Jurgen hoe is het ondertussen met uw 607 overigens ?
binnenkort afspraak maken voor onderhoud en dan laat ik de injectoren eens nakijken. Met de monzol rijdt de auto heel goed, af en toe nog eens roeten. Zonder monzol moet ik het gaspedaal voelbaar dieper indrukken, hoger verbruik (tot 1 liter) en en pak meer roet.
Ook de wiellager achteraan moet dan aangepakt worden.
jurgen_s schreef:Met de monzol rijdt de auto heel goed, af en toe nog eens roeten. Zonder monzol moet ik het gaspedaal voelbaar dieper indrukken, hoger verbruik (tot 1 liter) en en pak meer roet.
ah tof te lezen - ja de Monzol5c kan soms eerst 'n tijdje toegepast moeten worden om effect van de reinigende werking te krijgen
ik gebruik(te) het elke tankbeurt in de 508 SW (waarmee ik sinds de D vakantie in augustus op gemiddeld 4.6L/100 km zit - ok moet dat niet zelf betalen maar evengoed..... [emoji106] )
veel gebeurd / gesproken / nagedacht op en ivm m'n werk (directie) - slapeloze nachten
puntje bij paaltje - men wilde mij niet kwijt - er zijn ingrijpende zaken gebeurd
ik ga dus blijven
maar 807 gaat niet weg - deze week nog verhuis jongste zoon
over paar mnd loopt leasing af van 508 SW
Talisman lijkt heel mooi maar cf Renault forum nog vol kinderziektes, spijtig want 1.5 dCi met EDC automaat zit op 99g CO² - wel maar tank van ongeveer 50L - zou Intens uitvoering kunnen nemen
508 SW facelift 1.6 BlueHDi EAT6 zit op 108g CO², valt dus af als firmawagen
A4 Avant 2.0 TDi S-tronic 122 / 136 / 150 pk wél onder 105g - maar ben geen Audi Fahrer - zou dan na sterk onderhandelen evt basisversie erdoor krijgen - tank slechts 40L ....
bij VAG aangewezen op 1.6 TDi (DSG7) om onder de 105g te blijven (Passat, Superb) en met name deze motor vind ik minder aangenaam tov de 1.6 HDi - geluidscomfort, olieverbruik
508 II zal nog niet leverbaar zijn op 't moment dat huidige 508 SW eruit moet, werd me gezegd id Peugeot garage
conclusie:
het zal wss de 508 SW 2.0 150 pk (370 Nm) Allure worden - 105g CO² - die valt zonder moeite goed binnen budget - veel aanbod uit stock - helaas geen 'automaat' meer - maar daarvoor dan ene met veel Nm zodat ie schakellui te rijden is
Verstuurd vanaf mijn Lenovo B8080-F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door PetDig2 op wo 01 nov 2017, 08:57, 4 keer totaal gewijzigd.
tsja op zich geen behoefte aan dat vermogen (souplesse altijd welkom uiteraard)
de 1.6 BlueHDi heeft ook al 300 Nm - die met EAT6 zou ik prefereren boven de 2.0 met handschakeling - heel benieuwd in feite naar de EAT6 na straks 4 jaar met de ETG gereden te hebben
de 308 SW 1.6 BlueHDi EAT6 zit als Allure op 99g, als GT-line (bredere banden) op 105g
dat zou 'n te overwegen alternatief kunnen zijn voor een 508 SW, temeer daar we de 807 toch blijven gebruiken van zodra we met wat meer zijn
ik vind de 308 SW achterin wat benepen aandoen, tov de 508 SW
wen je wss ook wel weer aan - maar zou wel de wss comfortabele Allure verkiezen boven de GT-line
maar de grote tank van 72-73 L in de 508 he... 't blijft toch dé reiswagen in deze (prijs)klasse - Passat 59 L, Mondeo 63 L, Superb 66 L
Citroën C5 had ook >70 L, maar niet meer leverbaar en had geen enkele motor met max 105g CO²
Rijden en plaatsaanbod is idd bijna hetzelfde van 308sw en 508sw, instappen achter bij 308sw gaat idd wat moeizamer door iets lagere daklijn en brede drempels, merkwaardig gaat dit bij de gewone 308 beter (maar wel minder knie- en kofferruimte).
Beenruimte achterin is wel pak kleiner bij de 308 sw, zeker als ge met een chauffeur zoals ik zit. Ik doe nu al toegevingen in mijn zitpositie om de dochter deftig te laten zitten. In de 607...tja beenruimte genoeg....
de 607 ja - moest er daar 'ns 'n opvolger van komen - daarvoor is de 508 het toch nog nie zenne (ondanks 'n super torsiestijve koets - daarin merk ik wel verschil tov onze 807 - logisch ook - zo 'n grote open kooi en dan nog met schuifdeuren ook - vind het nóg een prestatie dat de 807 is wat ie is !)
maar C6 en 607 zullen wss helaas nooit 'n opvolger kennen - laat de Fransen excellent blijven in het D-segment - daar zijn ze goed in kwestie prijs/uitrusting en ook meer en meer prijs/kwaliteit
onze vriend met z'n Phedra zou de 807 willen overnemen op 't moment dat zijn Phedra het loodje zou leggen - vanaf 300.000 km wil hij er geen grotere kosten meer aan doen
heb 'm wel gewaarschuwd - vanaf 2022 geen Euro4 meer toegelaten in 't Brussels gewest bv
hij gaat zelf met de trein naar z'n werk in Brussel - z'n vrouw en nu ook zoon gebruikt de auto voornamelijk - in de vakanties en soms 'n weekend wel lange(re) trips naar familie in Duitsland - ze hebben al 'ns de 807 geleend ook als de Phedra 'ns in de garage stond (vv distributie bv)
'ns over nadenken.... 807 staat in heel goeie staat van onderhoud, hij weet dat ook, juist daarom.... maar zou 'm nog niet willen missen - m'n echtgenote is daar nuchterder in: 'dan kiest ge toch een C4 Grand Picasso van uw werk als volgende firmawagen' (die is feitelijk wel heel gerieflijk én zacht geveerd - reed gisteren nog mee met de C5 Touring 1.6 e-HDi Business van 'n vriend hier, die zit op 160.000 km nu - opvallend zachter dan de 508 SW, en dat voor de gewone stalen vering!)
't is wat wolliger rijden met een citroen, we hebben hier thuis de vorige C4 picasso gehad. De motor heeft ons 1 maal in de steek gelaten en dat bleek een kleine kost te zijn: een krukassensor van 45€.
Afwerking is wel iets lichter dan in een Peugeot, maar vermits ge geen kleine kinderen meer hebt zou dat niet mogen opvallen. In wezen niets mis mee. Gecombineerd met een echte automaat gaat dat een fijne auto zijn om mee te rijden.
qua afwerking van Citroën... hadden voor onze 807 twee keer een C8, die waren toch echt identiek vanbinnen met naar mijn smaak nog wat mooiere stof op de zetels, en de randjes op het dashboard van imitatie hout mooi mat, ipv de zilvergrijze exemplaren in de 807 [emoji6]
C4 GP - uitvoering met EAT6 zit ook daar boven de 105g helaas, zelfs de versie met handbak met wat bredere banden