2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Moderator: P-unit
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
't is natuurlijk vanaf Gent tot in Haarlem snelweg - op 'n uur vertrekken dat je geen file meer hebt - et voilà
Laatst gewijzigd door 807-508SW op zo 15 nov 2015, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
3,7 liter?
Als hij nog zuiniger wordt gaat hij zen tank terug beginnen vullen tijdens het rijden. 


-
- Pug Driver
- Berichten: 4767
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
het is een krak in zuinig rijden, respect, kan het zelf niet.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Als het "smog" alarm is en we moeten met z'n allen 90 km/u rijden, dan lukt het bij mij ook om wat zuiniger te zijn. 

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Ja alow, das weinig zenne. Ik heb onlangs mijn record gebroken en had 5,8l. Eerste keer in 5.5 jaar tijd dat ik onder de 6l geraak.
Was een 500km op cruisrcontrol 125km/u.
En nu ist al terug om zeep [emoji12]
Was een 500km op cruisrcontrol 125km/u.
En nu ist al terug om zeep [emoji12]
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
3,7 is waanzin! Knap! [emoji3]
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
nu een paar dagen in hotel vlakbij klant gezeten, op nog geen 5min, dan loopt het gemiddelde natuurlijk weer snel op, staat nu op 4,4
vandaag via Den Bosch voor meeting bij klant weer naar Gent
vandaag via Den Bosch voor meeting bij klant weer naar Gent
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
de rit van Oss naar Gent uiteindelijk 'ns wat 'normaler' doorgereden, 120 (130) km/u waar kon / mocht
bij thuiskomst vorige week donderdag gemiddelde sinds tanken 's maandagsmorgens op 4.8 L/100m, maar dat slechts omdat ik zo laag begon, maandag
maar heb van dat aan de toegelaten max. snelheid rijden in druk verkeer absoluut geen plezier - ik doe het veel liever 'rustig aan' zoveel mogelijk op de rechter rijstrook - laat de rest maar doen - rustig(er) rijden = veel minder risico's nemen
bij thuiskomst vorige week donderdag gemiddelde sinds tanken 's maandagsmorgens op 4.8 L/100m, maar dat slechts omdat ik zo laag begon, maandag
maar heb van dat aan de toegelaten max. snelheid rijden in druk verkeer absoluut geen plezier - ik doe het veel liever 'rustig aan' zoveel mogelijk op de rechter rijstrook - laat de rest maar doen - rustig(er) rijden = veel minder risico's nemen
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
ik merkte bij het controleren van het oliepeil de laatste (paar) keer dat het op het max en nu iéts boven max staat
deze namiddag maar 'ns naar de garage gegaan
men zei me 'niet aantrekken', dit komt door het vrijbrandproces van het roetfilter, door de extra inspuiting op dat moment
jaja het olieverdunnings-issue - goed 7.000 km gereden na het laatste onderhoud (ik ging al op 38k km binnen, zat daarna weer voor 'n tijd in F)
maar ze hadden nie veel goesting zenne, slechts 2 techniekers aanwezig nu het vakantie is
ik werd er zowat wéggekeken (niet erg aangenaam)
veel liever ga ik naar 'mijn' merkloze garage, kan met 508 SW niet daar leasing
zit nu op goed 45k km dus nog lang voor het 60k km onderhoud
heb fijne soepele doorschijnende tubing van voldoende lengte liggen - 'n spuitje van laat ons zeggen 100ml is ook wel aan te geraken
misschien best er wat olie uitzuigen zodat het net onder max komt te staan ?
deze namiddag maar 'ns naar de garage gegaan
men zei me 'niet aantrekken', dit komt door het vrijbrandproces van het roetfilter, door de extra inspuiting op dat moment
jaja het olieverdunnings-issue - goed 7.000 km gereden na het laatste onderhoud (ik ging al op 38k km binnen, zat daarna weer voor 'n tijd in F)
maar ze hadden nie veel goesting zenne, slechts 2 techniekers aanwezig nu het vakantie is
ik werd er zowat wéggekeken (niet erg aangenaam)
veel liever ga ik naar 'mijn' merkloze garage, kan met 508 SW niet daar leasing
zit nu op goed 45k km dus nog lang voor het 60k km onderhoud
heb fijne soepele doorschijnende tubing van voldoende lengte liggen - 'n spuitje van laat ons zeggen 100ml is ook wel aan te geraken
misschien best er wat olie uitzuigen zodat het net onder max komt te staan ?
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Met vakantieperiodes heb je dat haast altijd. Is ook logisch. Iedereen wil toch op vakantie? Alleen is het jammer dat ze zo reageren.
Ik heb altijd horen zeggen dat teveel olie niet goed is. Maar zoals je intussen weet, ben ik geen expert om te zeggen wat je nu moet doen.
Ik heb altijd horen zeggen dat teveel olie niet goed is. Maar zoals je intussen weet, ben ik geen expert om te zeggen wat je nu moet doen.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
ja ik wil ook in verlof, moet echter ook nog ruim twee weken en morgen op 't onverwacht naar Amsterdam naar een klant
daar heb ik me ook korrekt en (klant-)vriendelijk te gedragen ...
ik kan me echt storen aan een onvriendelijke, verveelde houding van iemand waar ik klant ben
privé zal ik nooit bij bedoelde garage een wagen kopen
ik ken een kleinere Peugeot garage zo'n 25 km van huis, daar ben ik één keer geweest met de 807 nadat ik niet meer naar de grote garage helemaal vlakbij huis wilde (die ondertussen ook geen Peugeot meer doet), en voordat ik die merkvrije garage vond voor de Grande Punto van mijn vrouw
die kleine Peugeot garage is me goed bevallen toen, zeer vriendelijk en gemoedelijk, alleen zo spijtig nét te ver van huis, maar zoiets vergeet je niet
daar heb ik me ook korrekt en (klant-)vriendelijk te gedragen ...
ik kan me echt storen aan een onvriendelijke, verveelde houding van iemand waar ik klant ben
privé zal ik nooit bij bedoelde garage een wagen kopen
ik ken een kleinere Peugeot garage zo'n 25 km van huis, daar ben ik één keer geweest met de 807 nadat ik niet meer naar de grote garage helemaal vlakbij huis wilde (die ondertussen ook geen Peugeot meer doet), en voordat ik die merkvrije garage vond voor de Grande Punto van mijn vrouw
die kleine Peugeot garage is me goed bevallen toen, zeer vriendelijk en gemoedelijk, alleen zo spijtig nét te ver van huis, maar zoiets vergeet je niet
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
teveel olie is zeker niet goed maar hoe komt er teveel olie, ofwel is er teveel in gedaan, ofwel komt er iets anders bij bv water wat wijst op een lekkende cilinderkoppakking, in het vlaams "ne zwang culasse" er is geen andere manier om het olie peil te laten stijgen.
wat betreft service en verlof, wie aan het werk is mag aan zijn verlof denken maar zolang deze niet begonnen is word er gewerkt, ik ga ook met verlof en mijn mensen ook elk op zijn beurt, maar zolang er gewerkt word staat men ten dienste van de klanten, bij ons geen zever de klant eerst. ik ben tevens uiterst tevreden over mijn (nieuwe) garage, zeer vriendelijk onthaal begrip volle mensen geen vraag teveel.
wat betreft service en verlof, wie aan het werk is mag aan zijn verlof denken maar zolang deze niet begonnen is word er gewerkt, ik ga ook met verlof en mijn mensen ook elk op zijn beurt, maar zolang er gewerkt word staat men ten dienste van de klanten, bij ons geen zever de klant eerst. ik ben tevens uiterst tevreden over mijn (nieuwe) garage, zeer vriendelijk onthaal begrip volle mensen geen vraag teveel.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
bij 45.000 km na één jaar nog geen lekkende koppakking zenne [emoji6]
er is bij het 40k km onderhoud (bij 38k km gedaan) zo tot tegen max ingevuld (ik check het peil dan àltijd) en nu staat het er lichtjes boven
men heeft het ook gemeten en gezegd 'lichtjes gestegen door het vrijbrandproces roetfilter, volkomen normaal, dag mijnheer' en weg was hij (!)
er is bij het 40k km onderhoud (bij 38k km gedaan) zo tot tegen max ingevuld (ik check het peil dan àltijd) en nu staat het er lichtjes boven
men heeft het ook gemeten en gezegd 'lichtjes gestegen door het vrijbrandproces roetfilter, volkomen normaal, dag mijnheer' en weg was hij (!)
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Bij de eerdere versies van de 1.6hdi kon het oliepeil ook stijgen door overmatige regeneratie. Ik weet niet of de huidige e-hdi er ook nog last van heeft. Tijdens het regeneratieproces spuit de motor extra diesel in, als deze niet allemaal mee verbrand of als dit proces abnormaal vaak gebeurt loopt er veel van die extra diesel via de cilinderwand (tussen zuiger en zuigerveer en wand) tot in het carter... Zou normaal niet mogen voorkomen op een auto met een normaal regeneratieproces en met zo weinig kilometers. Ben je zeker dat je door je rustige rijstijl geen roetfilterproblemen aan het krijgen ben? Merk je iets abnormaals aan de frequentie van de regeneraties?xavw schreef:teveel olie is zeker niet goed maar hoe komt er teveel olie, ofwel is er teveel in gedaan, ofwel komt er iets anders bij bv water wat wijst op een lekkende cilinderkoppakking, in het vlaams "ne zwang culasse" er is geen andere manier om het olie peil te laten stijgen.
2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
ik merk helemaal niets van regenereren, itt op onze 807: daar merk je het duidelijk door een wat schokkerig rijgedrag bij optrekken en een verhoging van toerental bij intrappen koppeling (vraagt dan om een behoedzame behandeling, plus ik leg de motor dan nooit op zo'n moment stil, rijd dan nog een blokje om totdat het regenereren voorbij is)
ik rijd met de 508 SW enkel lange ritten, altijd min 60 km in één stuk
maar idd vrijwel altijd heel rustig
toch met regelmaat eens een heel stuk op de autostrade aan 100-110 km/u in manuele stand in 5: de motor komt in 6 zelden aan 2000 rpm en dat is niet goed denk ik
af en toe heb ik de stop/start 'ns niet uitgeschakeld (dan vergeet ik dat na het starten te doen) - maar ik vraag me écht af of dat wel goed is voor de motor, ook in deze optiek
ik rijd met de 508 SW enkel lange ritten, altijd min 60 km in één stuk
maar idd vrijwel altijd heel rustig
toch met regelmaat eens een heel stuk op de autostrade aan 100-110 km/u in manuele stand in 5: de motor komt in 6 zelden aan 2000 rpm en dat is niet goed denk ik
af en toe heb ik de stop/start 'ns niet uitgeschakeld (dan vergeet ik dat na het starten te doen) - maar ik vraag me écht af of dat wel goed is voor de motor, ook in deze optiek