1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
Moderator: P-unit
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
pfff, volgende keer post ik een foto 
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Berichten: 6173
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
denk dat we kunnen zeggen dat de test sessies op de trackday van 10 augustus dik in orde waren
rijdt beter dan ooit, weet niet of het aan de banden ligt (achteraan lagen splinternieuwe semi slicks) maar het vierwiel-driftgevoel in de snelle bochten was er wat uit, hij schijft minder achteraan (bijna nietmeer)
het enige minpuntje is dat er weer redelijk druk op het water komt, wss cilinderkoppakking weer eens voor de verandering
en ja er is nog een ander minpuntje, ivm ons camera statief, dat is ook een gevalleke "terug naar de ontwerptafel
"
dit is het eerste gedeelte van het eerste filmke
https://www.youtube.com/watch?v=cg2LMBU ... e=youtu.be
eerste 5 minuten : warmdraaien en aanschuiven (mss best doorspoelen)
5.01 : opwarmin op circuit
5.36 : unknown passeert mij
(onderste foto)
5.36.001 : einde opwarming
5.44 : taking back places
5.45 : testen van ophanging en remmen...
10.50 : we gaan is binnen rijden om te zien of alles vast staat...
13.50 : unknown zet mij op een ronde, ik zie hem nog net de eerste rechtse induiken als ik de pits uitrij
19.02 : dankzij wat verkeer kan in mijn eigen "unlappen" en levert dit fotomoment op
22.10 : ik rij terug binnen, unknown passeert opnieuw
Darl'mat moet t maar uitvechten
26.39 : Darl'mat rijdt onze kamera uit balas
deel 2 :
https://www.youtube.com/watch?v=SB2DwI6 ... e=youtu.be
het enige minpuntje is dat er weer redelijk druk op het water komt, wss cilinderkoppakking weer eens voor de verandering
dit is het eerste gedeelte van het eerste filmke
https://www.youtube.com/watch?v=cg2LMBU ... e=youtu.be
eerste 5 minuten : warmdraaien en aanschuiven (mss best doorspoelen)
5.01 : opwarmin op circuit
5.36 : unknown passeert mij
(onderste foto)5.36.001 : einde opwarming
5.44 : taking back places
5.45 : testen van ophanging en remmen...
10.50 : we gaan is binnen rijden om te zien of alles vast staat...
13.50 : unknown zet mij op een ronde, ik zie hem nog net de eerste rechtse induiken als ik de pits uitrij
19.02 : dankzij wat verkeer kan in mijn eigen "unlappen" en levert dit fotomoment op

22.10 : ik rij terug binnen, unknown passeert opnieuw
26.39 : Darl'mat rijdt onze kamera uit balas
deel 2 :
https://www.youtube.com/watch?v=SB2DwI6 ... e=youtu.be
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Berichten: 6173
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
na laatste trackday bleek dus dat hij redelijk wat druk maakte op zijn koelcircuit, dit wilt dus zeggen dat wss de cilinderkoppakking of de cilinderkop zelf de geest gegeven hebben. heb de 205 mee naar mijn werk genomen om daar toch tijdens de middagpauzes de tijd nuttig te besteden (in het weekend aan de wagen klussen is er al een tijdje nietmeer bij...)
maandag de kop eraf gehaald, en kaal gemaakt, en na het werk binnengebracht om te laten vlakken. de pakking was stuk en de kop zelf had toch wel wat schade door cavitatie (door imploderende waterdampbellen worden er putjes geslagen in de aluminium kop) vandaag werd de kop dan terug afgeleverd op het werk mooi gepoetst en gevlakt
morgenmiddag heb ik geen tijd om er aan te werken ( ga onder de middag de beton komen inspecteren die ze hier thuis komen storten...) maar ik hoop hem maandag of dinsdag toch terug aan het draaien te hebben, want de 2e komt wel heel dichtbij nu
morgenmiddag heb ik geen tijd om er aan te werken ( ga onder de middag de beton komen inspecteren die ze hier thuis komen storten...) maar ik hoop hem maandag of dinsdag toch terug aan het draaien te hebben, want de 2e komt wel heel dichtbij nu
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Berichten: 6173
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
planning wat uitgelopen, hopelijk morgen starten 
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Berichten: 6173
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
hij staat al gereed voor zondag op de remork
donderdag middag in alle haast de distributieriem en alle randanimatie gemonteerd, te haastig... hij wou niet starten
was blijkbaar de rotor vergeten in de delco 
donderdag middag in alle haast de distributieriem en alle randanimatie gemonteerd, te haastig... hij wou niet starten
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Berichten: 6173
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
de trackday verliep dus niet zo vlot als gehoopt... eerste rondes heb ik gezegd dat ik ging rijden, kwestie als er iets niet goed moest zijn ofzo, wat dus ook zo bleek
eerste ronde verliep redelijk vlot, reed rustig zoals altijd, alles wat op temperatuur brengen, hierna iets meer de gas erop maar dat had em niet graag
eens onder belasting boven de 5000 tr/min stotterde hij heel fel, tegen het afslaan aan.
dus concentratie op het rijden was weg, constant aan het speculeren geweest wat ik mis heb kunnen doen met het vervangen van de cilinderkop. Binnengekomen, de stekkers gecontroleerd, en ermee gewrongen, de motor bleef normaal draaien. Stekkers losgedaan, niets mis mee... Ondertussen kwamen een paar duitsers die ook daar waren met een zeer propere 205 een praatje maken, hun gedacht was de bougies, dus die gewisseld (zonder resultaat) de luchtmassameter opengedaan, niks aan te zien...
onder de middagpauze de hele kabelboom opengepruld, geen knellingen te zien
Dan schoot het avontuur dat ik een paar jaar terug in engeland voorhad met mijn CTI me te binnen, de voedingsrelais van de motorsturing, Thomas (Pugman) gebelt die nog moest vertrekken, hij en den Hans hadden me dan zo een relais en een andere brandstofdrukregelaar gefixt, ook geen oplossing...
de delco verdraait, geen oplossing, de wanhoop nabij
want ondertussen waren we al de derde sessie ingesukkeld en nu kon Darl'mat geen benzine tanken op het circuit, de pomp werkte nietmeer... Dus ik op jacht gegaan thuis voor bidons met benzine, 95 octaan maar
EN TOEN kwam Den Hans naar me toe dat em iets te binnenschoot, hij had dit al eens voorgehad met de CTI van Happy, de computer zelf... deze gewisseld, want er zat een reserve in het handschoenenkastje
en toen ging hij weer zonder stotteren
dus ik vermoed het begrenzer gedeelte wat niet meer tegoei werkte...
We hadden speciaal onze camera eens een andere plaats gegeven, maar door al die toestanden heb ik de batterij niet tegoei geladen voor de laatste sessie ; dus een kort fragmentje
https://www.youtube.com/watch?v=DSzW07T ... e=youtu.be
heb een tijd kunnen rijden van 2min 9seconden in de laatste sessie volgens de metingen van het circuit, niet slecht maar eens er terug 98 inzit en de delco terug goed staat moeten we toch terug de 2min7 halen zoals de vorige trackday
Bij deze dus bedankt aan de helpers
eerste ronde verliep redelijk vlot, reed rustig zoals altijd, alles wat op temperatuur brengen, hierna iets meer de gas erop maar dat had em niet graag
dus concentratie op het rijden was weg, constant aan het speculeren geweest wat ik mis heb kunnen doen met het vervangen van de cilinderkop. Binnengekomen, de stekkers gecontroleerd, en ermee gewrongen, de motor bleef normaal draaien. Stekkers losgedaan, niets mis mee... Ondertussen kwamen een paar duitsers die ook daar waren met een zeer propere 205 een praatje maken, hun gedacht was de bougies, dus die gewisseld (zonder resultaat) de luchtmassameter opengedaan, niks aan te zien...
onder de middagpauze de hele kabelboom opengepruld, geen knellingen te zien
Dan schoot het avontuur dat ik een paar jaar terug in engeland voorhad met mijn CTI me te binnen, de voedingsrelais van de motorsturing, Thomas (Pugman) gebelt die nog moest vertrekken, hij en den Hans hadden me dan zo een relais en een andere brandstofdrukregelaar gefixt, ook geen oplossing...
de delco verdraait, geen oplossing, de wanhoop nabij
EN TOEN kwam Den Hans naar me toe dat em iets te binnenschoot, hij had dit al eens voorgehad met de CTI van Happy, de computer zelf... deze gewisseld, want er zat een reserve in het handschoenenkastje
We hadden speciaal onze camera eens een andere plaats gegeven, maar door al die toestanden heb ik de batterij niet tegoei geladen voor de laatste sessie ; dus een kort fragmentje
https://www.youtube.com/watch?v=DSzW07T ... e=youtu.be
heb een tijd kunnen rijden van 2min 9seconden in de laatste sessie volgens de metingen van het circuit, niet slecht maar eens er terug 98 inzit en de delco terug goed staat moeten we toch terug de 2min7 halen zoals de vorige trackday
Bij deze dus bedankt aan de helpers
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Berichten: 6173
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
alé zo is t tcoh ongeveer gegaan, dag om te vergeten

Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
allé kom seg, het was nog zo gezellig boven een hete motor
-
Joske
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Berichten: 6173
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
achteraf een mooi avontuur, dat wel, veel geleerd weer he 
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
valt me trouwens op in het filmpje dat ge wel heel relaxed in de auto zit
bij andere filmpjes van andere chauffeurs gaat het er drukker aan toe en dus niet beter
bij andere filmpjes van andere chauffeurs gaat het er drukker aan toe en dus niet beter
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Berichten: 6173
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
volgende keer moet ge maar is meecruizen he voorzitter
ja ieder zijne rijstijl denk ik he, bij sommigen zie je in de bocht het stuur consttant met schokken bewegen... zie ik allemaal het nut niet van in
filmke van Darl'mat is nu aan het uploaden, dan zie je de schokken die de wagen soms krijgt onder het rijden
ja ieder zijne rijstijl denk ik he, bij sommigen zie je in de bocht het stuur consttant met schokken bewegen... zie ik allemaal het nut niet van in
-
Donny
- Pug Driver
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
Was frustrerende rit, maar dat is mechanische sport.