Ondertussen weer heel wat gebeurd met de wagen.
Er zit een nieuwe distributieriem in de wagen en waterpomp. Heeft een groot onderhoud gehad en alles ging goed tot een paar weken later:
Plots hoorde ik een "klak" bij het draaien, eerst was dit enkel naar links draaien, maar hoe meer ik verder reed, hoe erger dit werd.
Dus dan maar naar men werk weer gereden om te zien wat het was.. Wagen op de brug gezet en bleek dat het van uit de boite kwam.
Dan op zoek gegaan naar een reserveboite.. Die gevonden bij Degroote in Oostkamp voor een redelijke prijs. Die laten steken en ook een nieuwe ambriage, maar als we aan de wielen draaiden als die op de brug stond hoorde je telkens weer een "klak". Maar als we met de wagen reden, hoorde je niets.
Alles goed en wel en er zaten ook 2 nieuwe riempjes op nog, tot ik naar huis reed en plots hoorde dat er een riem af en toe tsjiepte..
De volgende dag terug naar men werk geweest en het riempje laten aanspannen en alles was weer in orde, nuja, dat dachten we.
Tot ik die avond terug naar huis wou, zachtjes aanzette en telkens weer een "klak" hoorde.. Dat zal dus de cardan zijn die ook iets heeft gekregen door die boite..
De wagen vandaag terug omhoog gezet op de brug en blijkt dat er in de cardan een veertje gebroken was.. Die opnieuw geplaatst en nu terug naar huis gereden en alles is weer in orde.. Hopelijk blijft dit nu zo, want het blijft nogal oplopen de kosten.
Alleen heb ik wel nog dat als ik 90-100 rij, de wagen wat schud, maar ik vermoed dat dat komt doordat men Cyclone velg linksvoor niet meer 100% recht is.
Eens een andere velg plaatsen en zien of ik het nog heb en als het door die velg komt, op zoek naar een Cyclone velg