Vandaag met de schadehersteller een rondje rond de wagen gemaakt maar helaas was de 308 nog niet rollend gekregen.
De elektrische startonderbreker en handrem kwamen er nog niet af ondanks de hulp van Peugeot. Er moet nu een speciale zekering (a 200 euro) worden vervangen die springt bij een serieuze impact. Dan kan het hele elektrische gebeuren gereboot worden en kunnen ze 'm verplaatsen en controleren. Morgen komt deze binnen als het goed is.
Dan wordt ie gewassen en gaan ze 'm als eerste werk uitlijnen om te zien of alles nog recht staat, wielen, assen ophanging, etc. en dan wordt er gekeken naar het bodywerk. De gehele linker flank wordt vernieuwd in ieder geval en de achterbumper wordt ook hersteld. Rechtsvoor lijken er ook krassen te zitten op de voorbumper, voorspatscherm en het portier, dorpel en skirt. Lijkt een spuitklus te worden rondom om maar geen kleurverschil te krijgen tussen alle panelen.
De vervangende auto staat ook reeds voor de deur (Mercedes B klasse van dit jaar) dus we kunnen het gezin weer prima vervoeren zij het op een minder mooie manier
De 308 is all-risk verzekerd dus alles is prima geregeld maar je houdt de nodige rompslomp natuurlijk. volgens de hersteller moet ik vanwege alle vakanties en Peugeot die nog wel eens laat levert qua onderdelen rekening houden met een maand uiterlijk voordat de 308 weer voor de deur staat
Oja, en dan belt BR-performance dat de dumpvalve eindelijke binnen is en de air-intake en of ik volgende week toevallig tijd heb voor de installatie?! Jammer de Pug dat niet gaat redden

Maar dat wordt kort na ontvangst van 308 gelijk ingepland natuurlijk
