1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
Moderator: P-unit
Re: 1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
sjieke dinges
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
Ingewikkeld
HTG van wagen ( leeg gewicht auto + max lading) + HTG gewicht van remork samen mogen niet hoger zijn dan 3500kg voor rijbewijs B., anders BE, behalve als u rijbewijs hebt van voor 1989, dan is het 4250kg met rijbewijs B.
Dan moet u er nog rekening mee houden, hoeveel mag de wagen trekken, + hoeveel wegen remork + lading samen.
Als ze u tegen houden, en u zit er 30kg over, dan krijgt u gewoon proces, is het meer, dan begint de ellende met aanslaan, herkeuringen enz....
Als bv die remork van Koeneke HTG had van 2700gk, dan maakt het niet uit of hij leeg is of geladen, 2700 + HTG wagen hoger dan 3500 (of 4250) rijbewijs be is dan nodig.
HTG van wagen ( leeg gewicht auto + max lading) + HTG gewicht van remork samen mogen niet hoger zijn dan 3500kg voor rijbewijs B., anders BE, behalve als u rijbewijs hebt van voor 1989, dan is het 4250kg met rijbewijs B.
Dan moet u er nog rekening mee houden, hoeveel mag de wagen trekken, + hoeveel wegen remork + lading samen.
Als ze u tegen houden, en u zit er 30kg over, dan krijgt u gewoon proces, is het meer, dan begint de ellende met aanslaan, herkeuringen enz....
Als bv die remork van Koeneke HTG had van 2700gk, dan maakt het niet uit of hij leeg is of geladen, 2700 + HTG wagen hoger dan 3500 (of 4250) rijbewijs be is dan nodig.
Re: 1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
yep, volledig juist donny. Het is niet wat er op staat van gewicht, wel wat je in theorie mag trekken.
Re: 1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
Onze Vitara weegt 1625kg, mag 2 ton trekken en de HTG van de remork was 1850 kg dus ik zie geen probleem in mijn geval... Of zie ik het fout? In ieder geval ik ben onderweg 2x voorbijgestoken door een Nederlandse politieauto en die hebben me toch niet tegengehouden... En o ja met een aanhangwagen mag je ook maar max 90km/u rijden hé, niet vergeten.
Re: 1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
het leeggewicht van de vitara is van tel, niet als die al zijn vloeistoffen heeft gekregen.
Maar kom, we gaan hier niet zitten neuten over wat kilo's. Feit is dat je beter maar kan zien dat je in orde bent als je aan zulke onderneming begint.
Maar kom, we gaan hier niet zitten neuten over wat kilo's. Feit is dat je beter maar kan zien dat je in orde bent als je aan zulke onderneming begint.
Re: 1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
Ja nu ik dit zo allemaal lees denk ik dat we maar beter in orde zijn met alles want ze kunnen beginnen zagen over het minste precies.
Re: 1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
Om toch even te zagen, het zijn de mtm's die tellen
Stel als de vitara mtm heeft van 1900kg en remorque 1850kg, dan zit ge al boven 3,5 ton
Ge zou zelfs niet met lege remork achter de vitara mogen rijden dan met rijbewijs b omdat de mtm waardes van toepassing zijn
Stel als de vitara mtm heeft van 1900kg en remorque 1850kg, dan zit ge al boven 3,5 ton
Ge zou zelfs niet met lege remork achter de vitara mogen rijden dan met rijbewijs b omdat de mtm waardes van toepassing zijn
Re: 1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
inderdaad, maar voor de berekening van de 3.5 ton moet je het leeggewicht van de auto in rekening nemen: dus leeggewicht auto moet groter zijn dan de mtm van de aanhangwagen. Daar komt dan natuurlijk nog bij dat je moet zien of de auto zoveel mag trekken natuurlijk.
Re: 1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
neenee voor de 3.5 ton is het de beide MTMs...
ik heb heel die bereking moeten maken voor de caravan.
Zal eens vergelijken met Megane <-> Defender
MTM caravan = 1290 kg > leeggewicht Megane = 1300kg
Ok rijbewijs B
MTM caravan =1290 kg + MTM megane = 1779 kg = 3069 kg
Ok voor rijbewijs B
MTM caravan = 1290 kg > leeggewicht Defender = 1940kg
OK rijbewijs B
MTM Caravan = 1290kg + MTM defender = 3050 kg = 4340 kg
niet ok rijbewijs B
Dus hoe onnozel het ook klinkt... met den def mocht ik eigenlijk de caravan niet trekken. Terwijl puur op gewicht (we zullen de motorische kant maar even buiten beschouwing laten ) de defender toch veiliger is om zoiets mee te trekken...
ik heb heel die bereking moeten maken voor de caravan.
Zal eens vergelijken met Megane <-> Defender
MTM caravan = 1290 kg > leeggewicht Megane = 1300kg
Ok rijbewijs B
MTM caravan =1290 kg + MTM megane = 1779 kg = 3069 kg
Ok voor rijbewijs B
MTM caravan = 1290 kg > leeggewicht Defender = 1940kg
OK rijbewijs B
MTM Caravan = 1290kg + MTM defender = 3050 kg = 4340 kg
niet ok rijbewijs B
Dus hoe onnozel het ook klinkt... met den def mocht ik eigenlijk de caravan niet trekken. Terwijl puur op gewicht (we zullen de motorische kant maar even buiten beschouwing laten ) de defender toch veiliger is om zoiets mee te trekken...
Re: 1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
zeg ik toch ook
maar ge moet niet enkel rekening houden met die mtm van de auto maar ook met het leeggewicht. Dat MOET hoger zijn dan de mtm van de aanhangwagen.
maar ge moet niet enkel rekening houden met die mtm van de auto maar ook met het leeggewicht. Dat MOET hoger zijn dan de mtm van de aanhangwagen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
Echte soep is het.
Constructeurs geven ook het max gewicht op dat een wagen mag trekken.
dacht bv 308 fase1 5d 2.0HDi 1700kg, 1.6 een stuk minder.
Nog een topic over dit onderwerp, mss hier beter in doorgaan en hier Jonas zijn 204 te bewonderen
http://www.peugeotforum.be/viewtopic.php?f=25&t=13921
Constructeurs geven ook het max gewicht op dat een wagen mag trekken.
dacht bv 308 fase1 5d 2.0HDi 1700kg, 1.6 een stuk minder.
Nog een topic over dit onderwerp, mss hier beter in doorgaan en hier Jonas zijn 204 te bewonderen
http://www.peugeotforum.be/viewtopic.php?f=25&t=13921
Re: 1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
Ja want we wijken volledig af, BOT naar Jones zijn 204.
Re: 1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
ik leer bij en ik heb een chauffeur gevonden
dus voor mij geen probleem.
ik heb zelfs ooit op een nederlands forum gelezen dat er een bepaalde type 205 was (weet niet meer precies welke) en die mocht , volgens de papieren van de wagen zelf!!, meer trekken dan zijn eigen mtm. (dacht wel dat hij vanaf een bepaald gewicht dan geremd moest zijn, ma toch )
mss was het vroeger anders maar als je logisch nadenkt is dit toch levensgevaarlijk?
dat je een remorque/caravan van pak weg 1200kg achter een 205 hangt die 850kg weegt.
maar kom, vroeger deden ze wel meer van die stoten
ik heb trouwens al een nieuwe tankdop gevonden voor de 204, want de huidige waren geen sleutels van en is geforceerd met een schroevendraaier.
nieuw en in originele peugeot verpakking zelfs
dus voor mij geen probleem.
ik heb zelfs ooit op een nederlands forum gelezen dat er een bepaalde type 205 was (weet niet meer precies welke) en die mocht , volgens de papieren van de wagen zelf!!, meer trekken dan zijn eigen mtm. (dacht wel dat hij vanaf een bepaald gewicht dan geremd moest zijn, ma toch )
mss was het vroeger anders maar als je logisch nadenkt is dit toch levensgevaarlijk?
dat je een remorque/caravan van pak weg 1200kg achter een 205 hangt die 850kg weegt.
maar kom, vroeger deden ze wel meer van die stoten
ik heb trouwens al een nieuwe tankdop gevonden voor de 204, want de huidige waren geen sleutels van en is geforceerd met een schroevendraaier.
nieuw en in originele peugeot verpakking zelfs
Re: 1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
ale ze is thuisgeraakt
nadat Axel zen HAS'je geen zin meer had, ik gebeld naar die kerel dat ik die remorque nie kon en mag trekken.
Had hij nog zo'n oude Mercedes takelwagen staan voor rijbewijs B.
Ikke gelukkig dus vertrokken.
Heb ik mij dat beklaagd.
Da ding had maar 5 vitessen omdat er een goedkope boite was ondergehangen, met gevolg, 90 per uur aan +-4000/4200 tr./min.
Geen radio om het geluid te compenseren.
De chaufage die vol op het heetste stond. die kon ge niet meer verzetten want die schakelaars waren kapot en mocht ook niet, anders ging hij chaufferen.
de stuurkogels waren ook op zei hem. het stuur kon ge zowel links als rechts 1/8 van een omwenteling draaien en nog bleef die rechtdoor rijden. tot da ge spoorvorming had, dan was het precies rally rijden met aan de stuur te draaien.
dus rijden met alle 2 de ramen open, chauffage op zen heetst, ne motor die ligt te janken en een stuur dat niet draait
uiteindelijk met da spel nog in panne beland (al een geluk dat de 204 al thuis in de garage stond), alle (ja allemaal) - kabels van de batterij losgekomen, over de grond gesleept en die bevestigingsogen weg.
1 kabel tegen de + van de starter gekomen = starter volledig opgebrand.
natuurlijk in de camionette geen materiaal. wil ik bellen, wat had je gedacht, gsm plat en daar stonden we in de polders.
resultaat: ik heb da spel der laten staan, heb de bus naar huis gepakt, heb gebeld naar die flippo da zijn camionette daar staat met panne en dat de sleutels in de wielkast liggen, hij mag er zijne plan mee trekken.
maar we zijn veilig thuis, zowel ik als de 204
foto's zal iets voor mss vanavond zijn en anders maandag.
nadat Axel zen HAS'je geen zin meer had, ik gebeld naar die kerel dat ik die remorque nie kon en mag trekken.
Had hij nog zo'n oude Mercedes takelwagen staan voor rijbewijs B.
Ikke gelukkig dus vertrokken.
Heb ik mij dat beklaagd.
Da ding had maar 5 vitessen omdat er een goedkope boite was ondergehangen, met gevolg, 90 per uur aan +-4000/4200 tr./min.
Geen radio om het geluid te compenseren.
De chaufage die vol op het heetste stond. die kon ge niet meer verzetten want die schakelaars waren kapot en mocht ook niet, anders ging hij chaufferen.
de stuurkogels waren ook op zei hem. het stuur kon ge zowel links als rechts 1/8 van een omwenteling draaien en nog bleef die rechtdoor rijden. tot da ge spoorvorming had, dan was het precies rally rijden met aan de stuur te draaien.
dus rijden met alle 2 de ramen open, chauffage op zen heetst, ne motor die ligt te janken en een stuur dat niet draait
uiteindelijk met da spel nog in panne beland (al een geluk dat de 204 al thuis in de garage stond), alle (ja allemaal) - kabels van de batterij losgekomen, over de grond gesleept en die bevestigingsogen weg.
1 kabel tegen de + van de starter gekomen = starter volledig opgebrand.
natuurlijk in de camionette geen materiaal. wil ik bellen, wat had je gedacht, gsm plat en daar stonden we in de polders.
resultaat: ik heb da spel der laten staan, heb de bus naar huis gepakt, heb gebeld naar die flippo da zijn camionette daar staat met panne en dat de sleutels in de wielkast liggen, hij mag er zijne plan mee trekken.
maar we zijn veilig thuis, zowel ik als de 204
foto's zal iets voor mss vanavond zijn en anders maandag.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 1973 - Peugeot 204 1.1 - Jones
het voornaamste dat ze thuis.
veel plezier met de restauratie.
veel plezier met de restauratie.