Na donderdag een dagje rondcruisen in de Ardennen had ik gisteren een halve dag verlof om naar Zandvoort te gaan.
PeugeotGTIclub had daar nl hun jaarlijkse Tracktime tussen 17 en 19u. Net als vorig jaar ben ik even gaan kijken. Een beetje "netwerken" en de "interclubcontacten" onderhouden zoals ze dat noemen. (lees: wa flauwe zever vertellen en 's avonds lekker gaan eten

)
Ondertussen had ik van Arnold en Eelko al bericht gekregen dat ze dit jaar niet genoeg auto's hadden. Even getwijfeld en gewacht op het allerlaatste moment (er kwamen zo nog wat mensen af), maar uiteindelijk toch een aantal €€€ aan de organisatie gegeven. Joske mocht geschiedenis schrijven.
Eerste paar rondjes gingen nogal euh traag

. Ik kende de weg nie.

Van elke GTI die mij voorbij reed een beetje opgestoken en na een rondje of 4 ging het al beter. Na 20min effe binnengekomen om de eerste kick wat te laten koelen. Daarna ingestapt bij Cees-Jan in zijn 306 T16. Pfuuuuhhhw, da ging hard.
Rond 18u15 zelf nog effe de baan opgegaan, maar wegens een 1.9 8v die de geest gaf op t recht stuk een rode vlag. Na de rode vlag nog een kwartiertje de RCZ los gelaten. Dit maal de ESP uitgezet en zowaar bij het uitacceleren van sommige bochten moesten de "standaard" gtitjes mijn dieselboot voor laten.
Achteraf nog een paar keer de vraag gekregen welke motor er in de RCZ lag. Ik was ongeveer de stilste auto die op t rechtstuk aan de baancommisarissen voorbij "zoefde".
Ik hoop dat er in de loop van de week wat filmkes of actiefoto's opduiken als "bewijs".