2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
Moderator: P-unit
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
Die conti sportcontact heb ik gehad. In mijn ogen niet genoeg grip. Maar dat zijn mijn persoonlijke eisen natuurlijk. Ik zal ze in ieder geval nooit meer kopen.
Idd Darl'mat, dat zou al een groot verschil zijn. Heb ooit de michelin pilot sport 3 mogen testen toen die uit was op zolder. In een porsche 911 en lexus lfa. Tja wat test je dan? Al was mijn conclusie op het einde van de dag, goede band, maar zwaar overschat voor wat je krijgt en veel te duur.
Ik zou zeggen, als je niet ver van mij woont, je mag gerust de fulda's eens testen op de rcz. [emoji6]
Idd Darl'mat, dat zou al een groot verschil zijn. Heb ooit de michelin pilot sport 3 mogen testen toen die uit was op zolder. In een porsche 911 en lexus lfa. Tja wat test je dan? Al was mijn conclusie op het einde van de dag, goede band, maar zwaar overschat voor wat je krijgt en veel te duur.
Ik zou zeggen, als je niet ver van mij woont, je mag gerust de fulda's eens testen op de rcz. [emoji6]
Jones bedankt voor het aanbod, ik zal het in mijn achterhoofd houden. Ik heb nog een paar weken om rond te kijken. Zomervelgen moeten toch pas klaar liggen tegen begin april. 
Afgelopen week trouwens ook nog snel even naar de keuring gereden dus hij is weer goed voor een jaar.

Afgelopen week trouwens ook nog snel even naar de keuring gereden dus hij is weer goed voor een jaar.

Gisteren en vandaag nog verschillende testen aan het bekijken geweest, reviews aan het lezen geweest en het net afgestruind naar banden en momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Nokian Zline... krijgt overal lovende commentaren en in de testen waar hij voorkomt, volgt hij de winnaars altijd kort op de voet... Alleen vind ik nergens met zekerheid terug dat deze band een velgrandbescherming heeft. Vind ik wel een noodzaak, niet zozeer om de velg te beschermen, maar dan ligt de band gewoon mooier rond de velg.
En de kogel is door de kerk. Ik heb Nokian Zline's besteld, komen overal naar voor als een band die qua rijeigenschappen niet moet onderdoen voor de bekendere merken en ik vind het profiel wel knap, het oog wil ook wat...
In de bandentesten waar hij meedoet valt hij altijd in de top 5 en ook zijn vrijwel alle gebruikersreviews die ik kon terugvinden positief, waar deze bij vb. de Michelin PS3 nogal wel eens verdeeld zijn.
Onderstaand filmpje doet alleszins veel goeds beloven.
https://www.youtube.com/watch?v=tm-FodKRM0M
De tijd zal het ons leren.
Vandaag trouwens ook de velgen binnengebracht bij de poederlakker. Nu alleen nog even geduld hebben dus.
In de bandentesten waar hij meedoet valt hij altijd in de top 5 en ook zijn vrijwel alle gebruikersreviews die ik kon terugvinden positief, waar deze bij vb. de Michelin PS3 nogal wel eens verdeeld zijn.
Onderstaand filmpje doet alleszins veel goeds beloven.

https://www.youtube.com/watch?v=tm-FodKRM0M
De tijd zal het ons leren.

Vandaag trouwens ook de velgen binnengebracht bij de poederlakker. Nu alleen nog even geduld hebben dus.

En vandaag de velgen al terug gaan halen.

Zoals de aandachtige lezer misschien al had gezien heb ik niet 4, maar 5 velgen.
Waarom? Dan heb ik een reserve liggen moest er eens eentje beschadigd raken. Mijn vriendin rijdt ook wel eens met de 307.
De kleur is met dit weer moeilijk op foto vast te leggen, maar het is een vrij helder zilver metallic. Komt pas echt tot zijn recht in volle zon.

Zoals de aandachtige lezer misschien al had gezien heb ik niet 4, maar 5 velgen.

De kleur is met dit weer moeilijk op foto vast te leggen, maar het is een vrij helder zilver metallic. Komt pas echt tot zijn recht in volle zon.
Zeer knap 

Velgen zijn idd heel knap.
Mooi gedaan!! Leuke velg!
Ondertussen de H&R veren ook netjes zwart gespoten. Die liggen dus ook te wachten. Nu nog tijd vinden om ze er onder te duwen...

Ook nog een K&N inlegfilter besteld. De ruitenwissers enzo moeten er toch af om bij de veerpoten te komen, dan kan ik net zo goed in een keer het luchtfilter vervangen.

Ook nog een K&N inlegfilter besteld. De ruitenwissers enzo moeten er toch af om bij de veerpoten te komen, dan kan ik net zo goed in een keer het luchtfilter vervangen.
Ik ook.
Banden zijn vandaag ook binnengekomen:

Er zit zelfs profiel aan de binnenkant van het profiel.
Gekke finnen.
Schijnbaar krijg je hierdoor een lager afrolgeluid. De tijd zal het ons leren.

Banden zijn vandaag ook binnengekomen:

Er zit zelfs profiel aan de binnenkant van het profiel.

Schijnbaar krijg je hierdoor een lager afrolgeluid. De tijd zal het ons leren.

Vandaag was D-day. De verlaging zit er onder.
Fotootje voor:

Fotootje na:

Verlaging is volledig naar wens. Vooraan is hij exact 35mm gezakt, achter 10mm. Verlaging was 35/15 dus nette waardes. Rijcomfort is ook vrijwel identiek. Als we dan toch willen muggenziften is de auto misschien iets stugger bij het uitveren na een verkeersdrempel, maar zeker niet storend.
Viel allemaal goed mee. Alle bouten en moeren waren goed gangbaar. Ik had bij een bevriende garagist een veerspanner geleend, maakt het toch allemaal een stuk vlotter dan die klemgevallen...

Nog enkele foto's:
veren vooraan H&R versus origineel:

veren achteraan H&R versus origineel:

Vooraan voor verlaging:

Vooraan na verlaging:

En zo staat hij nu op de oprit.

Fotootje voor:

Fotootje na:

Verlaging is volledig naar wens. Vooraan is hij exact 35mm gezakt, achter 10mm. Verlaging was 35/15 dus nette waardes. Rijcomfort is ook vrijwel identiek. Als we dan toch willen muggenziften is de auto misschien iets stugger bij het uitveren na een verkeersdrempel, maar zeker niet storend.
Viel allemaal goed mee. Alle bouten en moeren waren goed gangbaar. Ik had bij een bevriende garagist een veerspanner geleend, maakt het toch allemaal een stuk vlotter dan die klemgevallen...

Nog enkele foto's:
veren vooraan H&R versus origineel:

veren achteraan H&R versus origineel:

Vooraan voor verlaging:

Vooraan na verlaging:

En zo staat hij nu op de oprit.

-
- Pug Driver
- Contacteer:
ligt perfect zo