1991 - Peugeot 309 GTi16 - Joske
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
-
- Pug Driver
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Er is ondertussen aan de 309 niet veel meer veranderd.
Wel heb ik gisteren het laatste stukje van de rempuzzel ontvangen. De originele remkrachtbegrenzers op de achteras zijn dus nergens meer leverbaar, maar omdat ik toch op 1 of andere manier lastafhankelijke begrenzers wou zijn we een beetje gaan zoeken bij andere peugeotmodellen en die van de 306 gti kwam het dichtst in de buurt.
Enige verschil wat we tot nu toe gevonden hebben is dat er hier 4 aansluitingen aan wat betekend dat er maar 1tje zit, waar er bij de 309 nog op elke kant 1tje zat. En de bevestigingsbeugel is een beetje anders dus dat wordt een gaatje bijboren.
Remleidingen zullen vanachter dus een beetje anders moeten lopen maar niet zo een groot probleem.
Wel heb ik gisteren het laatste stukje van de rempuzzel ontvangen. De originele remkrachtbegrenzers op de achteras zijn dus nergens meer leverbaar, maar omdat ik toch op 1 of andere manier lastafhankelijke begrenzers wou zijn we een beetje gaan zoeken bij andere peugeotmodellen en die van de 306 gti kwam het dichtst in de buurt.
Enige verschil wat we tot nu toe gevonden hebben is dat er hier 4 aansluitingen aan wat betekend dat er maar 1tje zit, waar er bij de 309 nog op elke kant 1tje zat. En de bevestigingsbeugel is een beetje anders dus dat wordt een gaatje bijboren.
Remleidingen zullen vanachter dus een beetje anders moeten lopen maar niet zo een groot probleem.
-
- Pug Driver
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Vandaag toch nog maar wat verder gesleuteld. Achteras terug opbouwen zodat we de remleidingen kunnen maken. Het is allemaal nog maar provisoir in elkaar gestoken want ik moet nog altijd ergens nieuwe bouten gaan halen. In de faboryshop kunt ge alleen shoppen met een BTW-nr. Tot zover de zoektocht naar bouten met fijne schroefdraad, eigenlijk is gewone schroefdraad evengoed en da verkopen ze hier in t dorp zelfs
Achteras dus:
306 remkrachtbegrenzer, ietsje groter als de originele dus zal ik een gaatje moeten bijboren.
Zo gelijk hier op de foto hangt hem nie goed, zit maar met 1 schroefje vast, en dat is juist het schroefje dat een nieuw gat gaat moeten krijgen. (als ik afga op de foto's tenminste) Beugel moet mss ook nog wat aangepast worden, of er moet nog een nieuw plaatje geplooid worden waar de begrenzer aan de schokdemper vast zit.
Achteras dus:
306 remkrachtbegrenzer, ietsje groter als de originele dus zal ik een gaatje moeten bijboren.
Zo gelijk hier op de foto hangt hem nie goed, zit maar met 1 schroefje vast, en dat is juist het schroefje dat een nieuw gat gaat moeten krijgen. (als ik afga op de foto's tenminste) Beugel moet mss ook nog wat aangepast worden, of er moet nog een nieuw plaatje geplooid worden waar de begrenzer aan de schokdemper vast zit.
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
-
- Pug Driver
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Wa bouten ik nodig heb. Die van de achteras en het subframe, bijna allemaal M12x1.25 (verschillende lengtes)met rondellen en borgmoeren. en 2 borgmoeren voor die dikke bouten van de achterste schokdempers (M14x1,5 denk ik moet ik nameten)
Vandaag nog wat verder geknutseld. Benzinetank ligt bijna om de grond, moest alleen nog 3 leidingen losmaken maar toen ging de telefoon weer maar es. Dus das voor euh...
En dan heb ik naast de benzinetank ook nog roest gevonden, links en rechts kan ik zo aan de zijbalken binnekijken. T mag nu stoppen, want zo gaat het echt nie goed.
Morgen nog es uitvlooien hoe de laatste leiding naar de tank los moet, 3 overige was gewoon trekken.
Vandaag nog wat verder geknutseld. Benzinetank ligt bijna om de grond, moest alleen nog 3 leidingen losmaken maar toen ging de telefoon weer maar es. Dus das voor euh...
En dan heb ik naast de benzinetank ook nog roest gevonden, links en rechts kan ik zo aan de zijbalken binnekijken. T mag nu stoppen, want zo gaat het echt nie goed.
Morgen nog es uitvlooien hoe de laatste leiding naar de tank los moet, 3 overige was gewoon trekken.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
-
- Pug Driver
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Tja, foto's zeggen meer dan woorden.
Seffes effe naar Tongeren om de bouten van de achteras. Komt allemaal in orde.
We gaan nu eerst de achteras volledig afbouwen zodat we die aan de kant kunnen leggen en er niet elk moment over vallen. Dan langzaam beginnen met de auto te strippen.
Ik ga er mijn tijd voor nemen om zeker te zijn dat ik later alles ook weer terug in elkaar krijg.
Seffes effe naar Tongeren om de bouten van de achteras. Komt allemaal in orde.
We gaan nu eerst de achteras volledig afbouwen zodat we die aan de kant kunnen leggen en er niet elk moment over vallen. Dan langzaam beginnen met de auto te strippen.
Ik ga er mijn tijd voor nemen om zeker te zijn dat ik later alles ook weer terug in elkaar krijg.