ik zal mij zelf even voorstellen. mijn naam is Jaap en rij al 14 jaar peugeot.
ik heb 14 jaar met een 406 2.0 hdi gereden(bouwjaar99). in 2000 door mijn vader gekocht met 50000km op de teller. nu met 370000km op de teller.ik sta zelf te kijken wat een super auto! in al die tijd heeft de 406 mij nog nooit laten staan. nooit grote problemen met het onderhoud. gewoon banden, remmen, multiriem, distributieriem enz. 1e wiellagers zaten er nog in!! net mijn 406 weer helemaal op orde gebracht. kleine beurt, apk keuring(geldig tot 8-6-2015) nieuwe carterpan, 2 nieuwe banden, nieuwe koppelingset, nieuwe stabilisatorstanguiteinde(leukwoord voor galgje) rondom.(gelukkig zelf monteur en alles zelf gedaan)
net helemaal klaar om weer heerlijk zorgeloos kilometers te maken vond een bejaarde vrouw het nodig om met haar citroen c3 automaat er volgas in te parkeren met uit parkeren.
resultaat: voertuig total loss

ik krijg slechts de dagwaarde uitgekeerd a 900 euro.
dit weekend weer een 406 terug gekocht. nu een 406 break 2.2 hdi. wat een fijne auto is dit!!!
43pk meer als mijn vorige!
ook voorzien van beige lederen bekleding, cruisecontrol,climatecontrol, regen sensor, 4x electrische ramen, mooie 16 inch licht metalen velgen(origineel peugeot).
de 406 is toch helemaal mijn wagen!
bij mijn "nieuwe"enkele kleine problemen.
knopjes van de afstand bediening waren stuk. behuizing stuk, maar ook de knopjes van de printplaat waren stuk.
dit heel erg mooi laten vervangen via http://www.carkeys.nl. voor 35 euro weer een goed werkende afstandsbedienig.
verder krijg ik af en toen een foutmelding van mijn roetfilter.
voor donderdag heb ik de afspraak staan bij een tuning bedrijf om het roetfilter leeg te laten halen en uit te programeren uit het motormanagmentsysteem. dit met levenslange garantie!
ben erg benieuwd naar het extra vermogen en het zuinigerer lopen wat mij belooft wordt(blijf natuurlijk wel een gierige hollander)
iemand nog specifieke aandachtpunten voor de 2.2hdi?