Desondanks de eerste inschrijving pas in 2009 gebeurde is ze al een jaartje ouder. Voorzien van een 1.6 THP motor met 150pk en een RC interieur voldeed ze in het wit volledig aan mijn wensen. Op de teller stonden dan wel al 76000+ km maar daar viel mee te leven.
Bij aankoop zag ze er al uit zoals op de foto; voorzien van carbonlook velgen en een KW verlaging, een zwartgelakte voorbumperinzet, carbonomranding van de mistlichten en enkele carbon details in het interieur.


Gezien ze gekocht werd zonder keuring ( voor verkoop ) moest ze deze nog ondergaan. Daar wezen me er vriendelijk op dat ze 1 cm te laag lag ( bij onze Waalse vrienden zijn ze blijkbaar iets soepeler dan in Vlaanderen ) maar voor de rest was alles in orde... niettemin afgekeurd dus

Jammergenoeg was deze luttele cm niet het enige, mijn garagist stelde onmiddellijk vast dat één van de achterste veren stuk was en de andere drie volledig verroest waren ergo nieuwe veren besteld bij KW.
Bij het verwijderen van de veren wou ik meteen de koe bij de horens vatten, maw de remklauwen spuiten en de achterste remschijven vervangen daar deze ook met het roestmonster te maken hadden. Bij het verwijderen van de remklauwen achteraan werd er dan meteen nog een schepje bovenop gedaan: de rubbers waren gescheurd en gezien er geen reparatieset bestaat voor deze werden er dus ook nieuwe besteld en werden ze allemaal in het rood gespoten

Het linker voorlicht kreeg te maken met damp die er niet uit wou dus werd de boormachine bovengehaald en na twee gaatjes te boren was dit euvel ook opgelost ( want dit was totaal geen zicht, zie 2de foto ).

Om het helemaal compleet te maken ging de motor na een kleine 1000km plots over in noodloop



Nu is het dus even terug tijd om te sparen want het budget ligt er volledig door na alle onvoorziene voorvallen.
Het volgende op de to do lijst is een BOV van VW ( bestelnr 06F-145-710G ) en een kleppenreiniging ( want bij mijn 307 maakte dit ook een enorm verschil ).
Grt, Pugalicious