RCZ Coupe
Moderator: P-unit
de tijden van toen kunt ge ook niet meer vergelijken met die van nu.
waar kunt ge nog door rijden? om de 200 m ligt er een rondpunt of vluchtheuvel...
waarom moeten het immens veel pk's zijn? waar gaat ge al die pony's loslaten denkt ge? 1 keer op een jaar op circuit? dan zijn het toch dure paardjes in mijn ogen...
waar kunt ge nog door rijden? om de 200 m ligt er een rondpunt of vluchtheuvel...
waarom moeten het immens veel pk's zijn? waar gaat ge al die pony's loslaten denkt ge? 1 keer op een jaar op circuit? dan zijn het toch dure paardjes in mijn ogen...
@_Tom_ :
De ene heeft liever een snellere wagen dan een 1.6 dieseltje dat zuinig is he.
Ik ben ook zo iemand, ik heb het graag snel, ik wou in Peugeot blijven maar er waren geen nieuwe (ik wou een nieuwe wagen) wagens met een goede motor naar mijn zin, en toen had je de RC's enzo nog niet...
Je kan gelijk hebben dat ge die pk's niet snel kunt loslaten, maar af en toe kun je dat degelijk wel, en dan geniet je er des te meer van...
Ik zeg juist hetzelfde over klassebakken, waarom een luxebak kopen van +35.000 euro soms met airco, elecktrische zetels, regensensoren, speciale vering voor comfort, lederen zetels, enz..... terwijl er zelfs mensen zijn die de helft van dat alles nogeens niet gebruiken??
Das dan ook duur en je hebt er ook niet veel aan als je dat toch niet gebruikt.
Dan geef ik mijn geld liever aan iets met pk's waar je gas mee geeft, dan al die luxe-zooi die na een paar jaar toch stuk gaat en veel geld kost en dan ben je ookal evenver in de kosten...
Ieder zijn ding, de ene leeft graag snel, de andere wilt luxe, nog een andere wilt zuinig en goedkoop, ...
Als je weet wat mijn volgende wagen word, dan sla je me dood want die heeft immens veel pk's (Ford Mustang GT500 bwj. 2010)
De ene heeft liever een snellere wagen dan een 1.6 dieseltje dat zuinig is he.
Ik ben ook zo iemand, ik heb het graag snel, ik wou in Peugeot blijven maar er waren geen nieuwe (ik wou een nieuwe wagen) wagens met een goede motor naar mijn zin, en toen had je de RC's enzo nog niet...
Je kan gelijk hebben dat ge die pk's niet snel kunt loslaten, maar af en toe kun je dat degelijk wel, en dan geniet je er des te meer van...
Ik zeg juist hetzelfde over klassebakken, waarom een luxebak kopen van +35.000 euro soms met airco, elecktrische zetels, regensensoren, speciale vering voor comfort, lederen zetels, enz..... terwijl er zelfs mensen zijn die de helft van dat alles nogeens niet gebruiken??
Das dan ook duur en je hebt er ook niet veel aan als je dat toch niet gebruikt.
Dan geef ik mijn geld liever aan iets met pk's waar je gas mee geeft, dan al die luxe-zooi die na een paar jaar toch stuk gaat en veel geld kost en dan ben je ookal evenver in de kosten...
Ieder zijn ding, de ene leeft graag snel, de andere wilt luxe, nog een andere wilt zuinig en goedkoop, ...
Als je weet wat mijn volgende wagen word, dan sla je me dood want die heeft immens veel pk's (Ford Mustang GT500 bwj. 2010)
Jeep Grand Cherokee SRT8
tuurlijk, ieder zijn ding. ik rij ook eens graag stevig door. maar ik geniet ook van mijne airco, lederen zetels, zetelverwarming, ...
als constructeur moet je nu eenmaal compromissen sluiten tussen pk's, wegligging en comfort en vooral het milieu ( nee ik ben helemaal gene groene, maar ze worden er wel toe verplicht)
en zeker in deze tijd vind ik het gewaagd om zo een model op de markt te brengen.
en als je het nu graag hebt of niet, de diesels gaan een veel grotere rol spelen.
maar terug ontopic,
ik vind het ne dikke bak! en ik kan niet wachten tot ik er eens mee kan gaan rijden
als constructeur moet je nu eenmaal compromissen sluiten tussen pk's, wegligging en comfort en vooral het milieu ( nee ik ben helemaal gene groene, maar ze worden er wel toe verplicht)
en zeker in deze tijd vind ik het gewaagd om zo een model op de markt te brengen.
en als je het nu graag hebt of niet, de diesels gaan een veel grotere rol spelen.
maar terug ontopic,
ik vind het ne dikke bak! en ik kan niet wachten tot ik er eens mee kan gaan rijden
-
- Pug Driver
- Berichten: 153
- Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:08
- Locatie: Meerdonk
- Contacteer:
Met mijn 206je diesel van meer dan 10 jaar ben ik 9/10 ook als eerste weg bij de lichten. Alleen iemand met nen dikken bak vind het niet zo leuk, en zet de achtervolging in... dan kan ik niet mee natuurlijk. En die heeft amper 69pk, gewoon "pedal to the metal"flappy schreef:Face it: die 7 seconden is al meer dan genoeg in het dagdagelijkse verkeer. Maw 98% van de tijd gaat ge aan het stoplicht als eerste wegzijn. Ben ik nu trouwens ook met mijn 1.7 ton en 'maar' 136pk.
180 Peugeot miniaturen te koop
[url]http://users.telenet.be/ontheroad/salepeugeot[/url]
[url]http://users.telenet.be/ontheroad/salepeugeot[/url]
-
- Pug Driver
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Bij Peugeot staat in het voorjaar van 2010 de RCZ in de showrooms. En dit zijn de allereerste officiële foto´s en gegevens van deze unieke Franse auto. Peugeot laat weten dat men de auto dusdanig bijzonder vindt dat er voor het eerst is gekozen voor een naam waarin geen ´nul´ of ´dubbel nul´ is opgenomen. Peugeot noemt de coupé kortweg RCZ.
De RCZ wist als conceptcar al het nodige opzien te baren. De Fransen hadden dan ook nauwelijks keus en moesten de auto wel in productie nemen. Gelukkig nauwelijks gewijzigd, want het productiemodel draagt nog steeds bijna alle spannende details van de conceptcar. We zien onder meer de ´double bubble´ in het dak en de brede achterzijde.
Drie motoren
Peugeot levert de RCZ vanaf zijn marktintroductie met een 156 pk sterke 1.6 liter benzinemotor, een 163 pk sterke 2.0 liter dieselmotor en als absoluut topmodel een 200 pk sterke turbogeblazen 1.6 liter viercilinder benzinekrachtbron.
Bron: Autowereld.com
De RCZ wist als conceptcar al het nodige opzien te baren. De Fransen hadden dan ook nauwelijks keus en moesten de auto wel in productie nemen. Gelukkig nauwelijks gewijzigd, want het productiemodel draagt nog steeds bijna alle spannende details van de conceptcar. We zien onder meer de ´double bubble´ in het dak en de brede achterzijde.
Drie motoren
Peugeot levert de RCZ vanaf zijn marktintroductie met een 156 pk sterke 1.6 liter benzinemotor, een 163 pk sterke 2.0 liter dieselmotor en als absoluut topmodel een 200 pk sterke turbogeblazen 1.6 liter viercilinder benzinekrachtbron.
Bron: Autowereld.com
-
- Berichten: 285
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 17:01
- Locatie: Tienen
da komt omdat ge maar 2% van de tijd naast mij staat... 1.5 ton (volle dieselbak en bestuurder inbegrepen) en 170 pkflappy schreef:
Face it: die 7 seconden is al meer dan genoeg in het dagdagelijkse verkeer. Maw 98% van de tijd gaat ge aan het stoplicht als eerste wegzijn. Ben ik nu trouwens ook met mijn 1.7 ton en 'maar' 136pk.
en als de intercooler erop staat gaan we voor 190 pk...
bekijk mijn Kapaza zoekertjes http://www.kapaza.be/results/userid/ZBVZXHWPEC/
ferme bak amai, zwart staat hem enorm goe, ben content dat hij er nog uitziet als de concept
edit: meer pics en ook info (en pics) over de hybride versie: http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/ ... oupe?noidm
edit: meer pics en ook info (en pics) over de hybride versie: http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/ ... oupe?noidm
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 00:02
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 00:02
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Het individualiseringsprogramma is erg uitgebreid. Een carbon dak of dakbogen in chroom, zwart of zandkleur zijn maar enkele voorbeelden. We vermeldden de 18- of 19-duims velgen al, maar ook het interieur is in verscheidene uitvoeringen beschikbaar. Heel wat carrosserieonderdelen kunnen zwart gelakt worden en naast de spiegelkappen in carbon kan je ook nog eens kiezen uit een heleboel koetswerkdecoraties.
(Bron Vroom.be)
(Bron Vroom.be)
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: di 01 aug 2006, 17:49
- Locatie: Hamont en Heusden (O-VL)