advertentie Garage Kenens reclame

2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

607

Moderator: P-unit

dtm-driver

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door dtm-driver »

Pfff ge zou depri worden voor minder...

En ik maar klagen dat ze doempt....
Mja komt ervan als ge her en der de uitlaatklem raakt :mrgreen:
Zal er wel nie meer goed opzitten...
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

juist van de garage terug: turbo normaal, druk normaal, egr klep werkt, luchtmassameter ook, gaspositiesensor ook... enfin alles binnen de normale waardes.

net dan maar testsritje gaan doen met de smartphone en de bluetoothdiagnosestekker ingestoken: 0 tot 100 in 17.4 seconden. Verschillende malen geprobeerd en ik blijf altijd rond die tijd steken, daar waar ik in de winter nog een mooie 11 seconden reed. De app maakt ook een schatting van het aantal pk's dat ge ter beschikking hebt: een schamele 80 pk is de schatting...

Vrijdag de 13de gaat ze binnen :mrgreen:
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

Luchtmassameter, zou het niet kunnen dat die last heeft van "de olie" van uwe luchtfilter?
Ik heb daar vroeger al meer over gelezen dat luchtmassameters last zouden hebben van de onderhoudsolie van luchtfilters. :)
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

steekt juist een nieuwe in en die is 1.5 maand oud. De oude had er geen last mee trouwens...
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

nog een update...

't is gemaakt. Wesly heeft in de garage naast me gezeten met de laptop. En hoewel de computer de juiste waardes aangaf, gaf wesly toch aan dat er toch iets met de lmm kon zijn want die zat te dicht naar zijn goesting bij de waardes als deze niet aangekoppeld zou zijn.
Alles nog eens uiteengehaald: gloeidraadjes waren goed, maar ik merkte wel een lichte aanslag op het middelste plaatje (en dat is maar 8mm breed en 1.5 tot 2 mm hoog). Met ontvetter proberen proper te maken, maar de aanslag bleef. Dan maar een wattenstaafje in een tube met metaalpolish gestoken (maar heeeeeeeeel klein beetje opgedaan) en dat plaatje maar beginnen te polijsten tot het mooi terug blonk. Terug gestoken en wonder boven wonder alles werkt weer naar behoren. Vermogen is volledig terug, geen schokken meer bij het optrekken. Blijkbaar heeft mister-auto (waar ik de lmm gekocht heb) me een exemplaar opgestuurd dat al niet meer zo jong was en waarschijnlijk met klammige lucht in aanraking is geweest. De auto rijdt nu even goed zoals die uit de fabriek komt en dat is eerlijkheidshalve al een hele tijd geleden.
Ge kunt het steken op de luchtfilter, maar de auto had het ook al ervoor. Het steken van de andere luchtfilter heeft het probleem een tijd opgelost tot het tijd was voor een nieuwe lmm een dikke maand geleden. Bij de gloeidraadjes van de oude was het koper van het draadje zichtbaar (maw de chroom beschermlaag was weggebrand). Bij het steken van de nieuwe heb ik geen verschil opgemerkt, maw deze was dus al niet goed (lees niet proper).
Ongelooflijk hoe zo'n klein stukje metaal zoveel miserie heeft veroorzaakt. Waarschijnlijk gaf die dan ook verkeerde waardes door naar de EGR waardoor die te lang en teveel bleef openstaan.

Bij het openen van de motorkap (nadat ik van de garage terugkwam) had ik ook nog een irritante zoem die maar bleef aanhouden, ook al stond de auto stil. Totaal vergeten dat ik in het terugrijden de obdII bluetooth stekker nog in de diagnosepoort had steken. Bij het laatste testritje aan gedacht en uitgetrokken: gezoem weg.

Crap dus, maar ik ben toch blij dat het opgelost is geraakt. Morgen naar de garage bellen en zeggen dat de afspraak van vrijdag de 13de verlopig niet doorgaat.
dtm-driver

Amai amai... Maar gied dat de Wes zijn eigen goesting doet :-D
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

ik ben heel blij dat Kenens uitstekende mechaniekers heeft. En niet te beroerd zijn om uit te leggen hoe het nu juist zit.
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

den oude lmm:

Afbeelding

Afbeelding

't is dus het metalen plaatje op de 'stick' wat geoxydeerd was
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

alé daar moet ik al nemeer van wakker liggen dan :mrgreen:
dtm-driver

Zo schrik dat ik aan u kunnen twijfelde? Mah mah Wes... Toch nie nodig:-)

Any way, dat het aan zoiets kleins/stoms kan liggen :shock:
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

vandaag gaan betalen: 34€. En da's eerlijk gezegd geen geld. Als ge ziet wat andere garages vragen om de auto aan de laptop te hangen (ik heb al prijzen van 180€ gehoord) heb ik niet alleen dat gekregen maar ook wesly naast mij die de data van de wagen al rijdend interpreteerde.

Afspraak van vrijdag is afgezegd en nieuwe gemaakt. De roest aan de voorvleugels en de kofferklep wordt hersteld op kosten van peugeot. Ik laat dan de motorkap, voor- en achterbumper, alsook de twee achterste zijvleugels ook herdoen. Teveel schade op door anderen aangebracht. Ik ga zien dat die al terug mooi strak staan en waar nodig in de grondlak zodat de carrossier enkel nog maar moet spuiten en niets meer.
Donny
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Donny »

vind ik leuk
peugeot-gek
Pug Driver

Bericht door peugeot-gek »

nice zo
dtm-driver

Super service dus... Nice!

Valt mee in prijs amai...

Pa moest bij lancia afspraak maken voor aan de laptop te hangen. En dan was 100euro ofzoiets... Nog niet opgelost
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

kwaliteit kost geld e :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “60x”