Nu het eindelijk tijd was voor het eerste onderhoud werd meteen een kleppenreiniging gedaan. Ondertussen al enkele keren de olie mogen bijvullen want ze zuipt alsof haar leven ervan afhangt, enkele stickers voorzien en weer verwijdert en heel veel kuiswerk... héél véél kuiswerk...
Omdat de voorbanden hun beste tijd ook gepasseerd was dienden deze vervangen worden en werd opgemerkt dat ik met een barstje zit in een velg. Na de prijs van een nieuwe velg te horen toch geopteerd om een tweedehandse te zoeken en met wat geluk een volledige set kunnen kopen voor de prijs van één nieuwe velg. Natuurlijk voor dit geld voorzien van de onvermijdelijke borduurschade, heel wat aangebrand remstof en de obligate dikke laag stof. Na vier keer helemaal te wassen beginnen ze er weer deftig uit te zien, enkel de echt hardnekkige vlekjes krijg ik er niet af... Het deel waar de band opligt ( wat je dan niet meer ziet ) werd voorzichtjes met een schuurspons ooo opgewreven, had dit aan mijn garagist gevraagt en kon blijkbaar geen kwaad. De rest van de velg telkens met Meguair's velgenreiniger ingespoten en wrotten met de velgenborstel ( heb er drie versleten in totaal, tot de haartjes uit begonnen te vallen ). Woensdag worden ze geplaatst, foto's volgen ( zodra ik uitvis hoe dit alweer moet