2001 - Peugeot 306 Francorchamps - Dragoon
Moderator: P-unit
Allez, nog updaten tussen alle blijvende mankementen in:
De momentele ICE plannen, 'redelijk basic' gehouden
HU: Pioneer DEH P80MP
Gaat enkel dienen als geluidsbron, der hangt verder ook nog de stuurbediening aan en een CD-UB100 met een 250g HD vol muziek (cd's? who needs em )
Processing: Rockford fosgate EPX2 incl 28bands equalizer
ja 2stuks, die dinge zijn zo onvindbaar dak wel ene moest hebbe in reserve (der komt wel ma 1 in)
Stroom:
50mm² van voor tot in de koffer die daar via een Audison SFD 41C over de ampjes wordt verdeeld
1Farad condensator van RF voor de subamp
standaard accu wordt nog vervangen door een 'droog' exemplaar, ma kmoe eerst ene vinde die past
Subs:
Daily use: 12" RE SE12 2x2ohm 600rms
Show use: 18" RF RFD3118 2x2ohm 1000rms
De 12" gaat trouwens helemaal niet moeten onderdoen voor de 18".
Dit is de eerste RE SE12 in heel België (mogelijks zelfs benelux) trouwens Via mij is alles van RE te verkrijgen btw
Rearfill: RF Fanatic 6*9" 75rms 4ohm
Weggewerkt in de achterste panelen
Front setup: (3weg actief)
Subkicks: 6.5" RF RFP 3406 150rms 4ohm
Mids: 5.25" RF FNX1405 70rms 4ohm
Tweeters:
1" Caliber CSC 50rms 4ohm (2 of 4stuks)
OFWEL (hangt van wat testwerk af)
3/4" RF FNX2401 70rms 4ohm (2stuks)
hier dus de mids en de rf tweeters, filters worden niet gebruikt
Ampjes:
RF BD1500: kleine 1kw rms op de sub (dus 12"of18")
RF 800.4: dikke 100rms per kick en per mid
RF 500x: 70rms per tweeter en per 6*9
De frontsetup is mogelijks tijdelijk, ik speel met het idee van 8" subkicks te gebruiken (RF of RE)
En hoe alles er in komt ziet ge dan wel eens er wa vorderingen zijn, ma kdoe alles opt gemak
Da ist vo de moment
Grtz
De momentele ICE plannen, 'redelijk basic' gehouden
HU: Pioneer DEH P80MP
Gaat enkel dienen als geluidsbron, der hangt verder ook nog de stuurbediening aan en een CD-UB100 met een 250g HD vol muziek (cd's? who needs em )
Processing: Rockford fosgate EPX2 incl 28bands equalizer
ja 2stuks, die dinge zijn zo onvindbaar dak wel ene moest hebbe in reserve (der komt wel ma 1 in)
Stroom:
50mm² van voor tot in de koffer die daar via een Audison SFD 41C over de ampjes wordt verdeeld
1Farad condensator van RF voor de subamp
standaard accu wordt nog vervangen door een 'droog' exemplaar, ma kmoe eerst ene vinde die past
Subs:
Daily use: 12" RE SE12 2x2ohm 600rms
Show use: 18" RF RFD3118 2x2ohm 1000rms
De 12" gaat trouwens helemaal niet moeten onderdoen voor de 18".
Dit is de eerste RE SE12 in heel België (mogelijks zelfs benelux) trouwens Via mij is alles van RE te verkrijgen btw
Rearfill: RF Fanatic 6*9" 75rms 4ohm
Weggewerkt in de achterste panelen
Front setup: (3weg actief)
Subkicks: 6.5" RF RFP 3406 150rms 4ohm
Mids: 5.25" RF FNX1405 70rms 4ohm
Tweeters:
1" Caliber CSC 50rms 4ohm (2 of 4stuks)
OFWEL (hangt van wat testwerk af)
3/4" RF FNX2401 70rms 4ohm (2stuks)
hier dus de mids en de rf tweeters, filters worden niet gebruikt
Ampjes:
RF BD1500: kleine 1kw rms op de sub (dus 12"of18")
RF 800.4: dikke 100rms per kick en per mid
RF 500x: 70rms per tweeter en per 6*9
De frontsetup is mogelijks tijdelijk, ik speel met het idee van 8" subkicks te gebruiken (RF of RE)
En hoe alles er in komt ziet ge dan wel eens er wa vorderingen zijn, ma kdoe alles opt gemak
Da ist vo de moment
Grtz
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo 04 nov 2009, 00:19
- Locatie: Diepenbeek
bwa, das slechts een klein stuk uit de collectie hoor
@steven: dit is alles behalve mijn eerste keer, er rijd wel wa rond waar ik de setup van samengesteld/gestoken/afgeregeld heb
ampjes zijn er 3 uit deze collectie: (2van de grote en 1middenmaat :p )
(ohja, en das niet mijn gehele reeks hoor )
kmoet toch iet meer doen dan gewoon als ICE-fanaat eh
@steven: dit is alles behalve mijn eerste keer, er rijd wel wa rond waar ik de setup van samengesteld/gestoken/afgeregeld heb
ampjes zijn er 3 uit deze collectie: (2van de grote en 1middenmaat :p )
(ohja, en das niet mijn gehele reeks hoor )
kmoet toch iet meer doen dan gewoon als ICE-fanaat eh
veel? das relatief eh kvond eigenlijk dak wa underpowered zat, ma kom
en alles loopt via de EPX2 hé, daaruit wordt alles gefilterd en geprocessed en ge-equalized
op de versterkers zelf zou pas gedeeltelijk gaan, meeste amps beschikken niet over genoeg filtermogelijkheden (meestal heb je enkel een HPF of LPF filter der op dusja) bij een vol-actief systeem zoals het mijne hebt ge trouwens 100000 opties van afregelen enzo, wat het wel moeilijker maakt, maar eens klaar hoort het beter te klinken (en geeft meer voldoening)
iedereen kan een sub+amp in ne koffer smijten en wa aan de knopjes draaien (jammergenoeg zijn er iets te veel die da letterlijk nemen )
om een +- idee te geven: de tweeters worden pas ingezet vanaf 4khz
de mids spelen van rond de 250hz tot 4khz
de subkicks van een 100hz tot 250hz
en de sub zelf van 25hz (subsonic) tot 100hz
ongeveer, dit pas ik wel nog aan bij afregeling
dus alles krijgt net de freq. door waarvoor het gemaakt is
tis ook ni omdat ge 70rms ter beschikking hebt dat ge die ten volle gaat gebruiken hé, hoe meer overschot aan power, hoe meer controle ge hebt op de componenten... (dermee da et meeste overpowered is bij mij )
Nuja, tga traag gaan want zoals gezegd heb ik meerder ICE projecten lopen
(en kben nog aan een nieuw setje velgen (of2) bezig )
en alles loopt via de EPX2 hé, daaruit wordt alles gefilterd en geprocessed en ge-equalized
op de versterkers zelf zou pas gedeeltelijk gaan, meeste amps beschikken niet over genoeg filtermogelijkheden (meestal heb je enkel een HPF of LPF filter der op dusja) bij een vol-actief systeem zoals het mijne hebt ge trouwens 100000 opties van afregelen enzo, wat het wel moeilijker maakt, maar eens klaar hoort het beter te klinken (en geeft meer voldoening)
iedereen kan een sub+amp in ne koffer smijten en wa aan de knopjes draaien (jammergenoeg zijn er iets te veel die da letterlijk nemen )
om een +- idee te geven: de tweeters worden pas ingezet vanaf 4khz
de mids spelen van rond de 250hz tot 4khz
de subkicks van een 100hz tot 250hz
en de sub zelf van 25hz (subsonic) tot 100hz
ongeveer, dit pas ik wel nog aan bij afregeling
dus alles krijgt net de freq. door waarvoor het gemaakt is
tis ook ni omdat ge 70rms ter beschikking hebt dat ge die ten volle gaat gebruiken hé, hoe meer overschot aan power, hoe meer controle ge hebt op de componenten... (dermee da et meeste overpowered is bij mij )
Nuja, tga traag gaan want zoals gezegd heb ik meerder ICE projecten lopen
(en kben nog aan een nieuw setje velgen (of2) bezig )
Life's a bitch, but one day I'm gonna fuck her! :twisted: 8)
~ 306 1.8 16v
~ 306 1.8 16v
-
- Berichten: 322
- Lid geworden op: do 27 dec 2007, 15:50
- Locatie: Borgloon
ik denk dat gij toch beter uwe ouwe 306 gehoude had want volgens mij gaat die nog maar even snel gaan als een 1.4 als dit er allemaal in zit :s en begin al ma bumpstops te kopen! "kw demperkes" zal niet meer helpen vrees ik
En zoals joske zegt, zonder motor die niet goed draaid ben je niks met al die ice (is mijn mening!)
En zoals joske zegt, zonder motor die niet goed draaid ben je niks met al die ice (is mijn mening!)
www.nikki-vanherck.be Studio/Rallyfotografie!
bumpstops zit er al 1cm op
ma alst te zwaar weegt zie ik wel wadak doe, iig NIET op stops leggen
Dien 1.4 ging veel voller kome
en er komt met den tijd mss nog een 306 bij hoor
(hdi?break?)
Ja em zuipt gwn ewa veel... probleem is dak bij de meeste dinge die nu nog gecheckt kunne worden hulp nodig heb...
dus tot die mense tijd hebbe hou ik me al wat met voorbereiding van ice bezig
om 1 of ander reden hebk nu alweer bena 200km mee nen halven tank... vorige keer was die 'leeg' op 270...
ma alst te zwaar weegt zie ik wel wadak doe, iig NIET op stops leggen
Dien 1.4 ging veel voller kome
en er komt met den tijd mss nog een 306 bij hoor
(hdi?break?)
Ja em zuipt gwn ewa veel... probleem is dak bij de meeste dinge die nu nog gecheckt kunne worden hulp nodig heb...
dus tot die mense tijd hebbe hou ik me al wat met voorbereiding van ice bezig
om 1 of ander reden hebk nu alweer bena 200km mee nen halven tank... vorige keer was die 'leeg' op 270...
Life's a bitch, but one day I'm gonna fuck her! :twisted: 8)
~ 306 1.8 16v
~ 306 1.8 16v