Hallo,
Ik wil de banden van m'n partner verwisselen en moet dus de auto opkrikken.
Op zich geen probleem want ik weet de 4 krikplaatsen wel zijn maar om veilig te werken wil ik de auto op assteunen plaatsen. Men schrijft dat wel overal maar waar moet ik die dan plaatsen?
Probleem: De assteun plaatsen kan dus niet op de aangewezen plaatsen omdat de krik daar staat natuurlijk!
Vooraan lijkt me de plaats waar de ophangingsarm aan het subframe hangt wel een goede plek voor de rolkrik maar achteraan zie ik geen mogelijkheden.
Op de dwarsbalk tussen de wielen hang namelijk een sticker op dat met daar niet mag opkrikken...
Mag ik de auto gewoon opkrikken op de aangegeven plaatsen van het boekje en dan een assteun zo dicht mogelijk tegen de krik aan zetten. Dan de krik laten zakken en de andere kant doen of niet?
Ik zou die naad niet willen plooien of andere schade toerichten.
Bij m'n oudere partner kan ik de steunen gewoon onder de vaste as plaatsen achteraan maar de nieuwe heeft onafh. ophanging.
Alvast bedankt!
Opkrikken peugeot partner tepee 2009.
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: Opkrikken peugeot partner tepee 2009.
waarom zou u met assteunen werken om een wiel te wisselen? Je zet je bouten een slagje los, krikt de wagen op, draait het wiel los en wisselt dit met het andere wiel... bouten vastzetten, krik laten zakken en de bouten (kruislings) nog eens aantrekken
Re: Opkrikken peugeot partner tepee 2009.
Hallo,
Ik ga de banden van voor naar achter wisselen dus moet 2 wielen tegelijkertijd van de grond hebben.
Men schrijft echt overal om nooit te betrouwen op een krik alleen en dus een steun te plaatsen dus vraag ik me af hoe dat dan moet want dat vind je nergens
Trouwens op een oprijbrug moeten ze toch ook ergens steunen kunnen plaatsen om de wielen van de ramp te krijgen....
Als het niet mag op de dwarsbalk achteraan ( hangt een sticker op) waar dan wel?
Ik ga de banden van voor naar achter wisselen dus moet 2 wielen tegelijkertijd van de grond hebben.
Men schrijft echt overal om nooit te betrouwen op een krik alleen en dus een steun te plaatsen dus vraag ik me af hoe dat dan moet want dat vind je nergens
Trouwens op een oprijbrug moeten ze toch ook ergens steunen kunnen plaatsen om de wielen van de ramp te krijgen....
Als het niet mag op de dwarsbalk achteraan ( hangt een sticker op) waar dan wel?
Re: Opkrikken peugeot partner tepee 2009.
koop u zo'n grotere krik. Kost maar een euro of 30. Auto staat veel stabieler en de krik ook.
Re: Opkrikken peugeot partner tepee 2009.
Zo eentje heb ik liggen hoor, de assteunen zaten er zelfs bijjurgen_s schreef:koop u zo'n grotere krik. Kost maar een euro of 30. Auto staat veel stabieler en de krik ook.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: Opkrikken peugeot partner tepee 2009.
je mag zo een assteun plaatsen onder de bouten van je subframe, waar je subframe op het chassis geschroefd zit. achteraan mag je de steunen plaatsen onder de as, maar onder de schotels van de spiraal veren. Kan wel zijn dat er een plastiek opgeklikt zit...
Re: Opkrikken peugeot partner tepee 2009.
Daar zin inderdaad een plastiek op. Bedankt voor het antwoord
Ik veronderstel dat ik ook op die plaatsen mag krikken en dan de steunen op de 'originele' kirikpunten mag zetten.
Zo moet ik niet onder de auto kruipen om de assteun te zetten onder het subframe met enkel de krik als veiligheid.
Ik veronderstel dat ik ook op die plaatsen mag krikken en dan de steunen op de 'originele' kirikpunten mag zetten.
Zo moet ik niet onder de auto kruipen om de assteun te zetten onder het subframe met enkel de krik als veiligheid.