1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
Moderator: P-unit
Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
da hebde gij weer goe gedaan al vraag ik mij wel af waar gij al die automaten motorkappen blijft halen ik sluit mij aan bij pugzot zijn mening
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
in hoe verre is de oude automaten kap gesneuveld? is die nog bruikbaar voor een test?
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
@seune:
dees komt van ne automatique dat ik een half jaar terug speciaal er voor had gekocht. ander kap der op geknalt en doorverpatst als onderdelen wagen(zat compleet nieuwe uitlaat onder etc... is naar ne 1.6 gti liefhebber gegaan)
@peugeotfreak:
kheb momenteel 2 automaat kappen staan om los te boren en te rechte...
die in mijn kleur moet nog recht te krijgen zijn, de ander ligt gedeeltelijk dubbel...
@pug(z)ot:
Normaal zou dat moeten meevallen, dees voorste dempers staan niet op zen hardst en met die michelin banden waren de problemen veel minder...
Heb eens aant zien geweest en die toyo's die kwamen op waterafvoerindex E
waar die michelin en zelfs de wanli's dat ik gehad heb op B zaten(dat zal zeker niet geholpen hebben)...
Sterker nog door de dikker stabi, heb ik ook een zwaarder gewicht op de voortrein, wat de grip zou moeten verbeteren.
De laagprofiel banden hebt ge wel een goed punt in...(maar anders rijdt da zo sponzig...)
@golf16v:
Het voordeel van veel te hebben liggen he...
Maar het is maar een tijdelijke oplossing, den deze een volgend leven krijgen op die rode gti body...
OF The Black Legend herrijst uit de autodood op de gti body...
waarschijnlijk het 1e want den deze heeft knv (keuring na verlaging) gehad...
dees komt van ne automatique dat ik een half jaar terug speciaal er voor had gekocht. ander kap der op geknalt en doorverpatst als onderdelen wagen(zat compleet nieuwe uitlaat onder etc... is naar ne 1.6 gti liefhebber gegaan)
@peugeotfreak:
kheb momenteel 2 automaat kappen staan om los te boren en te rechte...
die in mijn kleur moet nog recht te krijgen zijn, de ander ligt gedeeltelijk dubbel...
@pug(z)ot:
Normaal zou dat moeten meevallen, dees voorste dempers staan niet op zen hardst en met die michelin banden waren de problemen veel minder...
Heb eens aant zien geweest en die toyo's die kwamen op waterafvoerindex E
waar die michelin en zelfs de wanli's dat ik gehad heb op B zaten(dat zal zeker niet geholpen hebben)...
Sterker nog door de dikker stabi, heb ik ook een zwaarder gewicht op de voortrein, wat de grip zou moeten verbeteren.
De laagprofiel banden hebt ge wel een goed punt in...(maar anders rijdt da zo sponzig...)
@golf16v:
Het voordeel van veel te hebben liggen he...
Maar het is maar een tijdelijke oplossing, den deze een volgend leven krijgen op die rode gti body...
OF The Black Legend herrijst uit de autodood op de gti body...
waarschijnlijk het 1e want den deze heeft knv (keuring na verlaging) gehad...
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
van stabi stang is toch zo, hoe te soepeler, hoe meer grip op nat wegdek
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
Ja maar hoe harder hij rolt.
Ik weet dat de 309 16v setup zen grenzen heeft bij bochtenwerk in de regen, maar daar heb ik al snel mee leren leven, met men zwarte in begin paar keer rond gegaan etc...
Van het bocht gedrag ben ik heel tevreden overigens.
Deze setup blijftl toch steken waarschijnlijk.
Het probleem is vooral remafstand en dan hoofdzakelijk grip(bij nat weer).
Ondermaatse berremming van achteras zal ik niet veel aan kunnen doen, eens proberen met de brede gti remtrommels maar ander opties zien ik hier ook niet.
Ik weet dat de 309 16v setup zen grenzen heeft bij bochtenwerk in de regen, maar daar heb ik al snel mee leren leven, met men zwarte in begin paar keer rond gegaan etc...
Van het bocht gedrag ben ik heel tevreden overigens.
Deze setup blijftl toch steken waarschijnlijk.
Het probleem is vooral remafstand en dan hoofdzakelijk grip(bij nat weer).
Ondermaatse berremming van achteras zal ik niet veel aan kunnen doen, eens proberen met de brede gti remtrommels maar ander opties zien ik hier ook niet.
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
als ge de bredere remtrommels steekt gaat ge ook uw remschoenen en waarschijnlijk ook de rempompjes moeten aanpassen
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
Dan is het gewoon ne as wissel he
As van gti van huts zit alles nieuw op dus da is geen probleem en heb al de gti hrc zitten 4 aansluiting versie voor normaal meer als genoeg volume voor ander rempompkes heb...
As van gti van huts zit alles nieuw op dus da is geen probleem en heb al de gti hrc zitten 4 aansluiting versie voor normaal meer als genoeg volume voor ander rempompkes heb...
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
dat is natuurlijk ook een optie
Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
ge kan zonder probleem bredere trommels zetten, die passen zelf op u gewone 205 as en komen per kant 8mm breder uw remschoene enz MOET ge niet vervangen maar het spreekt voor zich dat ne bredere schoen meer remkracht gaat geven...
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
dan moet ge mij eens uitleggen hoe ge dat gedaan hebt ik had een as van een 1.4 en ik heb er brede trommels opgezet (rallye) deze zijn idd 8 mm breder dan de originele, maar uw spoorbreedte blijft hetzelfde dus dat wilt zeggen dat de trommels naar binnen gaan en dus dan ook tegen uw ankerplaten gaan schuren, ik heb daarom dus ook de juiste ankerplaten moeten steken met de juiste rem pompjes en natuurlijk ook de juist remschoenen
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
dat zegt hij toch ook niet, de spoorbreedte neemt wel toe maar de schoenen pakken niet over de hele breedte van de trommel
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
bij mij toch niet hoor wesly spoorbreedte is hetzelfde gebleven trommels kwamen verder naar binnen ik kwam 4 mm tekort aan de binnenzijde
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
zouden de tappen waar je de trommel op monteerd dan mss verschillen ?
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
dat kan zijn dat de tappen korter zijn dat kan ik niet zeggen,
maar eens dat ik de correcte ankerplaten voor een rallye had gemonteerd gaf dit geen problemen meer
maar eens dat ik de correcte ankerplaten voor een rallye had gemonteerd gaf dit geen problemen meer
Re: 1996 - Peugeot 205 - 205tunerke
da's wel straf ik had het nog over de 309 boel, die trommels hebben een verzet van 8mm naar buiten toe ! ik heb er bij mij idd bredere op zitten en de gewone remschoen pakt dus niet over de gehele trommel hoe het zit met bredere schoenen tov u ankerplaat weet ik zo niet