advertentie Nova reclame

Joske - 206 Enfant Terrible 1.4HDi (2003)

Oudere topics

Moderator: P-unit

jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

ik heb het ook met mijn veren, maar dat is dus enkel op slechte weg. Vanaf de moment dat de weg er goed bijligt: geen probleem meer. Als ge het continu hebt, lijkt het toch te zijn gerelateerd aan een draaiend onderdeel.
blue lion
Berichten: 402
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:18
Locatie: zwijnaarde gent
Contacteer:

Bericht door blue lion »

ik heb ook dat gekraak
en sons heb ik den indruk dat het aan mijn stuur is dat gekraak als ik draai :oops:
Xtreme_206cc
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 08 jul 2007, 22:50
Locatie: zelzate

Bericht door Xtreme_206cc »

ik heb der ook, last van, ma kzou mijn stabiliteits stangen ofzo (kan nie precies herinneren wa) moet vervangen door kortere.
rollin' 4 life
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

ik heb t geluid ook gehoord tijdens de slalom en ik blijf bij de cardan... tis een tikkend geluid dat oploopt met de snelheid als je naar een bepaalde kant draait...

een lager tikt niet en een veer maak zo geen geluid :?
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Dan is de rechtse het ook aan het begeven aangezien het nu ook stillekes aan rechts aan het komen is.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Juist effe tot bij Limauto gereden. Volgens hun is het de cardan ook nie. Auto zal toch es binnen moeten. Zal wachten zijn tot Renson terug is uit verlof, want in Hasselt zagen ze het al nie goed zitten om hem ergens op een brug te frommelen.
Xtreme_206cc
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 08 jul 2007, 22:50
Locatie: zelzate

Bericht door Xtreme_206cc »

als hij net verlaagt is en het is gelijk een remork da voor u rijd om te zeggen mee momenten dan ist zelfde als bij mij.
en anders heb ik geen flauw gedacht
rollin' 4 life
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Bon, vandaag dacht ik, ik ga mijn wintervelgen vanvoor es opleggen. God weet waarom, maar tijdens een testritje (tis geen zicht) blijkt dat alle 'vreeemde' geluiden verleden tijd zijn. Niks gekraak meer, geen geklop. Niks nada noppes.

Dit is dus de oplossing
Afbeelding


De enige oorzaak die ik nu kan verzinnen is dat ET25 toch niet goed is voor ene 206 vanvoor. Ga seffes es proberen om die spacers van 3mm vanachter er vanvoor tussen te steken.

En anders staat hier een setje 607-Feline velgen te koop. :?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

ik had het volgende probleem: met mijn 14" op de XS gingen mijn kardanassen altijd aan gort. Probleem was dat ze wielen niet voldoende gebalanceerd waren en dus bijgevolg de kardanas bij elke wielomslag een trek kreeg.
Bij de montage van mijn 15": niets van geluid meer. Maar dat betekent niet dat het probleem opgelost is. De assen zijn nog altijd kapot maar maken nu gewoonweg een pak minder lawaai.
Zou dus eens eerst kijken of de balancering wel goed is van uw wielen eer ge verder begint te zoeken.
Swinnie
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 29 mar 2006, 18:43
Locatie: Hoeselt

Bericht door Swinnie »

ik sta alvast in de rij voor uw feline velgen :D
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Juist spacer vanachter naar voor verstoken. Testritje gedaan hier op de meest slechte banen uit de buurt en niks meer gehoord. :lol: :lol:

Nu blijft de vraag vanwaar kwam het geluid. All? ja, in het begin dat ze eronder zaten was het er nie?
Van de linkse adapter zaten 2 schroeven nie echt vast. Misschien was da de oorzaak? Da ze in de garage na het vervangen van de draagarm en stabilisatorstang die schroeven zijn vergeten en dat het wiel daardoor lichtjes tegen de veerpoot schuurde? De poot is ter hoogte van de rand van de velg wel heel proper, maar ik dacht dat dat was omdat ik daar tegen kom met de spons als ik mijn velgen poets.

Bon, dan nog maar een setje spacers van 3mm aan WCK bestellen voor vanachter he. Hopen dat het wegblijft. :wink:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Jaja Swinnie, gij en nog een paar. :P :P Maar ze gaan dus niet weg he.

Vandaag spacer er terug tussen uit gehaald. En niks meer gehoord, achterste velgen voor gelegd, ook niks gehoord. Voor alle zekerheid ook nog bij de bandenboer langs geweest om mijn velgen te laten nakijken en eventueel opnieuw te balanceren. Is allemaal in orde en het geluid is weg. :lol: :lol:

Dus ga ik het houden op een bout die ze zijn vergeten vast te draaien. :roll:

Zaterdag de auto nog wassen, zondag naar Duitsland en zondagavond als we terug zijn de auto afzetten bij de carrosier. Achterste kassen worden zowiezo hersteld, en ben nog aan het twijfelen om de voorbumper ook opnieuw te laten doen, en de steenslag uit de capeau en da blutske in de kofferklep?

Ofwel alleen de kassen? En de bumper in de winter voor de laatste keer, begint stillekes aan te barsten aan de nummerplaatuitsparing. Zou van de winddruk tijdens het rijden zijn.

Of we gooien de bumper in de vuilbak en we gaan voor de abbes voorbumper?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

abbes mooi 8)
PU
Berichten: 37
Lid geworden op: di 26 dec 2006, 19:53

Bericht door PU »

Dan wil ik wel in de rij gaan staan voor je voorbumper :lol:

Heel mooie auto zo. Helemaal af vindt ik hem
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Carroserier werken zijn uitgesteld tot na de carrosier zijn verlof. :?

Dan hebben we nog een maandje om te beslissen (en eventueel al te kopen) of we voor Abbes gaan of deze nog wa houden. :?: :?:
Toevallig iemand die weet waar Abbes te krijgen is, ben al bij 2 shops geweest en die bekeken mij al vreemd. Volgens wat ik tot nu toe gevonden heb via de Peugeotdealer op de hoek, ma die wist ook van niks.
Gesloten

Terug naar “Tuning Car Projects Archief”