uit het gewone 308 gamma, zou dat ongeveer kloppen denk ik. Jammer, zal nog lang mogen sparen dan :(
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Bericht door Axel »

De goedkoopste (....) uit Ingolstadt kost 30 000, de duurste in de verkooplijst 56 000 €, en dan spreek ik nog niet over de ellenlange optielijsten.

tip voor Pug 3zéro6: verander van geslacht, zoekt uzelf dan ne rijke, ouwe vent en voila: ge hebt ne RCZ. Simpel hé :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot nieuws - Actualités Peugeot”