http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6569
Peugeot blijft met het uiterlijk van de 308 trouw aan het bekende familiegezicht. Vooral de gelijkenis met de 207 is treffend. De eerste afbeelding van het interieur laat duidelijk zien dat Peugeot de nieuwe troef in het C-segment een hoogwaardiger indruk wil geven: mooiere materialen moeten de kwaliteitsindruk dichter in de buurt brengen van de maatstaf in de klasse, de Volkswagen Golf.
Voor de motoren speelt de 308 leentjebuur bij zijn kleine broertje, de 207. Uit die auto komen de nieuw ontwikkelde 1,6-liter benzinemotor met 120 pk, 1,6-liter turbomotor met 150 of 175 pk en een 1,6-liter HDi met 110 pk. Hdi-diesels met een cilinderinhoud van 2,0-liter (136 pk) en 2,2-liter (170 pk) komen van de grote broer, de 407. Of er ook een supersnelle topper komt om het de Golf GTI lastig te maken, is op dit moment nog niet bekend.
De compleet nieuwe 308 is een erg belangrijke auto voor het Franse merk: hem wacht de zware taak de uiterst succesvolle 307 op te volgen. Of de auto een kans maakt, kan het grote publiek voor het eerst op de IAA Frankfurt voor zichzelf bepalen. In december verwachten we de Peugeot 308 bij de dealers.