Deze topic moet hoognodig nog eens afgestoft worden :p
De winterperiode is al weer een tijdje aangebroken en dan kunnen de nodige updates niet lang uitblijven...
Een tijd geleden heb ik weer het hele interieur uit de wagen gestript, wegens updates en reparaties aan het exterieur.
Van de gelegenheid gebruikt gemaakt om ook de audio weer eens aan te pakken.
Allereerst waren de deurpanelen aan reparatie toe. Vanwege de hitte deze zomer was van de inzetstukken in de panelen, de lijm beginnen lossen.
Deze hebben we voorzichtig verwijderd, schoongekrabd en geschuurd en vervolgens weer gefixeerd met warme lijm en verder vastgezet met 2 componentenlijm deze keer. Hopelijk zullen ze nu wel bestand zijn tegen het warmere weer
Ik was van plan om de voorste panelen een volledige makeover te geven, maar dat zal nog een tijdje moeten wachten, vanwege andere uitgaven
Daarna was het de beurt aan de speakerkabels.
Begin dit jaar had ik reeds 2 speakerkabels doorgetrokken naar mn deuren, om de voorste kicks aan te sturen (slechts 1 kabel werd gebruikt, met de 2 kicks in serie in iedere deur) en de mid werd aangestuurd via de originele bekabeling.
Dat kon natuurlijk zo niet langer
Naar iedere deur werden dus nog 2 extra speakerkabels bijgetrokken, zodat alle speakertjes mooi hun eigen kabeltje hebben (zoals het hoort). In de panelen zal nog een gat worden bijgeboord, indien mogelijk, om nu ook plaats te geven aan de tweeters. Zo heb ik dus een volledige 3wegs op zn eigen passief filtertje en wordt de 2e kick aangestuurd door een ander filter en gaan vervolgens de 2 filters parallel op de amp geschakeld worden.
Nu heb ik dan op dat filter nog 2 uitgangen over van de mid en tweet, dus heb ik ineens ook al naar de A-stijlen telkens 2 kabels bijgetrokken, om in de toekomst ook daar nog wat speakergeweld te voorzien.
Daarna heb ik alle kabels mooi gelijk geknipt, gemerkt en alle linkse en rechtse kabels bij elkaar genomen en voorzin van snakeskin om ze vervolgens mooi in de linkerkabelgoot weg te steken.
Tot zo ver dus de kleine update aangaande de audio.
Ik heb momenteel reeds alle stukken liggen om de JBL bak uit de koffer te halen en ik hoop dan half januari aan de slag te gaan met de nieuwe kofferinbouw