Sorry dat ik jullie in spanning hield, maar zoals het spreekwoord zegt: "Ge moogt het vel van den beer niet verkopen, alvorens ge hem geschoten hebt." heb ik gezwegen tot ik zeker was wat het ging worden, maar gisteren heb ik een voorschot betaald dus nu wil ik het gerust zeggen. Het is een 307cc 1.6 16v uit 2007 geworden.
Ik wilde eigenlijk terug een motor kopen, maar daar was mijn vriendin niet zo voor te vinden.

Aangezien ik toch iets leuks wilde voor in de zomer heb ik dan maar the next best thing gekozen, een cabrio. Ik wilde eerst een 306 cabrio bijkopen als derde wagen, aangezien ik een softtop cabrio niet ideaal vind voor in de winterperiode, maar een derde auto zag mijn vriendin ook niet zitten.

Lijkt wel een trend te worden...
Aangezien ik al langer een zwak heb voor de 307cc als model en, sinds ik mijn 307 break rijd, voor de 307 in het algemeen was dit de logische volgende keuze.
Een 308cc is natuurlijk nog knapper, maar dat was budgetgewijs geen optie.

Het moet natuurlijk wel plezant blijven en geen blok aan het been gaan vormen. Ik ben van het principe, een auto koop je met geld dat je kan missen. Het blijft een hobby, nietwaar.
Logisch gevolg was dan dat er een van de twee, de 307 break of de 407SW het veld moest ruimen om plaats te maken op de oprit, en de strijd is beslecht in het nadeel van de 407 omwille van verschillende factoren.
De 407 was 4 jaar ouder, had een pak meer kilometers achter de kiezen, wat kosten in het verschiet en een akkefietje hier en daar, zoals een schaafplek op de bumper en wat krassen rondom, dus hebben we het logische besluit genomen om er afscheid van te nemen en de 307 break te houden.
Betreft de 307CC: Als ik hem thuis op de oprit heb staan zal ik wel enkele foto's posten en een nieuw topic aanmaken.