2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
fijn gefixt weer allemaal ja je zal geluk hebben dat de telecodering hetzelfde staat als de donor
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
goed werk!
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
De pret is van korte duur geweest... Vandaag storingscode abs/remsysteem. Ik dacht in eerste instantie nog dat het was omdat ik hem niet geprogrammeerd had ofzo, maar ik heb weer geluk... C1381 - permanente voeding recirculatiepomp. *zucht*
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
krijgt de abs voeding via een dubbelrelais? Ook eens kijken naar het massapunt achter/onder linker koplicht...
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
Bedankt voor de tip. Ga ik zeker eens bekijken. Ik vind het vooral raar dat het twee weken goed ging na het vervangen van de unit en dat ik nu exact dezelfde foutcode heb als toen...
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
Ik ga nog niet te vroeg victorie kraaien, maar voorlopig is het probleem van de baan. Bedankt voor de tip Gertjan.
Vorige keer, voor het vervangen van de ABS-unit had ik op de stekker twee massa's en drie plus signalen zoals voorgeschreven. Nu had ik op de stekker een massa minder... Ik heb bij het inbouwen van de HID-xenon een steuntje bijgeplaatst op het massapunt achter de koplamp en bij het nakijken van het relais en de massa bleek dat de bout die de twee kabelogen tegen de chassisbalk duwt nogal los zat.
Nu weet ik niet of het puur toeval is dat ik dit aan de hand heb twee weken na het vervangen van pomp of niet. Mogelijk was dit toen ook al een probleem, misschien ook niet. Is er toen net genoeg met de kabels gewrongen om terug contact te maken? Misschien wel. Achjah, als het zo is dan heb ik nu een goede reserve ABS pomp liggen en zullen we dat maar beschouwen als leergeld.
Trouwens nog een raar punt: toen ik de foutmelding van de ABS kreeg had ik ook weer geen airco. Voor het controleren van de massa had ik eerst het relais er even tussenuit gehaald om te kijken of, en welke, foutmeldingen er dan naar boven kwamen en om hem door mijn vader te laten uitmeten. Als het relais er uit is krijg je ook foutmeldingen op de ABS, maar werkt de airco wel... gaat het relais er in met de foutmelding op de pomp dan werkt de airco niet... gekke franse auto.
Vorige keer, voor het vervangen van de ABS-unit had ik op de stekker twee massa's en drie plus signalen zoals voorgeschreven. Nu had ik op de stekker een massa minder... Ik heb bij het inbouwen van de HID-xenon een steuntje bijgeplaatst op het massapunt achter de koplamp en bij het nakijken van het relais en de massa bleek dat de bout die de twee kabelogen tegen de chassisbalk duwt nogal los zat.
Nu weet ik niet of het puur toeval is dat ik dit aan de hand heb twee weken na het vervangen van pomp of niet. Mogelijk was dit toen ook al een probleem, misschien ook niet. Is er toen net genoeg met de kabels gewrongen om terug contact te maken? Misschien wel. Achjah, als het zo is dan heb ik nu een goede reserve ABS pomp liggen en zullen we dat maar beschouwen als leergeld.
Trouwens nog een raar punt: toen ik de foutmelding van de ABS kreeg had ik ook weer geen airco. Voor het controleren van de massa had ik eerst het relais er even tussenuit gehaald om te kijken of, en welke, foutmeldingen er dan naar boven kwamen en om hem door mijn vader te laten uitmeten. Als het relais er uit is krijg je ook foutmeldingen op de ABS, maar werkt de airco wel... gaat het relais er in met de foutmelding op de pomp dan werkt de airco niet... gekke franse auto.
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
goed dat het opgelost is, het moet soms niet veel zijn om al problemen te geven...
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
Hier nog eens even updaten, weinig nieuws onder de zon, alleen nog wat plannen in het verschiet.
-Handremkabels moeten vervangen worden, mijn handremkabels zijn namelijk nogal krokant geworden en vorige winter heb ik eens een vastgevroren handrem gehad omdat er water in de kabels komt, gaan we deze winter voorkomen...
-Voorste remschijven vervangen, degene die er nu op zitten zijn nog geen 40.000km oud maar ze zijn krom... goed merkbaar tijdens het remmen. Brembo is blijkbaar ook niet meer wat het geweest is.
-Kofferklep nog eens laten spuiten, is anderhalf jaar geleden pas gedaan omwille van het gekende probleem met de onderste rand. De bumper is toen ook verhangen om dit normaal te voorkomen, maar ik heb er al terug last van... Maar daar ga ik me toch eens in moeten verdiepen om dit probleem permanent op te lossen. Achter de nummerplaathouder en rond de sierlijst aan de handgreep zitten ook wel een paar slechtere plekjes dus ga ik heel de klep laten spuiten in plaats van enkel de onderste rand.
Ik ben trouwens ook nog op zoek naar een stuur en pookknop uit een XSI om het interieur compleet te maken. Maar een net stuurtje is blijkbaar moeilijk te vinden voor een redelijke prijs.
Achjah, het blijft een hobby eh
-Handremkabels moeten vervangen worden, mijn handremkabels zijn namelijk nogal krokant geworden en vorige winter heb ik eens een vastgevroren handrem gehad omdat er water in de kabels komt, gaan we deze winter voorkomen...
-Voorste remschijven vervangen, degene die er nu op zitten zijn nog geen 40.000km oud maar ze zijn krom... goed merkbaar tijdens het remmen. Brembo is blijkbaar ook niet meer wat het geweest is.
-Kofferklep nog eens laten spuiten, is anderhalf jaar geleden pas gedaan omwille van het gekende probleem met de onderste rand. De bumper is toen ook verhangen om dit normaal te voorkomen, maar ik heb er al terug last van... Maar daar ga ik me toch eens in moeten verdiepen om dit probleem permanent op te lossen. Achter de nummerplaathouder en rond de sierlijst aan de handgreep zitten ook wel een paar slechtere plekjes dus ga ik heel de klep laten spuiten in plaats van enkel de onderste rand.
Ik ben trouwens ook nog op zoek naar een stuur en pookknop uit een XSI om het interieur compleet te maken. Maar een net stuurtje is blijkbaar moeilijk te vinden voor een redelijke prijs.
Achjah, het blijft een hobby eh
-
- Pug Driver
- Berichten: 4719
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
Auto blijft zo wel in goede staat.
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
brembo voor de gewone auto is al jaren dikke brol
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
wat is beter dan Brembo dan ?
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
voor de gewone auto zie ik weinig degelijke spelers op de markt
allemaal gaan ze voor productieaantallen ipv kwaliteit.
Wil je deftig remmen dan moet je gaan upgraden... en dat mag in België niet
allemaal gaan ze voor productieaantallen ipv kwaliteit.
Wil je deftig remmen dan moet je gaan upgraden... en dat mag in België niet
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
nog weinig problemen met remschijven gehad, buiten dat ze slijten en je ze 'ns 'n keer moet vervangen vóór, bij mij(n gebruik van de wagens, hfdz autostrade) zo rond de 90.000 km, op de monovolumes
één keer op de Ulysse in 2002 of zo, bij vervanging, bij Auto5 laten doen, de nieuwe waren toen Brembo en die trokken vrij snel krom, maar zonder discussie onder garantie nieuwe Brembo's gekregen en geen pbl meer gehad
één keer op de Ulysse in 2002 of zo, bij vervanging, bij Auto5 laten doen, de nieuwe waren toen Brembo en die trokken vrij snel krom, maar zonder discussie onder garantie nieuwe Brembo's gekregen en geen pbl meer gehad
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
Tot enkele jaren geleden verhandelden wij voornamelijk Bosch remdelen, dat waren pas rampen. Brembo krijgen we eigenlijk relatief weinig garantieaanvragen van, uitzonderingen daargelaten. ATE is kwalitatief heel goed, maar redelijk duur. Momenteel voeren wij als "budgetmerk" ook nog Eicher, die prijs-kwaliteitsverhouding is ook absoluut niet slecht.
Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven
Aan de voorspellingen te zien gaat het weer volgende week goed veranderen en eind van de maand gaan we toch nog een weekendje naar Duitsland met de vrienden dus heb ik gisteren nog eens een avondje bandencentrale gespeeld en winterwielen gelegd.
Het is weer wennen maar ik vind het toch niet verkeerd.
Dit weekend de bouten nog even natrekken en dan kunnen de sierkapjes weer op de bouten als puntjes op de i. Laat de winter maar komen.
Het is weer wennen maar ik vind het toch niet verkeerd.
Dit weekend de bouten nog even natrekken en dan kunnen de sierkapjes weer op de bouten als puntjes op de i. Laat de winter maar komen.