advertentie Le Vin du Bâché reclame

2009 - Peugeot 207 CC - Nickn

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Nickn

Bericht door Nickn »

Vandaag ne keer naar een andere garage geweest ivm het gerammel in mijn dak, de persoon die er mee reed wist direct wat het was, ze hebben dat namelijk daar al eens voorgehad.

Het is de pomp rechts onderaan, in de koffer waar er drukverlies zit en die rammelt in zijn kas.

Al goed en wel maar nu komt de aap uit de mouw.

Door dat de auto verlaagd is gaan ze er een verzekeringskwestie van maken en wil mijn garage (waar ik hem gekocht heb) en de garage waar ik nu naar geweest ben (na dat ze met de andere garage gebeld hebben) er niets aan doen zolang de auto verlaagd is. Ze zeggen we willen wel maar we kunnen niet omdat de verzekerking niet zal betalen.

Ik kan hem terug op zijn originele poten zetten maar kben dan nog niet zeker of ze het gaan willen oplossen, naart schijnt moet den helft van den achterkant eraf om aan die pomp te graken en loopt het prijskaartje op tot rond de 1000€ :?

Ik heb nu 2 keuzes: ofwel laat ik het zo en leef ik met het gerammel ofwel zet ik hem terug origineel en hoop ik dat ze het willen herstellen (wat niet zeker is) :?
Romaric

Bericht door Romaric »

Je zit toch met een schroefkit? Je kan hem toch terug naar boven draaien?

De ene garage is natuurlijk de andere niet. Bij mij maken ze daar allemaal geen spel van. Ik geraakte overlaatst zelfs niet op hun brug :lol: .

Die pomp is niet kapot gegaan omdat je wagen verlaagd is hè.
Schonen uitvlucht van die mannen.
Nickn

Bericht door Nickn »

Jup zit idd met een schroefkit, kw varI maar of ik hem nu omhoog draai of niet, ze blijven janken dat er een schroefkit onder zit.

Ik had dit gerammel al zelfs toen ik nog met mijn originele vering reed, dit ook al gezegt maar ja ge kent da e, altijd op iets anders willen steken om het maar niet te moeten doen, die pomp is om mijn dak te laten werken, en als mijn auto in cabrio stand staat hoor je dit gerammel niet omdat er dan druk op die pomp zit en zo niet kan bewegen, eenmaal de auto in "coupe" stand staat vermindert de druk in die pomp (pistong) en begint gjil da spel te rammelen :roll:

Ik heb nu eens nen mail gestuurd naar de beide garages om te vragen hoe dit opgelost kan worden en of het mss zou helpen als ik mijn auto terug op zijn originele poten zet en alst probleem opgelost zou zijn verlaag ik hem terug.

Een hele bedoening voor zo iets stoms e, man man

Vandaag met goeie moed naar die garage geredn, kdacht, kga een afspraak maken dat ze het kunnen doen terwijl ik op verlof ben, ja min voeten, tis aan min rekker :x
dtm-driver

Bericht door dtm-driver »

Gewoon andere garage gaan...
Die gaan toch maar prutsen als ik dat zo hoor...

Is de verlaging gekeurd trouwens?
Kunt dat hun ook anders voorschotelen met het feit dat het goed gekerud is??

Vind het echt een belachelijke bedoeling!
Gelijk Romaric al zei al situaties gehad dat ik met extra oprijblokken de lage brug op moest :lol:
106 ON STEROIDS
Nickn

Bericht door Nickn »

Verlaging is nog niet gekeurd, kwas da maar van plan moest het echt nodig zijn.

Nu deze morgen telefoon gekregen van de garage waar ik hem gekocht heb, of ik eens langs wilde komen om nog eens over het probleem te praten. Ik heb na mijn werk direct naar de garage gereden.

De persoon die gebeld had naar mij heeft eens met mijn auto gereden, en dan effectief ook toegegeven dat die rammeling niet afkomstig kan zijn doordat ik met kw's rijd. => 1ste stap in de goeie richting :)

Met dat er in de andere garage waar ik onlangs geweest ben nog zo een geval bekend was van die pomp die rammelde in zijn kas hebben ze wsl met elkaar gebeld om dit probleem eens aan te kaarten => 2de stap in de goeie richting

Nadat we er mee gereden hadden heeft die persoon nog eens gekeken naar die pomp en hij zei ook van ja er zit idd speling op die pomp, we gaan eens contact opnemen met die andere garage om te zien wat zij ermee gedaan hebben => 3de stap in de goeie richting

Zegt ie plots, we kunnen het herstellen onder garantie, zolang we geen contact opnemen met peugeot....
Eenmaal er een inspecteur van peugeot zou langskomen en ziet dat de wagen verlaagd is ben je direct uw garantie kwijt

Indien je het ziet zitten kunnen we een afspraak maken om dit probleem in orde te brengen => 4de stap in de goeie richting

Dus op 8 september, de dag voor dat ik op reis naar egypte vertrek voor 2 weken :D mag ik hem binnen doen en hopelijk ben ik dan na lange tijd verlost van dat ambetant gerammel als ik mijn auto terug ga afhalen :D

Ik ging em zoiezo rond de 5 dagen kwijt zijn dus kon nu niet beter dan tijdens mijn verlof :lol:

De aanhouder wint e zeggen ze altijd, nu hopen dat het idd zo is :!:
peugeotfreak

Bericht door peugeotfreak »

ik denk niet dat als die van peugeot langs komt en de auto ligt op een regelementaire hoogte (11 cm bodem vrijheid) dat die daar moeilijk over kan doen
Nickn

Bericht door Nickn »

Nja kdacht ik dat ook maar in de garage zeiden ze van niet, gewoon om het niet te moeten herstellen.

Deze nacht de volle 10000 km's gehaald, kheb den auto van 3 april 09 :)

Afbeelding
Tom205304

Bericht door Tom205304 »

Die van Peugeot gaan juist wel alles doen om geen garantie te moeten geven, ik spreek uit ervaring en voor meer dan 1000 euro :?
Als die garage dat zo wil oplossen, niet twijfelen zou ik zeggen :wink:
If God is the answer, it must have been a stupid question ...
Nickn

Bericht door Nickn »

Ja idd, daarom dat ik een afspraak gemaakt heb voor 8 september, zoals gezegt hoop ik dan dat het eindelijk opgelost wordt,
al had ik wel liever gehad dat ze het in de andere garage gingen doen omdat ze het daar al eens gedaan hebben.

We zullen zien...
Nickn

Bericht door Nickn »

Na dat mijn dak hersteld is ga ik toch eens kijken voor andere velgskes, wat vinden jullie van deze?

Zijn wel weer 19", niet te verkrijgen in 18"
Afbeelding

zie link velg
http://velgencenter.nl/gbc2/components/ ... af2a7f.jpg

Zijn Genesis Strike High Gloss velgen.

Grtz Nickn
dtm-driver

Niet lelijk!
Beetje een moderne hockenheim :lol:
106 ON STEROIDS
Nickn

Bericht door Nickn »

Vandage auto terug gaan halen, met goede hoop daar toegekomen.

Het was van korte duur :?

Ja meneer, we hebben et probleem niet kunnen oplossen, we hebben alles gedaan wat we konden, we gaan nu eens contact opnemen met peugeot enz,...

Nen dikken pak zever, man man,
dtm-driver

Zelf zoeken geen optie?
106 ON STEROIDS
Black LIon 2 0 7
Contacteer:

Bericht door Black LIon 2 0 7 »

ja das zoals bij mijne het krakken van achter aan de koffer ik heb er mee leren leven
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

Nickn schreef:
Nen dikken pak zever, man man,
dat is geen zever, bij garantie gevallen is eigelijk de procedure dat de garage maar 3 kwartier de tijd krijgt om een diagnose te stellen, is het probleem dan nog niet gevonden moet er verplicht contact opgenomen worden met de help desk, de tijd na dat kwartier wordt anders niet terug betaalt...

@ black lion, al eens je kofferslot laten vervangen? de haak waar je koffer inhaakt, best deze van een CC plaatsen, die zijn versterkt :wink:
Gesloten

Terug naar “20x”