
2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Moderator: P-unit
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
't blijft toch ne schonen otto hee


Laatst gewijzigd door 807-508SW op zo 15 nov 2015, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
mooiere lijn dan een 407
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
collega met nieuwe A4 Avant - duurder, kleiner vanbinnen.....
ik zie toch liever het gestrekte elegante profiel van de 508 SW
ik zie toch liever het gestrekte elegante profiel van de 508 SW
Laatst gewijzigd door 807-508SW op zo 15 nov 2015, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
men kiest een duitser vaak voor imago
en kortingen zullen ze nu wel krijgen met al die schandalen
en kortingen zullen ze nu wel krijgen met al die schandalen
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
't Is idd een hele mooie lijn. En wat betreft dat Duitse imago ... dat heeft nu toch al een flinke deuk gekregen he. Gelukkig passen ze al die vier ringen gratis aan (In Fraudi) 

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
als je weet dat uit een meer objectieve test de modellen van psa zeer goed scoren (onder de norm van wat is toegelaten) op de uitstoot van stikstofoxyden doen ze hun werk als kleinere constructeur dan toch precies beter dan een grootmacht die miljarden kan spenderen aan research maar het toch niet kan waarmaken. Blijkbaar hebben die al hun onderzoeksgeld gestoken in interieurontwikkeling. Zolang het er maar goed uitziet is het ok.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
is PSA zo klein vergeleken bij VAG dan ?
en in hoeveel modellen / merken werden en worden de HDi blokken niet gebruikt
en in hoeveel modellen / merken werden en worden de HDi blokken niet gebruikt
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
VAG was even de nummer 1 van de wereld
PSA bijlange niet
PSA bijlange niet
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Neemt niet weg dat het marktaandeel van dieselmotoren bij PSA zeer hoog is! In verhouding is het eigenlijk indrukwekkend. En de kwaliteit van de HDI's mag er ook zijn.




Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
de 508 2.0 HDi 180 heeft 400 Nm, de 520 d GT van een gebuur hier 380 Nm en 'n hogere CO2 uitstoot
bij Peugeot is 't dan wel de topmotor, en bij BMW in die klasse de basismotor
vraag me wel af wat je méér nodig hebt, ik ben al zo content van de 136 pk in de 807 en 115 pk in de 508
(die zo stil is, ik betrapte me er daarstraks in 't naar huis rijden op 'n stukje praktisch lege autostrade 150 km/u reed éffectief zonder dat ik er erg in had (met gedachten ergens anders) - ben maar snel geminderd ...)
bij Peugeot is 't dan wel de topmotor, en bij BMW in die klasse de basismotor
vraag me wel af wat je méér nodig hebt, ik ben al zo content van de 136 pk in de 807 en 115 pk in de 508
(die zo stil is, ik betrapte me er daarstraks in 't naar huis rijden op 'n stukje praktisch lege autostrade 150 km/u reed éffectief zonder dat ik er erg in had (met gedachten ergens anders) - ben maar snel geminderd ...)
Laatst gewijzigd door 807-508SW op zo 15 nov 2015, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Klopt, allemaal relatief...
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Wat je meer nodig hebt? Niks. Wat je meer wil? hangt van persoon tot persoon af.807-508SW schreef: vraag me wel af wat je méér nodig hebt, ik ben al zo content van de 136 pk in de 807 en 115 pk in de 508

aAs "normale chauffeur" heb je aan zo'n motor, zoals je zelf ook zegt, voldoende (of je moet er vb. een grote caravan of aanhanger ofzo mee trekken) maar het rijplezier wordt natuurlijk wel groter naarmate je meer "reserve" hebt. Merk ik bijvoorbeeld goed richting de ardennen. Hier in de vlakke kempen ben ik heel tevreden van mijn 1.6 hdi'tje met 90pk, ik ben geen sportieve rijder, maar in de ardennen moet je toch nogal snel een versnelling terug... Daar waar je met een 2.0hdi vlot meer trekkracht hebt en dus fijner en soepeler kan rijden.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
helemaal mee eens - onze 807 trekt beter hellingen omhoog in een hoge versnelling dan de 508 van m'n werk
maar ach, dan ben ik in 't ergste geval een minuutje later boven .......
maar ach, dan ben ik in 't ergste geval een minuutje later boven .......
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
deze week van maandag tot vandaag naar Strasbourg geweest, en 'ns niet zelf gereden maar met iemand mee gereden met zijn E-klasse 200 CDI 136 automaat Avantgarde
ik vind die wagen geen bijster snelle indruk maken, en ook absoluut niet stiller dan m'n 508 SW, zeker bij vol accelereren klinkt de CDI wel redelijk gedempt maar toch wat rauw, en is het vrij luide motorgeluid niet in overeenstemming met de lam aandoende acceleratie
de persoon in kwestie deed niet anders dan opgeven over zijn super auto met zijn sterke motor ('ja ik denk wel rond 170 pk of zo, véél alleszins' - na een 'mag ik?' toch 'ns de papieren geïnspecteerd, want 't voelde absoluut niet aan als zoveel - en effectief 'slechts' 100 kW - heb de goede man maar stilzwijgend in zijn waan gelaten)
wel volleder, elektrische kofferklep, navi (die ineens er stevig naast bleek te zitten 'tiens nog nooit meegemaakt in 4 jaar en 140.000 km!') maar bv geen head-up display, glasdak, wel elektrische hoogte- en rugleuning verstelling van de zetels, maar handbediening voor het naar voor en achter schuiven, en ik vond 'm zeker achterin absoluut geen ruimere indruk maken dan m'n 508 SW, ook een vrij hoge koffervloer
'ja en deze wagen loopt op hoge snelheden absoluut stabieler dan welk ander merk ook, bla bla ...'
awel hij mocht 'm van mij hebben - OK 't is een degelijke auto maar ik vind bv het dichtklappen van de deuren van m'n 508 SW er feitelijk niét voor onderdoen, en ik was blij weer in m'n vertrouwde 508 zetel te zitten de laatste 30 km bij het naar huis rijden vanavond
of hoe een 508 SW voor mij gevoelsmatig zó dichtbij een nogal wát duurdere E-klasse in de buurt komt, en die op bepaalde aspecten gewoon overtréft ...
maar ja zulks mag je allemaal niet hardop zeggen
ik vind die wagen geen bijster snelle indruk maken, en ook absoluut niet stiller dan m'n 508 SW, zeker bij vol accelereren klinkt de CDI wel redelijk gedempt maar toch wat rauw, en is het vrij luide motorgeluid niet in overeenstemming met de lam aandoende acceleratie
de persoon in kwestie deed niet anders dan opgeven over zijn super auto met zijn sterke motor ('ja ik denk wel rond 170 pk of zo, véél alleszins' - na een 'mag ik?' toch 'ns de papieren geïnspecteerd, want 't voelde absoluut niet aan als zoveel - en effectief 'slechts' 100 kW - heb de goede man maar stilzwijgend in zijn waan gelaten)
wel volleder, elektrische kofferklep, navi (die ineens er stevig naast bleek te zitten 'tiens nog nooit meegemaakt in 4 jaar en 140.000 km!') maar bv geen head-up display, glasdak, wel elektrische hoogte- en rugleuning verstelling van de zetels, maar handbediening voor het naar voor en achter schuiven, en ik vond 'm zeker achterin absoluut geen ruimere indruk maken dan m'n 508 SW, ook een vrij hoge koffervloer
'ja en deze wagen loopt op hoge snelheden absoluut stabieler dan welk ander merk ook, bla bla ...'
awel hij mocht 'm van mij hebben - OK 't is een degelijke auto maar ik vind bv het dichtklappen van de deuren van m'n 508 SW er feitelijk niét voor onderdoen, en ik was blij weer in m'n vertrouwde 508 zetel te zitten de laatste 30 km bij het naar huis rijden vanavond
of hoe een 508 SW voor mij gevoelsmatig zó dichtbij een nogal wát duurdere E-klasse in de buurt komt, en die op bepaalde aspecten gewoon overtréft ...
maar ja zulks mag je allemaal niet hardop zeggen
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
aiaiai, gij geeft af op de duitse drievuldigheid
de cdi's staan er inderdaad niet bekend om voor hun werkingstilte
en prijs zal ook wel ver het dubbele geweest zijn van die van u. De vraag is alleen of ge dan ook dubbel zoveel krijgt. Na uw betoog weten we weeral beter

de cdi's staan er inderdaad niet bekend om voor hun werkingstilte
en prijs zal ook wel ver het dubbele geweest zijn van die van u. De vraag is alleen of ge dan ook dubbel zoveel krijgt. Na uw betoog weten we weeral beter
