2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Moderator: P-unit
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Slechte ervaringen gehad, Jurgen?
dat de garage het maar bleef overschrijven 
Dat is vervelend ja. Ik heb daar vroeger geen last mee gehad. Was een Alfa 159 SW.
Momenteel biedt niemand iets aan voor de BlueHdi's. Blijkbaar geen gevraagde motor om te herprogrammeren.
Momenteel biedt niemand iets aan voor de BlueHdi's. Blijkbaar geen gevraagde motor om te herprogrammeren.
naar wat ik gehoord heb zou men nog niet de stuurdoos kunnen kraken
Zoude ze zo'n budgetten hebben om dergelijke dure stuurdozen te maken? Van ieder ander merk kunnen ze het wel. Zelfs de nieuwste versies van Jaguar, Renault, BMW en noem ze maar op kunnen ze kraken. Het is niet onmogelijk, maar toch vreemd vind ik.
die van bmw heeft heel lang geduurd hoor. Dat was bijna 3 jaar eer men zover was om die te kunnen wijzigen. Het wordt alsmaar moeilijker omdat de constructeurs ook weten dat er zwaar gefoefeld wordt en die doen er dus veel (niet alles) aan om de toegang zo moeilijk mogelijk te maken. 't is niet alleen voor motorwaardes te wijzigen. Eens de code gekraakt kan men zich vaak ook toegang verschaffen tot het voertuig zonder sleutel.
Ach zo. 't Is een leerrijke avond voor mij
Ik had 'm graag laten herprogrammeren omdat het bij mijn Alfa een zeer groot verschil was in verbruik. En ik hoopte dat ik ook nog een half litertje zuiniger zou kunnen met de 508. Met het aantal km's dat ik doe, zou dat wel een voordeel zijn.
Ik had 'm graag laten herprogrammeren omdat het bij mijn Alfa een zeer groot verschil was in verbruik. En ik hoopte dat ik ook nog een half litertje zuiniger zou kunnen met de 508. Met het aantal km's dat ik doe, zou dat wel een voordeel zijn.
voilà, ben een arm en been armer
koppeling plus vliegwiel vervangen, wel nu een gewoon vol vliegwiel laten steken en ik voel absoluut geen verschil met vroeger. Bijkomend positief punt: het koppelingspedaal gaat terug zijdezacht wat daarvoor wel anders was. Gezien het lawaai dat er vooronder uitkwam bij het vertrekken in eerste zal er het één en het ander de geest gegeven hebben.
Ook een andere batterij laten steken: als die het nu ook 10 jaar uithoudt dan ben ik heel content.
En als laatste de ophanging vooraan: rechts rotule terug vervangen en links waar het geluid vandaan kwam vermoedt men dat het de veerpoot moet zijn. Da's minder nieuws natuurlijk en moet ik dus op zoek naar een andere oplossing.
koppeling plus vliegwiel vervangen, wel nu een gewoon vol vliegwiel laten steken en ik voel absoluut geen verschil met vroeger. Bijkomend positief punt: het koppelingspedaal gaat terug zijdezacht wat daarvoor wel anders was. Gezien het lawaai dat er vooronder uitkwam bij het vertrekken in eerste zal er het één en het ander de geest gegeven hebben.
Ook een andere batterij laten steken: als die het nu ook 10 jaar uithoudt dan ben ik heel content.
En als laatste de ophanging vooraan: rechts rotule terug vervangen en links waar het geluid vandaan kwam vermoedt men dat het de veerpoot moet zijn. Da's minder nieuws natuurlijk en moet ik dus op zoek naar een andere oplossing.
auto die start na een halve slag... zelfs bij -8°C
wat een nieuwe batterij al niet doet
wat een nieuwe batterij al niet doet
-
Donny
- Pug Driver
- Contacteer:
Blijven gaan met die banaan, een banaan die lang ligt wordt volledig zwart 
de mijne heeft nog een streepke geel 
-
silverlion306
- Pug Driver
Dan is hij nog net niet volledig rot 
-
peugeot-gek
- Pug Driver
jurgen_s schreef:voilà, ben een arm en been armer![]()
Het gaat nog terug een nieuwe worden.
is weer nieuw rijgevoel he, nieuwe koppeling !jurgen_s schreef: koppeling plus vliegwiel vervangen, wel nu een gewoon vol vliegwiel laten steken en ik voel absoluut geen verschil met vroeger. Bijkomend positief punt: het koppelingspedaal gaat terug zijdezacht wat daarvoor wel anders was.
ben benieuwd naar uw bevindingen met het volle vliegwiel op termijn - ik heb het met de 807 niet aangedurfd
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Contacteer:
ivm dat geluid, ik zou even afwachten tot Mei, dan lost het zijn eigen weer mss tijdelijk vanzelf op