309 of 301 van Scoops-shop tot product
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
309 of 301 van Scoops-shop tot product
Mss nog wat vroeg, maar eerste berichtgevingen duiken op.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
-
- Pug Driver
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
[u]Auto55.be[/u] schreef:Peugeot zit in de problemen met de benaming van z'n modellen. Traditioneel wordt een model er aangeduid door een eerste cijfer, dat staat voor z'n plaats binnen het gamma, gevolgd door een nul, gevolgd door de productgeneratie. Zo hebben we bijvoorbeeld achtereenvolgens de Peugeot 306, 307 en 308 gehad. De recente wildgroei aan modellijnen noopte Peugeot al tot het introduceren van producten met twee nullen in het midden, zoals de 3008 en 5008. Iets waar de eigenzinnig gelijnde Coupé op basis van de 308 ook weer niet in paste en waarvoor de Fransen een lettercombinatie -RCZ- kozen.
De beschikbaarheid van extra cijfercombinaties is niet alleen een probleem bij nieuwe modellen. Ook bestaande productlijnen raken uitgeput. De opvolger van de 308 heet logischerwijs 309, maar die bestond al eerder. Dat was nota bene een model dat eigenlijk als Talbot ontwikkeld was, maar op het laatste moment een leeuw op de motorkap gekleefd kreeg. Niet meteen een inspirerende auto en hoewel Peugeot er van 1985 tot begin jaren negentig ruim 1,6 miljoen exemplaren van verkocht, wil het er liever niet aan herinnerd worden. De oplossing? Meer echte modelnamen, zoals de RCZ. De beslissing is nog niet gevallen, maar de Franse directie overweegt alvast een herdoop voor de 308-opvolger.
-
- Pug Driver
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Dit zijn de eerste foto's van de opvolger van de Peugeot 308. De wagen zou in 2013 uitkomen en mogelijk de naam '301' krijgen.
De wagen die hier bij tests nabij de Frans-Spaanse grens gespot werd, maakt gebruik van het koetswerk van een pre-facelift van de huidige 308.
De wagen zal het platform van de Citroën C4 en DS4 gebruiken. De wagen wordt korter, breder en lager dan de 308.
De 308 zou ten opzichte van zijn voorganger minder moeten wegen en een kwaliteitsvoller interieur met meer opbergvakken krijgen.
Qua motoren valt er te rekenen op het gamma nieuwe driecilinders die ook in de 208 zullen komen.
301?
Volgens sommige media zou de wagen niet 309 maar 301 gaan heten; de naam 309 ligt nog te vers in het geheugen (jaren '90), terwijl de naam 301 voor het laatst in de jaren '30 gebruikt werd, luidt de redenering.
-
- Pug Driver
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Schone lei voor de Peugeot 301
Peugeot neemt volgend jaar afscheid van de 308. Maar wat komt daarna? De naam 309 is al eens gebruikt in het verleden. We houden het voorlopig maar even op 301. En die nieuwe middenklasser, gooit het over een geheel andere boeg.
In de Zweedse sneeuw test Peugeot met een prototype voor de 301, die we in 2013 verwachten. Dit jaar is de spotlight gereserveerd voor de 208. De vernieuwingen van die kleine ten opzichte van de 207, kun je ook in de nieuwe middenklasser verwachten. Peugeot maakt ‘m kleiner en lichter dan zijn voorganger – en dat lijkt ons een verstandig idee.
Dit prototype gaat schuil onder een verzaagde 308-koets. Als we goed kijken zien we een kortere wielbasis en een grotere spoorbreedte. Uiteindelijk wordt de 301 gebouwd op het zelfde platform als de C4 en DS4 van Citroën.
Het motorenaanbod gaat ook op de schop. Reken er maar op dat de basismotoren de driecilinders zijn die debuteren in de 208 en later doordruppelen in het gehele PSA-programma. Ook verwachten we een hybride-diesel, zoals die ook te vinden is in de 3008 en de 508. Die zal in de smaak moeten vallen bij de liefhebbers van lage bijtelling. En wie is dat nou niet?
Het uiterlijk wordt een kruising tussen de SR1 concept car en de 208. Verder verwachten we op termijn natuurlijk weer een hele modellenfamilie. Dan hebben we het over een drie- en vijfdeurs, een stationwagen en natuurlijk een CC.
Bron: Autoweek.nl
Peugeot neemt volgend jaar afscheid van de 308. Maar wat komt daarna? De naam 309 is al eens gebruikt in het verleden. We houden het voorlopig maar even op 301. En die nieuwe middenklasser, gooit het over een geheel andere boeg.
In de Zweedse sneeuw test Peugeot met een prototype voor de 301, die we in 2013 verwachten. Dit jaar is de spotlight gereserveerd voor de 208. De vernieuwingen van die kleine ten opzichte van de 207, kun je ook in de nieuwe middenklasser verwachten. Peugeot maakt ‘m kleiner en lichter dan zijn voorganger – en dat lijkt ons een verstandig idee.
Dit prototype gaat schuil onder een verzaagde 308-koets. Als we goed kijken zien we een kortere wielbasis en een grotere spoorbreedte. Uiteindelijk wordt de 301 gebouwd op het zelfde platform als de C4 en DS4 van Citroën.
Het motorenaanbod gaat ook op de schop. Reken er maar op dat de basismotoren de driecilinders zijn die debuteren in de 208 en later doordruppelen in het gehele PSA-programma. Ook verwachten we een hybride-diesel, zoals die ook te vinden is in de 3008 en de 508. Die zal in de smaak moeten vallen bij de liefhebbers van lage bijtelling. En wie is dat nou niet?
Het uiterlijk wordt een kruising tussen de SR1 concept car en de 208. Verder verwachten we op termijn natuurlijk weer een hele modellenfamilie. Dan hebben we het over een drie- en vijfdeurs, een stationwagen en natuurlijk een CC.
Bron: Autoweek.nl