een Peugeot 305 GL phase II uit 1986 met 116000km.
De motor is een oldfashion 1.3, 4 vitesse uit een 305 phase I, onder Peugeot kenners ook wel de XL5 motor genaamd.
chassisnummer: VF3581M0109681673
VF3 = Peugeot
581 = 305
M = Berline (sedan), (E=Break, U=Break Service)
01 = 1290 cc XL5-motor in 'basis'-uitvoering.
dit zijn dus de van XL3/XL3S afgeleide motoren, met de versnellingsbak er onder, beide door dezelfde motorolie gesmeerd. Met het enige verschil dat de koppeling van een XL3/XL3S hydraulisch is, en bij een XL5/XL5S is deze mechanisch.
In 305 phase II werd echter meestal de XU/XUD motor geleverd. Bij mij dus niet


De wagen staat in volledig originele staat.
Toen hij nieuw was heeft hij onderaan een behandeling tegen roest gehad dus is onderaan keihard, voor de rest een paar kleine oppervlakkige plekjes.
belangrijkste minpunten:
* rechts achteraan klein deukje ( valt niet op als je het niet weet)
* enkele kleine scheurtjes in de deurbekleding van bestuurder en passagier, rest van het interieur is wel in mooie staat zonder beschadigingen.
zijn onlangs vervangen:
* nieuw contact + nieuwe starter
* 4 nieuwe banden
* enkele kleinigheden zoals: ( nieuwe remblokken, nieuwe ruitenwissers, achterlichten, ...)






plannen:
* De wagen wordt eind januari 25jaar, dus dan wordt hij onmiddellijk ingeschreven als oldtimer.
* originele Blaupunkt Ludwigshafen radio terugplaatsen
* gele koplampen
* carrosserieschade bijwerken
* koetswerkbehandeling
* verlagen
* 16" velgen